  • 1. Data: 2002-09-16 17:46:35
    Temat: licencjat(chyba) z prawa
    Od: r...@p...onet.pl

    Witam,

    Moja zona wyjechala z Polski w '88 (13 lat). Byla na 5tym roku prawa,
    nie napisala pracy dyplomowej przed wyjazdem. Teraz chce isc do szkoly
    (biblioteki) w US. Problem polega na tycm ze oni wymagaja na to
    baczelora. Batchelor - to tutaj stopien naukowy ktory dostaje sie po 3
    latach studiow - cos jak pol-magister (nie mam ogonkow i tak siesznie wyszlo,
    chodzi o polowe magista). Slyszalem ze w Polsce istniej teraz tego odpoowiednik
    i nazywa sie licencjat.

    Czy zna ktos szkole w Polsce ktora daje licencjat z prawa?

    BTW. Do czego licencjat uprawnia? Po ilu latach, semestrach, kredytach, czy
    godzinach sie go dostaje.

    PS> Dalem rowniez te wiadomosc pare dni temu przez google, sorry jesli ktos
    dostal ja 2 razy.

    dzieki

  • 2. Data: 2002-09-16 20:20:46
    Temat: Re: licencjat(chyba) z prawa
    Od: "Koala" <k...@k...pl>

    Kurcze...
    to z prawa w ogóle można mieć licencjat???
    Hmm... Dziwna sprawa...
    Nie słyszałam o takim czymś.
    Ja to bym chyba wolała, żeby mój adwokat był magistrem... :-))))))))
    Pozdrawia,
    mocno zdziwiona Koala.

  • 3. Data: 2002-09-17 04:09:42
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > Hmm... Dziwna sprawa...
    > Nie słyszałam o takim czymś.
    > Ja to bym chyba wolała, żeby mój adwokat był magistrem... :-))))))))

    tez nie jestem pewien. Tu istnieje cos co oni zwa paralegal - osoba ktora moze
    poswiadczyc podpis, jest radca prawnym w prostych sprawach - sad malych spraw -
    w Polsce dawne kolegium i takie tam. Adwokat w normalnej sprawie musi byc
    magistrem i miec dodatkowa praktyke i egzaminy. Ale jesli szukam kogos do
    reprezentacji w sprawie mandatu wartego $50 - adwokat jest za drogi.

  • 4. Data: 2002-09-18 08:47:55
    Od: Kuba vel Torki <t...@k...net.pl>

    Pięknego dnia 17 Sep 2002 06:09:42 +0200, r...@p...onet.pl
    cichutko powiedział o:

> [...]
    >magistrem i miec dodatkowa praktyke i egzaminy. Ale jesli szukam kogos do
    >reprezentacji w sprawie mandatu wartego $50 - adwokat jest za drogi.

    Wywiedz się w dziekanacie wydzialu prawa Wyższej Szkoły Handlu i Prawa w
    Wa-wie.
    telefon (022) 8479037, ale jeszcze możesz sprawdzić w informacji telef.
    Na pewno mają magisterskie, ale może też jest licencjat.
    BTW. to licencjat z tego co się orientuje jest tytułem zawodowym,
    przyznawanym po 6 semestrach i obronie pracy licencjackiej.

    pozdrawiam
    Kuba