  • 1. Data: 2005-03-27 11:41:32
    Temat: Poświadczenie bezpieczeństwa
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Jak daleko sięga sprawdzanie niekaralności członków rodziny i najbliższych
    osoby ubiegającej się o wydanie poświadczenia bezpieczeństwa do informacji
    niejawnych? Chodzi mi o to czy dotyczy np. dziadków osoby, dziadków męża
    osoby ubiegającej się, rodzeństwa dziadków osoby? Czy dziadkowie to zbyt
    odległe pokolenie?

  • 2. Data: 2005-03-27 12:49:07
    Temat: Re: Poświadczenie bezpieczeństwa
    Od: "Markiza" <m...@h...plzero_tolarancji>

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > niejawnych? Chodzi mi o to czy dotyczy np. dziadków osoby, dziadków męża
    > osoby ubiegającej się, rodzeństwa dziadków osoby? Czy dziadkowie to zbyt

    Wszystko zalezy od rodzaju poswidczenia bezpieczenstwa, czyli do jakich
    danych bedziesz mial dostep:
    -ściśle tajne
    -tajne
    -poufne
    -zastrzeżone

    Jako pracwonik aparatu skarbowego majacy dostep do danych zastrzezonych
    moje sprawdzanie odbylo sie na najnizszym szczeblu i dotyczylo praktycznie
    sprawdzenia niekaralnosci, danych osobowych, poswiadzcenia katu
    urodzin.Nikt z mojej rodziny nie byl odpytywany.

    Natomiast moj przyjaciel, wojskowy, ktory mial wyjechac na akcje zbrojna do
    Iraku wymagal dostepu do danych najwyzszej rangi, tj do danych scisle
    tajnych. Ingwilicacji zostali poddani:
    rodznestwo, rodzice, ZNAJOMI (!), narzeczona.
    I tak, pewnego dnia pan z komisji do mnie zadzwonil i pytal czy pan znajomy
    Marek np. duzo pije alkoholu, jak sie zachowuje po zpozyciu, czy ma
    dziewczyne, czy ma kochanki, czy czesto wyjezdza za granice , czy ma duzo
    pieniedzy, czy ostatnio zauwazylam u niego przyplym gotowki!

    Wnioskuje, iz wieksza pufnosc danych tym wieksza ingwiliacja . Dziadkowie
    sa jaknajbardziej do odpytania.

    Markiza

  • 3. Data: 2005-03-27 18:21:34
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Markiza" <m...@h...plzero_tolarancji> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy ma dziewczyne, czy ma kochanki, czy czesto wyjezdza za granice ,
    > czy ma duzo pieniedzy, czy ostatnio zauwazylam u niego przyplym gotowki!

    Zadzwonił ???????
    Udzielasz takich informacji przez telefon ???????

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[małpa]interia.pl
    nie pisz e-maili !! pisz e-listy; podawaj adres e-poczty !! zamiast e-maila.
    http://grupy.3mam.net

  • 4. Data: 2005-03-27 19:25:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Markiza" <m...@h...plzero_tolarancji> napisał w
    wiadomości news:058e62c8c52a92dc0e1babc4f1fa8f9a@news.home.net.
    pl...

> [...]
    duzo
    > pieniedzy, czy ostatnio zauwazylam u niego przyplym gotowki!

    Znajomych się nie sprawdza. Zresztą skąd ich wziąć? Jeśli faktycznie do
    Ciebie telefonowano, to być może Twój kolega podał Cię w tym celu.
    Pamiętam, ze podaje się tam bodaj dwie takie osoby. Ale jeśli gościa z
    "komisji" nie znałeś osobiście, to sam telefon już bym uznał za
    przegięcie i gościa wysłał na przysłowiowe drzewo.

  • 5. Data: 2005-03-27 19:38:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    męża
    > osoby ubiegającej się, rodzeństwa dziadków osoby? Czy dziadkowie to

    Dziadków się z tego co pamiętam nie wpisuje w ankietę, więc i nie
    sprawdza. Wzór ankiety jest w ustawie o ochronie informacji niejawnych,
    więc możesz ją znaleźć i sprawdzić. Co do zasady sam fakt karania za
    przestępstwo członka rodziny nie wyklucza otrzymania certyfikatu. Znam
    wielu takich ludzi, którzy mają w rodzinie osoby karane, a mimo to
    posiadają certyfikaty bezpieczeństwa.

  • 6. Data: 2005-03-29 13:11:12
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    oczywiscie ze sie sprawdza i to juz przy klauzuli poufne - jesli sa
    obcokrajowcami
    Pozniej juz w klauzulu tajne sprawdza sie nawet polakow, choc to od nich
    zalezy kogo i jak chca sprawdzic....
    Przy zastrzezonym nie masz sie czego obawiac ;) przy poufnym jedynie
    wypisujesz rodzicow i rodzenstwo oraz zone.

  • 7. Data: 2005-03-29 19:14:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przy zastrzezonym nie masz sie czego obawiac ;) przy poufnym jedynie
    > wypisujesz rodzicow i rodzenstwo oraz zone.

    Znajdź sobie w sieci ustawę. Jako załącznik do niej jest
    kwestionariusz - to jest jawne. Przeczytaj to i zastanów się, czy aby na
    pewno masz rację.

  • 8. Data: 2005-03-30 07:58:50
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Markiza wrote:

    > Wszystko zalezy od rodzaju poswidczenia bezpieczenstwa, czyli do
> [...]

    Podobno jest jeszcze jeden, piąty poziom ;-) Ale tak tajny że
    oficjalnie nie podaje się nawet jego nazwy ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2005-03-30 08:00:45
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Użytkownik "Markiza" <m...@h...plzero_tolarancji> napisał w
    > wiadomości

    > Zadzwonił ???????
    > Udzielasz takich informacji przez telefon ???????

    Ano dzwonią. Dzwonią np. do miejsca pracy i po prostu się przedstawiają:
    "Dzień dobry, WSI, przeprowadzamy postepowanie ... itd".

    --
    Pozdro
    Massai