  • 1. Data: 2005-06-17 15:24:15
    Temat: odszkodowanie od miasta
    Od: marta <m...@a...pl>

    witam
    mój chłopak niedawno złamał rękę (możliwe że obie) na ścieżce rowerowej.
    Stało się to nie z jego winy, a z winy miasta, bo na środku ścieżki
    rowerowej zostawili drzewo, zresztą nie jedno. wiem, że za takie coś
    odpowiada miasto bo to oni wybudowali te drogi. Zastanawiam się tylko
    czy może ktoś z was wie jak wygląda droga dochodzenia swoich praw i
    walka o odszkodowanie? jak długo to może potrwać i ile kosztować? wogóle
    od czego zacząć?

    pozdrawiam
    marta kasprzak

  • 2. Data: 2005-06-17 15:28:48
    Temat: Re: odszkodowanie od miasta
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > rowerowej zostawili drzewo, zresztą nie jedno. wiem, że za takie coś
    > odpowiada miasto bo to oni wybudowali te drogi. Zastanawiam się tylko

    A on po prostu wjechal w drzewo, ktore stalo na srodku drogi. Drzewo
    wyskoczylo nagle na przejscie dla pieszych, a ten rower poruszal sie z
    predkoscia niedozwoloną czyli > 0.

    > czy może ktoś z was wie jak wygląda droga dochodzenia swoich praw i
    > walka o odszkodowanie? jak długo to może potrwać i ile kosztować? wogóle
    > od czego zacząć?

    Od okularow oraz cwiczenia refleksu ;)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-06-17 15:28:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    marta wrote:
> [...]
    > czy może ktoś z was wie jak wygląda droga dochodzenia swoich praw i
    > walka o odszkodowanie? jak długo to może potrwać i ile kosztować? wogóle

    możesz mi to jakoś jaśniej rozpisać, co to znaczy zostawili drzewo?
    Rośnie sobie na środku ścieżki? czy może leżała kłoda na ścieżce?

  • 4. Data: 2005-06-17 15:42:56
    Od: marta <m...@a...pl>

    witek napisał(a):

    > możesz mi to jakoś jaśniej rozpisać, co to znaczy zostawili drzewo?
    > Rośnie sobie na środku ścieżki? czy może leżała kłoda na ścieżce?
    może rzeczywiście niejasno się wyraziłam:)

    miasto budując ścieżkę rowerową pozostawiło na niej drzewo, tzn nie
    wycieli go tak jak powinni tylko obudowali je ścieżką. Z tego właśnie
    tytułu wiem, że wine za wypadek ponosi miasto. Ustawa określająca
    warunki budowania ścieżek rowerowych mówi, że na ścieżce nie mogą
    pozostać żadne tego typu przeszkodzy. Czyli znaki, śmietniki, dzrewa.
    Mało tego, określa pod jakim min, kątem powinny być wybudowene zakręty
    tych właśnie ścieżek. Inną kwestią jest to że żadko które z miast się w
    te przepisy wczytuje i się z nimi liczy.

    wina miasta jest dla mnie kwestią oczywistą, ciekawi mnie jedynie droga
    rozwiązywania takiej szkody i walka o odszkodowanie.

    pozdrawiam
    marta

  • 5. Data: 2005-06-17 15:44:42
    Od: marta <m...@a...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > A on po prostu wjechal w drzewo, ktore stalo na srodku drogi. Drzewo
    > wyskoczylo nagle na przejscie dla pieszych, a ten rower poruszal sie z
    > predkoscia niedozwoloną czyli > 0.
    >

    > Od okularow oraz cwiczenia refleksu ;)

    okulary tu niepomogą jak chce się z prędkoscią 25km/h zmieścić w 40cm
    przerwie międzu murkiem a drzewem;)

  • 6. Data: 2005-06-17 15:57:06
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    marta wrote:

    > okulary tu niepomogą jak chce się z prędkoscią 25km/h zmieścić w 40cm
    > przerwie międzu murkiem a drzewem;)

    a) nalezy zwolnic do bezpiecznej predkosci
    b) jak nie wystarcza to zsiasc i przeprowadzic

    --
    Richard Paul Russo "SHIP OF FOOLS" ............. http://tiny.pl/h256
    Gwiezdne Wojny - Epizod 3: Zemsta Sithów ....... http://tiny.pl/hknr

  • 7. Data: 2005-06-17 16:04:27
    Od: marta <m...@a...pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > a) nalezy zwolnic do bezpiecznej predkosci
    > b) jak nie wystarcza to zsiasc i przeprowadzic

    nalezy zacząć od tego, że jak już się buduje ścieżke rowerową to trzeba
    się zapoznać z zasadami budowy takiej ścieżki.

  • 8. Data: 2005-06-17 16:09:33
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > nalezy zacząć od tego, że jak już się buduje ścieżke rowerową to trzeba
    > się zapoznać z zasadami budowy takiej ścieżki.

    I co .. jesli juz jest sciezka, to rowerzysta moze jezdzic w przepasce
    na oczach ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2005-06-17 16:18:46
    Od: marta <m...@a...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > I co .. jesli juz jest sciezka, to rowerzysta moze jezdzic w przepasce
    > na oczach ?

    Jeżeli już jest ścieżka to powinna ona spełniać podstawowe wymogi. To
    tak jakby na środku drogi zostawić drzewo albo znak drogowy. ścieżka
    rowerowa jest przeznaczona do jazdy rowerów i nie mów mi, że zostawienie
    drzewa na środku jednometrowej ścieżki jest czymś normalnym. Wiadomo, że
    trzeba się rozglądać, ale to tak samo jakbyś winił kierowcę za to że
    uszkodził zawieszenie przez dziurę w jezdni.

  • 10. Data: 2005-06-17 16:27:20
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    marta wrote:

    > Jeżeli już jest ścieżka to powinna ona spełniać podstawowe wymogi. To
    > tak jakby na środku drogi zostawić drzewo albo znak drogowy.

    No to trza to zawczasu zglosic a nie wjechac centralnie ;) Bo jeszcze
    sie okaze, ze probujecie od miasta wyludzic odszkodowanie ;)