  • 1. Data: 2005-03-27 13:43:18
    Temat: odszkodowanie od przewoźnika linii lotniczych
    Od: "remina" <r...@p...onet.pl>

    Witam, może ktoś z grupowiczów starał się o odszkodowanie od przewoźnika
    linii lotniczych? Wczoraj córka leciała z Dublina przez Franfurt do
    Poznania. Samolot z Dublina wylecial z 2-godzinnym opóźnieniem, we
    Frankfurcie w tym dniu nie było już lotu do Poznania, wobec czego poleciała
    do Wrocławia i z Wrocławia pociagiem do Poznania. We Wrocławiu okazało się,
    że zaginął bagaż. Bilety na cały przelot kupowane w PLL Lot.
    Podobno weszło w życie rozporządzenie w sprawie możliwości starania się o
    odszkodowanie. Jak sie do tego zabrać, czy są jakieś druki? Do kogo się
    zwracać z roszczeniem? Dziękuję za każdą radę.
    Pozdrawiam - Remina

  • 2. Data: 2005-03-27 14:41:03
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "remina" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odszkodowanie. Jak sie do tego zabrać, czy są jakieś druki? Do kogo się
    > zwracać z roszczeniem? Dziękuję za każdą radę.

    Z tego co pamiętam, o odszkodowania można było stara sie zawsze, tylko
    wcześniej były to groszowe sprawy, trudne do udowodnienia. Teraz ma być
    inaczej, ale nie jestem pewny czy to juz weszło, czy taki jest tylko plan.
    Trzeba by było poszukać.

    Pozdr
    Onzo

  • 3. Data: 2005-03-27 14:41:19
    Od: runa <m...@w...pl>

    remina wrote:
> [...]
    > linii lotniczych? Wczoraj córka lecia?a z Dublina przez Franfurt do
    > Poznania. Samolot z Dublina wylecial z 2-godzinnym opó 1/4 nieniem, we
    > Frankfurcie w tym dniu nie by?o ju? lotu do Poznania, wobec czego polecia?a
    > do Wroc?awia i z Wroc?awia pociagiem do Poznania. We Wroc?awiu okaza?o si?,
    > ?e zagin?? baga?. Bilety na ca?y przelot kupowane w PLL Lot.
    > Podobno wesz?o w ?ycie rozporz?dzenie w sprawie mo?liwo?ci starania si? o
    > odszkodowanie. Jak sie do tego zabraae, czy s? jakie? druki? Do kogo si?
    > zwracaae z roszczeniem? Dzi?kuj? za ka?d? rad?.

    Gdzies tam jest przepis EU ze przysluguje odszkodowanie pieniezne iles
    euro za 2 godziny opoznienia i iles tam za 4 i wiecej (zdaje sie
    miedzynarodowe loty). Przy zagubionym bagazu przysluguje zwrot kosztow
    nabycia niezbednych rzeczy (szczoteczki do zebow, recznika, mydla itd.).
    Lot mial obowiazek oplacic hotel we Frankfurcie i wsadzic do
    odpowiedniego samolotu nastepnego dnia.

    Znam fachowcow, ktorzy celowo wybieraja przebukowane lacza, zeby wyrwac
    od linii bezplatne bilety. Tajmenica poliszynela jest ze linie
    zatrudniaja ludzi specjalnie do przebukowania rejsow, co technicznie
    jest nielegalne.

  • 4. Data: 2005-03-27 14:44:43
    Od: runa <m...@w...pl>

    Onzo wrote:
    > U?ytkownik "remina" <r...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > polecia?a

    > si?,

    > Z tego co pami?tam, o odszkodowania mo?na by?o stara sie zawsze, tylko
    > wcze?niej by?y to groszowe sprawy, trudne do udowodnienia.

    Co jest trudne do udowodnienia? Spoznienie? Grafiki przelotow sa
    przechowywane przez lata.. Nie potrafie powiedziec kto konkretnie w
    tymwypadku bedzie mial dane.