  • 1. Data: 2003-07-22 21:13:08
    Temat: odszkodowanie z OC w PZU paranoja...
    Od: "aaa aaa" <c...@N...gazeta.pl>

    witam,

    niedawno mialem stłuczke drogowa, wkarowal we mnie nieroztargniety osobnik z
    innej czesci Polski. Procedura standardowa : policja, protokol i zgloszenie
    szkody w PZU. kilka dni pozniej dysponowalem juz kosztorysem naprawy ( systemu
    eurotax ) na kwote 2 tys zl. I tutaj zaczyna sie problem... Jako ze pracuje w
    firmie motoryzacyjnej od razu dostalem informacje ( od expertow ASO ) kawe na
    ławe o praktykach jakie nasze "kochane" firmy ubezpieczeniowe stosuja (
    pomijam fakt 20 % zanizenia kwoty z kosztorysu w stosunku do realnego kosztu
    naprawy - opinia experta ASO ) kwota ktora PZU na swych kosztorysach podaje to
    kwota NETTO. Oddajac samochod na naprawe bezgotowkowa ASO dostalo by z PZU
    kwote brutto czyli 2440 zl. ( ASO jest platnikiem Vat ) Jako ze moje ASO nie
    bylo w stanie dokonac tej naprawy by nie przekroszyc kwoty z PZU musiaem
    podjac decyzje o sprzedazy auta w taki stanie jak jest, pobrac nalezne mi
    pieniadze z PZU i rozejrzec sie za czyms nowszym. I tutaj zaczela sie jazda...
    PZU mimo cytowanych wykladni Sadu Najwyzszego ( 2001.11.15 sygn. akt III CZP
    68/01 ) i rzucania paragrafami NIE zamierza mi wyplacic kwoty brutto ( czyli
    2440) tylko tak jak podali NETTO ( czyli 2000 ) mnie zas nazwali oszustem bo
    "jako osoba fizyczna nie bedaca platkikiem vat nie mam prawa do otzrymania
    tego vatu" oraz sugerowali ze chce naciagnac US na Vat !!! coz za paranoja...

    prosze wiec Was o opinie w tej sprawie bo sam juz nie wiem czy prawo
    stanowione na zawsze juz przestalo byc prawem stosowanym ? czy takie PZU moze
    sobie grac na nosie Sadowi Najwyzszemu ???
    Czy art.363 par 2 k.c., art. 361 par 2 k.c. PZU SA nie dotycza ???

    czy stoje na przegranej pozycji tylko dlatego ze duzy ( PZU ) moze wiecej ?

  • 2. Data: 2003-07-23 00:40:47
    Temat: Re: odszkodowanie z OC w PZU paranoja...
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bfk9d4$e4h$1@inews.gazeta.pl>, aaa aaa wrote:
> [...]
    > podjac decyzje o sprzedazy auta w taki stanie jak jest, pobrac nalezne mi

    A ubezpieczyciel nie ma czasami pokryć kosztów doprowadzenia pojazdu do
    stanu przedwypadkowego? Przecież to normalne, że zaniżają koszta. Należało
    MZ wziąć kosztorys z ASO i domagać się wypłaty odszkodowania zgodnie z tym
    kosztorysem.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-07-23 06:18:40
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > tego vatu" oraz sugerowali ze chce naciagnac US na Vat !!! coz za paranoja...

    Nie da sie ukryc, ze PZU liczy bardzo na to, ze klient nie bedzie
    walczyl w sadzie o kilkaset zlotych bo mu sie to nie oplaci. Poczekaj te
    30 dni i jesli do tej pory ci nie wyplaca, to zaloz sprawe w sadzie. O
    ile uznasz, ze to ci sie oplaci ;-)

  • 4. Data: 2003-07-23 16:01:13
    Od: Regon123 <""pocoCiREGON?(\"@)polsza.pl">

    aaa aaa wrote:

> [...]
    > naprawy - opinia experta ASO ) kwota ktora PZU na swych kosztorysach podaje to

    Witam,

    Generalnie nie proponuje PZU ze wzgledy na chaos jaki tam panuje.
    Sam sie kilka razy z nimi bujalem, ale tylko dlatego, ze nam ta branze
    poradzilem sobie bez sadu.

    A Ci co mysla, ze jak zaplaca taniej to bedzie wszystko ok to sie grubo
    myla, bo "taniosc" ubezpieczenia wychodzi najczesciej po zgloszeniu
    szkody ubezpieczeniowej.

    Pozdro,
    Regonik

  • 5. Data: 2003-07-24 06:02:12
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Generalnie nie proponuje PZU ze wzgledy na chaos jaki tam panuje.

    Mowa jest o odszkodowaniu z OC !

    > A Ci co mysla, ze jak zaplaca taniej to bedzie wszystko ok to sie grubo
    > myla, bo "taniosc" ubezpieczenia wychodzi najczesciej po zgloszeniu
    > szkody ubezpieczeniowej.

    Wyjasnijmy tez moze, ze mozna zaplacic drogo i tez to samo miec. Sposob
    likwidacji szkody zalezy bardzo czesto od tego kto dana sprawe prowadzi
    u ubezpieczyciela. Ja jeszcze nigdy nie mialem z tym klopotu, ale moze
    po prostu mialem szczescie ...

  • 6. Data: 2003-07-25 10:04:12
    Od: "aaa aaa" <c...@N...gazeta.pl>

    Regon123 <pocoCiREGON?(\@)polsza.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > A Ci co mysla, ze jak zaplaca taniej to bedzie wszystko ok to sie grubo
    > myla, bo "taniosc" ubezpieczenia wychodzi najczesciej po zgloszeniu

    no ok ale moje pytanie brzmialo co z tym fantem teraz zrobic... pozatym to nie
    ja decyduje w czym sie ubezpiecza potencjalny sprawca wypadku... Sam juz wiem
    ze nigdy wiecej w PZU nie wejde, tyle ze w Polsce chyba nie ma uczciwych
    Towarzystw Ubezpieczeniowych - wszystkie to zgraja naciagaczy i oszustow, i to
    wszystko zalegalizowane przez Panstwo Polskie.