  • 71. Data: 2011-07-28 21:39:09
    Temat: Re: odrzucenie spadku kiedy nie ma aktu zgonu i tak dalej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-28 23:32, Johnson pisze:

    > No to pozostaje ci to tylko udowodnić, a nie tylko powiedzieć.

    Widzę tu pewną analogię z wekslami i zarzutem dłużnika, że weksel nie
    został mu przedstawiony do zapłaty. To na dłużniku ciąży obowiązek
    _udowodnienia_ tego faktu. Jako "dowód negatywny" jest to trudna sprawa.

    --
    Liwiusz

  • 72. Data: 2011-07-28 21:47:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/28/2011 4:09 PM, Johnson wrote:

    > Art. 641 §3 kpc

    a kogo obowiazuje kpc?

    bo na pewno nie skladajacego oswiadczenie.

    ale i tak dziwnie smiesznie, ze kodeks cywilny takiego ograniczenia nie
    nakladaka, ale jak chce sie to zrobic przed sadem to papierek juz trzeba
    miec.
    natomiast w prawie o notariacie takowego zastrzezenie nie ma, ze
    wyjatkiem skladania oswiadczen w toku przygotowania potwierdzenia
    dziedziczenia, co jest oczywiste.

    art 1015 KC wyraznie mowi, o terminie 6 miesiecy od momenut w ktorym
    dowiedzial sie, po za tym art 1018 wyraznie zaznacza, ze oswiadczenie
    moze zostac zlozone u notariusza z pdpisem urzedowo poswiadczonym.
    Wymogu dostarczania dokumentow nie znalazlem
    Chyba, ze cos znajdziesz co dotyczy notariusza.

  • 73. Data: 2011-07-28 21:50:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jul 2011, Haha wrote:

    > Na przeszkodzie stoi pan który mówi że bez aktu zgonu nie da rady.

    Nie chodzi o to co mówi, lecz to co napisze.

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2011-07-28 21:54:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jul 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Proponujesz strzał we własne kolano. Z jednej strony składając taki wniosek
    > przyznajemy sie procesowe, ze wiemy, iż zmarł. Zaczynają biec terminy
    > procesowe do złożenia oświadczenia.

    Zaczynają.

    > Z drugiej strony przeprowadzic tak
    > procedury się nie da.

    Jaki PRZEPIS stoi na przeszkodzie?
    1015 KC nic nie wymaga, poza oświadczeniem. "Może być złożone".
    Bo zdanie urzędnika "nie przyjmę pisma bo..." znamy z zaiste wielu
    przypadków, zupełnie bezprawnych (i zazwyczaj rozwiązywalnych albo
    przejściem się do przełożonego albo ZPO).

    pzdr, Gotfryd

  • 75. Data: 2011-07-28 22:02:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/28/2011 5:04 PM, Johnson wrote:

    > Wszystkich, to prawo powszechnie obowiązujące.

    to ja oglaszam formalny sprzeciw w takim razie,

    moze powinienem zapytac gdzie obowiazuje.

  • 76. Data: 2011-07-28 22:04:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-07-28 23:47, witek pisze:

    > a kogo obowiazuje kpc?

    Wszystkich, to prawo powszechnie obowiązujące.

    > bo na pewno nie skladajacego oswiadczenie.

    Akurat.

> [...]
    > natomiast w prawie o notariacie takowego zastrzezenie nie ma, ze
    > wyjatkiem skladania oswiadczen w toku przygotowania potwierdzenia

    Tak się śmiesznie składa że tak czy inaczej wszystko trafia do sądu
    (art. 640 §1 zd 2 kpc). Tzn. notariusz wysyła do sądu a sąd stosuje
    wskazany wcześniej przepis.

    A składania oświadczenia nieskutecznego jest całkowitym bezsensem, bo
    przy stwierdzeniu nabycia spadku sąd go nie uwzględni i będzie sytuacja
    jakby oświadczenia nie było, a tu spadkodawca był przekonany że
    oświadczenie złożył.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 77. Data: 2011-07-28 22:06:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/28/2011 4:54 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > przypadków, zupełnie bezprawnych (i zazwyczaj rozwiązywalnych albo
    > przejściem się do przełożonego albo ZPO).

    Johnson wrzucil przepis 641.3 KPC

    Przy oświadczeniu należy złożyć wypis aktu zgonu spadkodawcy albo
    prawomocne orzeczenie sądowe o uznaniu za zmarłego lub o stwierdzeniu
    zgonu, jeżeli dowody te nie zostały już poprzednio złożone.

    ale ja postawilem formalne pytanie kogo i gdzie obowiazuje KPC.

    bo i moze owszem w sadzie moze sie, z tego wzgledu nie dac, ale o
    notariusza, dlaczego nie.

    jak dla mnie przepis nadaje sie do wywalenia po stoi w sprzecznosci z
    art 1015 i 1018 KC. a przynajmniej ograniczna mozliwosc zlozenia
    oswiadczenia, ktore jest wymagane przez KC

  • 78. Data: 2011-07-29 05:52:26
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.07.2011 20:43, Tomasz Pyra pisze:

    > No chociażby przyznał się w usenecie :)

    On? On pisał sobie hipotetycznie ;)

  • 79. Data: 2011-07-29 05:55:38
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.07.2011 21:16, witek pisze:

    > Można to zrobić też u notariusza, ktory piwinien to przestał do
    > właściwego sądu, ale ja osobiscie wolałbym mieć papierek z sądu.
    > pamietajcie tylko, ze przy odrzuceniu spadku problem spada na dzieci,
    > jesli takowe macie.

    Dzieci z urzędu dziedziczą z dobrodziejstwem inwentarza.

  • 80. Data: 2011-07-29 06:01:40
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.07.2011 23:19, Robert Tomasik pisze:

    > Tęgie umysły sie nad tym głowią od kilku lat. To nie takie proste sprawy
    > :-)

    Zaproś Johnsona - on zaraz wszystko rozwikła ;->