  • 1. Data: 2009-03-11 16:22:39
    Temat: odszkodowanie za upadłość firmy
    Od: "pio" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    prowadzę firmę transportowa TIR i jedyne moje auto uległo uszkodzeniu w
    wyniku wypadku spowodowanego wiszącymi zbyt nisko kablami telefonicznymi.
    auto uległo kasacji i ubezpieczalnia (moje AC) wypłaci mi kwotę
    ubezpieczenia. - oczywiście w późniejszym terminie szkoda będzie
    przepisana na właściciela kabli.
    Moim pytaniem jest czy i w jaki sposób mogę żądać odszkodowania za postój
    samochodu (w końcu firma obecnie nie zarabia a koszty są bez zmian) a jak
    szybko nie załatwię nowego auta grozi mi ogłoszenie upadłości.

    Pio

  • 2. Data: 2009-03-11 17:07:49
    Temat: Re: odszkodowanie za upadłość firmy
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "pio" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > prowadzę firmę transportowa TIR i jedyne moje auto uległo uszkodzeniu w
    > wyniku wypadku spowodowanego wiszącymi zbyt nisko kablami telefonicznymi.
    > auto uległo kasacji

    Fascynujace. Jak wiszace kable telefoniczne moga skasowac tira? Usiluje to
    sobie wyobrazic, ale chyba zbyt malo mam wyobrazni.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 3. Data: 2009-03-11 17:18:50
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    pio wyskrobał(a):
> [...]
    > postój samochodu (w końcu firma obecnie nie zarabia a koszty są bez
    > zmian) a jak szybko nie załatwię nowego auta grozi mi ogłoszenie

    Czy można żądać? Można. Zawsze można. Kwestia jest tego rodzaju, czy
    potrafisz przekonująco dla sądu wytłumaczyć związek między brakiem
    samochodu, opóźnieniem w wypłacie odszkodowania i kłopotami finansowymi i
    czy sąd uzna to za tzw. adekwatny związek przyczynowy. Tutaj wróżek nie ma.
    Adwokat też wróżką nie będzie - może Ci najwyżej powiedzieć, że "na 80%
    dostaniesz odszkodowanie" albo raczej nie ma szans. Ale pewnie powie Ci to
    pierwsze.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2009-03-11 17:48:41
    Od: "nomenomen" <n...@s...pl>

    "pio" <a...@p...onet.pl> wrote
    > Moim pytaniem jest czy i w jaki sposób mogę żądać odszkodowania za postój
    > samochodu (w końcu firma obecnie nie zarabia a koszty są bez zmian) a jak
    > szybko nie załatwię nowego auta grozi mi ogłoszenie upadłości.

    MSZ jako poszkodowany zobowiązany jesteś podjąć działania
    w celu ograniczenia wysokości strat: kupić/wynająć nowy samochód,
    wynająć podwykonawcę itp. Sam najlepiej wiesz jakie masz możliwości.
    Poniesiesz z tego tytułu ekstra koszty i możesz się domagać ich
    zwrotu. Wg mnie powinieneś powiadomić winnego o tym co chcesz zrobić
    by on mógł zaproponować inne rozwiązanie.

    MSZ zdecydowanie nie możesz biernie czekać na upadek firmy.

    PS.
    Jak piszesz na 2 grupy to nie twórz 2 wiadomości tylko
    jedną i ustawiaj FUT.

  • 5. Data: 2009-03-11 17:53:59
    Od: a...@i...pl

    w odpowiedzi ja pytanie jak - wyjaśniam " kabe wisiały na wys 3,5m
    tir ma 4m, jadący z ładunkiem zahaczył kable które pociągneły za sobą
    betonowe słuy które spadły na kabinę. całość działa się w nocy wiec
    nie było mowy o zauważeniu kabli.

    Z tego co pisze Bartek mam rozumieć że sprawę kierować do sądu ? a nie
    jak myślałem do ubezpieczyciela właściciela kali ?

    pozdr
    pio

  • 6. Data: 2009-03-11 17:55:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    > postój samochodu (w końcu firma obecnie nie zarabia a koszty są bez
    > zmian) a jak szybko nie załatwię nowego auta grozi mi ogłoszenie

    wez sobie do tego jakas zewnetrzna firme, bo widze ze jakas trudniejsza
    sprawa.
    Co było z tymi kablami? Zaczepiły o kabine i jak pukałes panienke,
    polaczyly cie z zona?

    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."
    Frank Herbert

  • 7. Data: 2009-03-11 19:45:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "pio" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Fascynujace. Jak wiszace kable telefoniczne moga skasowac tira? Usiluje
    > to sobie wyobrazic, ale chyba zbyt malo mam wyobraźni.

    Przykładowo, kierowca w chwili gdy nagle zerwało my górę kabiny stracił
    panowanie nad pojazdem i uderzył w drzewo. Istnieje pewnie zresztą z tuzin
    innych możliwości.

  • 8. Data: 2009-03-11 19:52:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    <a...@i...pl> wrote
    >Z tego co pisze Bartek mam rozumieć że sprawę kierować do >sądu ? a nie
    >jak myślałem do ubezpieczyciela właściciela kali ?

    Najpierw do ubezpieczyciela (jeśli takowy jest) albo właściciela kabli.

  • 9. Data: 2009-03-11 21:35:56
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Piotr [trzykoty] wyskrobał(a):
    > <a...@i...pl> wrote
    >

    > Najpierw do ubezpieczyciela (jeśli takowy jest) albo właściciela
    > kabli.

    Oczywiście, ale ja założyłem - perspektywicznie - że oni Twojego roszczenia
    nie uznają i nie będą chcieli płacić (bo kto by chciał?).

    --
    .B:artek.

  • 10. Data: 2009-03-12 08:09:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Przykładowo, kierowca w chwili gdy nagle zerwało my górę kabiny

    niesmialo przypominam ze to kable telefoniczne a nie linia przesylowa 20kV

    tez jestem ciekaw co to za tir i co to za kable byly