  • 1. Data: 2002-09-16 16:28:19
    Temat: kupno mieszkania na rynku wtornym
    Od: "dudu" <d...@n...poczta.onet.pl>

    Witam
    Zamierzam kupic mieszkanie na rynku wtornym bez posrednikow.
    Na co powinienem zwrocic szczegolna uwage zeby nie zostac oszukanym?
    Co i gdzie powinienem sprawdzic zeby byc pewnym, ze osoba sprzedajaca
    mieszkanie jest jego wlascicielem i moze je sprzedac?
    Dzieki. Pozdrawiam.
    dudu

  • 2. Data: 2002-09-16 22:10:16
    Temat: Re: kupno mieszkania na rynku wtornym
    Od: "Radek Zdanowicz" <r...@p...onet.pl>

    skorzystaj z pośrednika

  • 3. Data: 2002-09-17 07:32:00
    Od: "Hubert Grzegorzewski" <t...@w...p>

    Radek Zdanowicz wrote:
    > skorzystaj z pośrednika

    http://www.se.com.pl/iso/Dzisiaj/Wiadomosci/Kraj/kra
    j_1.shtml

    Link aktualny tylko dzisiaj

    Pzdr
    Hubert

  • 4. Data: 2002-09-17 11:24:46
    Od: "dudu" <d...@n...poczta.onet.pl>

    > http://www.se.com.pl/iso/Dzisiaj/Wiadomosci/Kraj/kra
    j_1.shtml

    > Link aktualny tylko dzisiaj

    Czy mam przez to rozumiec, ze posrednik nie odpowiada za wady prawne umowy
    kupna-sprzedazy mieszkania? To za co mu sie placi? I jak ustrzec sie takich
    posrednikow?

  • 5. Data: 2002-09-17 16:12:07
    Od: "kaktus810" <k...@w...pl>

    Użytkownik "dudu" <d...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy mam przez to rozumiec, ze posrednik nie odpowiada za wady prawne umowy
    > kupna-sprzedazy mieszkania? To za co mu sie placi? I jak ustrzec sie
    takich
    > posrednikow?

    Dokładnie tak należy to rozumieć

  • 6. Data: 2002-09-19 12:41:02
    Od: "blower" <b...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > Co i gdzie powinienem sprawdzic zeby byc pewnym, ze osoba sprzedajaca
    > mieszkanie jest jego wlascicielem i moze je sprzedac?

    Pewnosci nie masz nigdy. (no chyba ze kupujesz od znajomego)

    Sam jestem wlasnie na koncu drogi i wiem ile to kosztuje zdrowia.

    Po pierwsze umowa przedwstepna. Nieduza wielkosc zadatku.
    Wypisy z ksiegi wieczystej oraz wszelkie papiery od spoldzielni/zarzadcy
    o niezadluzeniu mieszkania. Mozesz zazadac dodatkowego wpisu
    w ksiedze wieczystej w dziale 3 (mam nadzieje ze nie pomylilem)
    o roszczeniu (taki zapis, ze wlasciciel nic nie zrobi
    z tym mieszkaniem bez Twojej zgody - koszt lacznie ok400zl)
    Notariusz bedzie wiedzial o co chodzi.

    Umowa sprzedazy - nie wczesniej niz 1m-c po umowie przedwstepnej.
    I znow nie wplacaj calej kasy, zostaw 3 rate na wymiane kluczy:-)

    Tzn, przykladowo 10% zadatek (umowa przedwstepna)
    80% umowa kupna sprzedazy
    10% dostajesz klucze

    no chyba ze mieszkanie jest puste i odrazu dostajesz kluczyki/mieszkanie

    moze troche chaotycznie, ale to tylko garstka uwag

    masz pytania, to pisz

    blower

  • 7. Data: 2002-09-19 14:18:48
    Od: "dudu" <d...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > no chyba ze mieszkanie jest puste i odrazu dostajesz kluczyki/mieszkanie
    >
    > moze troche chaotycznie, ale to tylko garstka uwag

    Dzieki za rady
    Pozdr
    dudu