  • 21. Data: 2011-05-19 20:41:37
    Temat: Re: odstepowanie lekow na recepte
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-19 22:01, Robert Tomasik pisze:

    > Istotne, czy lek zawiera substancje zabronione i tyle.

    Aż przeczytałam w internecie ulotkę. To jest jakiś lek przeciwlękowy.
    http://www.psychocafe.pl/topic/351-xanax/
    1 tabl. zawiera 0,25 mg, 0,5 mg, 1 mg lub 2 mg alprazolamu.
    Czy to jest narkotykiem czy nie w sumie mnie ani grzeje ani ziębi.

    --
    animka

  • 22. Data: 2011-05-20 04:33:59
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-19 21:00, animka pisze:

    > Pisałeś, że ten xanax to narkotyk, więc dlaczego ty go nie odstawisz? Ja
    > zadałam pytanie j.w.

    Wiesz... w internecie jest tak, że zadanie pytania zanim zapyta się
    wujka Gugla jest jak pierdnięcie w salonie przy babci.

    Najprostsze zapytanie, pierwszy link.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 23. Data: 2011-05-20 08:18:46
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 19 May 2011 16:50:27 +0200, dK napisał(a):

    > a nadwyżka?
    > Nadwyżki leków można oddać do apteki.

    że co proszę?
    Twierdzisz że "nadwyżkę" leków można oddać do apteki?
    LOL :)))

    JEDYNA możliwość przyjęcia WYDANYCH z apteki leków, jest omyłka w ich
    wydaniu (rodzaj, typ etc.).
    Inaczej to możesz sobie pisać na berdyczów :)

    No chyba że lek jest PRZETERMINOWANY - to może wówczas mają obowiązek
    przyjęcia jako....KGO? ;)

  • 24. Data: 2011-05-20 08:51:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 May 2011, dK wrote:

    > to wysłać delikwenta do lekarza, a nadwyżka?
    > Nadwyżki leków można oddać do apteki.

    W kwestii formalnej:
    - apteka takich oddanych leków nie może ponownie wprowadzić do obrotu
    - wysłany do lekarza może leków nie wykupić z braku pieniędzy

    Uznając słuszność wszystkich Twoich uwag, nie sposób nie przyuważyć
    że wycelowane są zupełnie obok poruszonego problemu: nadmiarowych
    leków, które ktoś może by i wziął z tej racji, że jakieś tam zaufanie
    ma osobiście do ich poprzedniego posiadacza.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2011-05-20 09:23:22
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Kamil napisał:

> [...]
    > Inaczej to możesz sobie pisać na berdyczów :)
    >
    > No chyba że lek jest PRZETERMINOWANY - to może wówczas mają obowiązek

    Apteka ma obowiązek przyjąc swoje pomyłki i tyle. Cała reszta jest dobrą
    wolą lub zapłacona przez kogoś innego. Np kontenery na przeterminowane
    leki które stoją w aptekach są tak naprawdę tylko punktem zbierania
    odpadów niebezpiecznych przez gminę to bo jest jej obowiązek.

  • 26. Data: 2011-05-20 09:46:05
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 20 May 2011 11:23:22 +0200, cyklista napisał(a):

    > Apteka ma obowiązek przyjąc swoje pomyłki i tyle.

    Czy ja napisałem cokolwiek innego?

    > Cała reszta jest dobrą wolą

    Raczej nie wiesz o czym piszesz.
    Apteka nie jest komisem w którym można handlować lekami.
    Kto weźmie na siebie ciężar odpowiedzialności, jak z apteki wydadzą Ci lek,
    Ty w domu w JAKIŚ sposób "uszlachetnisz" te leki jakimiś "dodatkami" które
    spowodują np. chorobę lub śmierć osób które później takie leki zażyją.

    Apteka - jak powieliłeś to co napisałem wyżej, tylko w przypadku swojej
    omyłki - nie ma PRAWA przyjąć leków do dalszej odsprzedaży.
    Nawet w przypadku swojej omyłki, nie wiem czy nie musza takiego leku
    zwrócić/zutylizować - wątpie by mogli go WYDAĆ następnemu pacjentowi, mając
    na względzie bezpieczeństwo tegóż.

  • 27. Data: 2011-05-20 10:03:26
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Kamil napisał:

> [...]
    > Nawet w przypadku swojej omyłki, nie wiem czy nie musza takiego leku
    > zwrócić/zutylizować - wątpie by mogli go WYDAĆ następnemu pacjentowi, mając

    Niezrozumiałeś mnie więc prostujemy wszystko.

    ŻADEN LEK WYDANY Z APTEKI NIE MOŻE BYĆ WPROWADZONY PONOWNIE DO OBROTU.

    Przyjąć lek i go zutylizować apteka ma obowiązek tylko w przypadku
    swojej pomyłki.

    Przyjąć leki jakiekolwiek inne może bo nikt jej tego nie zabrania ale
    wtedy ma obowiązek je zutylizować.

  • 28. Data: 2011-05-20 16:39:30
    Od: "dK" <c...@c...pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > że co proszę?
    > Twierdzisz że "nadwyżkę" leków można oddać do apteki?
    > LOL :)))

    U mnie w aptece jest pojemnik, gdzie wrzucasz takie świństwo. Jest w wielu
    aptekach. Wystarczy zapakować to co ma się niepotrzebnego z farmakochemii w
    domu ruszyć dupsko i zanieść. Pojemnik nie pyta się przy tym, czy aby na
    pewno przeterminowane...
    To na jakich zasadach taki pojemnik funkcjonuje zupełnie mnie nie
    interesuje. Ważne, ze działa.

    dK

  • 29. Data: 2011-05-20 16:41:06
    Od: "dK" <c...@c...pl>

> [...]
    > leków, które ktoś może by i wziął z tej racji, że jakieś tam zaufanie
    > ma osobiście do ich poprzedniego posiadacza.

    Zupełnie obok, zgoda, ale celowo :)

    dK

  • 30. Data: 2011-05-23 12:26:21
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-05-20 10:18, Kamil pisze:

> [...]
    > Inaczej to możesz sobie pisać na berdyczów :)
    >
    > No chyba że lek jest PRZETERMINOWANY - to może wówczas mają obowiązek
    TAK, każda apteka przyjmuje leki. niezależnie od ich stanu. niektóre
    tego nierobią, bo im się nie chce, ale powinny.
    w wielu są specjalne kosze do których wrzucasz.