eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodrzucona reklamacja obuwia › odrzucona reklamacja obuwia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: robiq <r...@N...o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odrzucona reklamacja obuwia
    Date: Fri, 25 Nov 2011 18:58:50 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 26
    Message-ID: <jaol13$t0d$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 95-178-51-16.wroclaw.hypnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1322243939 29709 95.178.51.16 (25 Nov 2011 17:58:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 25 Nov 2011 17:58:59 +0000 (UTC)
    X-User: robiq
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:692347
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    W marcu zakupiłem buty pewnej znanej marki. Po jakimś czasie materiał
    wewnątrz buta, znajdujący się na pięcie, przetarł się. Nie przeszkadzało
    mi to jednak aż tak bardzo i pewnie nawet z tym bym do reklamacji nie
    szedł gdyby nie przytrafiła się kolejna usterka; w jednym z butów, od
    wewnętrznej strony, nastąpiło odklejenie cholewki od podeszwy. Nie od
    spodu, tylko z boku. Poszedłem na początku listopada zanieść buty do
    reklamacji. Sprzedawca spisał protokół reklamacyjny.
    Po wyznaczonym terminie rozpatrywania reklamacji dowiedziałem się, że
    nie została ona uwzględniona, bo jak napisano w uzasadnieniu, wina leży
    po mojej stronie. Wg producenta but został dobrany niewłaściwie do
    wielkości nogi, o czym ma świadczyć fałda na wkładce. To złe dobranie
    spowodowało przetarcie zapiętek, a także po 7 miesiącach użytkowania,
    oddzielenie cholewki od podeszwy. Tyle, że przez okres użytkowania tych
    butów, ani razu nie miałem obtartej nogi, więc wydaje mi się, że jednak
    dobrze je dobrałem.
    Co w takiej sytuacji mogę zrobić jeśli się z tą decyzją nie zgadzam?
    Gdzie się odwołać, najpierw do rzeczoznawcy, czy może do rzecznika praw
    konsumenta? Czy od samego sklepu mogę też dochodzić jakichś roszczeń?
    Ostatnie pytanie padło, ponieważ to nie sklep, w którym zakupiłem buty,
    rozpatrywał reklamacje, tylko producent. Sklep to po prostu prywatny
    biznes jakiegoś człowieka, który sobie sprzedaje buty danej marki.

    Pozdrowienia
    Robiq

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1