  • 1. Data: 2005-06-17 13:32:43
    Temat: liczebnosc grup na obozie sportowym
    Od: "krzyh /grey/" <g...@s...netTOTEZUSUN>

    Witam!

    Mam jechac na oboz rowerowy jako opiekun.
    Ilu uczestnikow moze byc pod moja opieka.

    Bede wdzieczny za pomoc.
    Pozdrawiam
    krzysiek

  • 2. Data: 2005-06-17 14:46:59
    Temat: Re: liczebnosc grup na obozie sportowym
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2005 15:32:43 +0200, krzyh /grey/ napisał(a):

    > Mam jechac na oboz rowerowy jako opiekun.
    > Ilu uczestnikow moze byc pod moja opieka.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
    z dnia 21 stycznia 1997 r.
    w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla
    dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i
    nadzorowania (Dz. U. Nr 12, poz. 67 i Nr 18, poz. 102)

    § 3.
    2. Liczba uczestników wypoczynku pozostających pod opieką jednego
    wychowawcy nie może przekraczać 20 osób, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, jeżeli
    przepisy w sprawie ogólnych warunków bezpieczeństwa i higieny nie stanowią
    inaczej.
    3. W przypadku dzieci do 10 roku życia liczba uczestników pozostających pod
    opieką jednego wychowawcy nie może przekraczać 15 osób.

    USTAWA
    z dnia 20 czerwca 1997 r.
    Prawo o ruchu drogowym
    (Dz.U. 1997 Nr 98 poz. 602)

    Art. 32.
    1. Liczba pojazdów jadących w zorganizowanej kolumnie nie może przekraczać:
    2) rowerów jednośladowych - 15;

    Zwróć więc uwagę, że ze względu na wymóg pord pod twoją opieką powinno być
    maksimum 14 wychowanków.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 3. Data: 2005-06-17 17:50:47
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Czyli jak jada wycieczki rowerowe powyżej 15 rowerów - mogą wszyscy
    dostać mandat ? a moze tylko organizator- Ale jak powie że nie jest
    zorganizowana a tak tlyko sobie wszscy jadą w tym samy kierunku?
    A jeżeli chce zrobić wycieczke na 30 rowerów- to ile oddalone od
    siebie musza być te dwie grupy?

  • 4. Data: 2005-06-17 17:59:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Pawel wrote:
> [...]
    > zorganizowana a tak tlyko sobie wszscy jadą w tym samy kierunku?
    > A jeżeli chce zrobić wycieczke na 30 rowerów- to ile oddalone od

    odległość między grupami jest w przepisach , teraz nie pamietam, 100 m,
    czy jakoś tak.
    A z większą grupą, ale dorosyłych to widziałem raz jak sobie policjant
    poradził.
    Odliczył do 15 i każdemu nastepnemu wlepił mandat.
    W przypadku dzieci mandat zarobi pewnie organizator no i nigdzie dalej w
    tym przypadku nie pojedzie.

  • 5. Data: 2005-06-17 18:05:18
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2005 19:50:47 +0200, Pawel napisał(a):

    > Czyli jak jada wycieczki rowerowe powyżej 15 rowerów - mogą wszyscy
    > dostać mandat? a moze tylko organizator

    Nie wiem. Stawiam na "kierującego zespołem pojazdów", ale są tu biegli w
    interpretacji pord, tak więc oddam im pola.

    > A jeżeli chce zrobić wycieczke na 30 rowerów, to ile oddalone od siebie musza być
    > te dwie grupy?

    Art. 32 ust. 2 pord.