  • 1. Data: 2002-09-16 17:53:06
    Temat: odsetki
    Od: "Pierre" <b...@h...com>

    Witam grupe,

    Mam pytanie na temat pewnego art. kodeksu cywilnego.
    Doklatnie chodzi mi o art. 359 ksiega III Tytul I

    Oto jego tekst:

    Art.359 & 1. Odsetki od sumy pienieznej naleza sie tylko wtedy, gdy to
    wynika z czynnosci prawnej albo z ustawy, z orzeczenia sadu lub z decyzji
    innego wlasciwego
    organu.

    & 2. Jezeli wysokosc odsetek nie jest w inny sposob okreslona,
    naleza sie odsetki ustawowe.
    & 3. Wysokosc odsetek ustawowych okresla rozporzadzenie Rady
    Ministrow. Rozporzedzenie to moze zakazac
    zastrzegania , jak,rowniez pobierania odsetek wyzszych
    od tych ktore okresla sie jako maksymalne.

    Czy ten tekst oznacza to ze to sad podejmuje decyzje ze trzeba placic
    odsetki
    Czy wystarczy tylko ze sad orzeknie sume, i wtedy placi sie odsetki (
    obowiazkow) od dnia w ktorym wyrok jest prawomocny.

    Odpowiedz moze byc na grupie lub na moj adres:

    p...@w...fr

    Z gory dziekuje za pomoc

    Pierre