  • 81. Data: 2011-07-29 06:06:03
    Temat: Re: odrzucenie spadku kiedy nie ma aktu zgonu i tak dalej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/29/2011 12:55 AM, Andrzej Ława wrote:

    > Dzieci z urzędu dziedziczą z dobrodziejstwem inwentarza.

    tylko niepełnoletnie :)

  • 82. Data: 2011-07-29 06:18:54
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.07.2011 08:06, witek pisze:

    > tylko niepełnoletnie :)

    Jak pełnoletnie, to też mogą odrzucić.

  • 83. Data: 2011-07-29 07:57:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/29/2011 1:18 AM, Andrzej Ława wrote:

    > Jak pełnoletnie, to też mogą odrzucić.

    ale musza to zrobic, bo samo sie nie zrobi.
    chodzilo mi o to, ze odrzucenie spadku absolutnie nie rozwiazuje
    problemu tylko przerzuca go na innych.

  • 84. Data: 2011-07-29 08:33:10
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.07.2011 09:57, witek pisze:

    > ale musza to zrobic, bo samo sie nie zrobi.

    Samo nie, ale to proste i oczywiste ;)

  • 85. Data: 2011-07-29 15:06:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Drugi etap, nabycie spadku. Jesli miałoby nastąpić na podstawie
    > polskiego prawa, to mamy termin do złożenia oświadczenia. Bignie od
    > uznania za zmarłego albo wystawienia polskiego aktu zgonu. Jesli wg
    > prawa miejsca zgonu, no to już nie mam zielonego pojęcia jak się on
    > tam liczy i czy w ogóle jest.

    Czy w związku z tym uważasz, że jest ryzyko, że długi po zmarłym za
    granicą Polaku trzeba bezwarunkowo spłacać - bo np. prawo w
    Gurunduwaju w ogóle nie przewiduje odrzucenia/przyjęcia z
    dobrodziejstwem?

    MJ

  • 86. Data: 2011-07-29 17:21:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > granicą Polaku trzeba bezwarunkowo spłacać - bo np. prawo w
    > Gurunduwaju w ogóle nie przewiduje odrzucenia/przyjęcia z

    Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie, ale istnieje takie zagrożenie, że
    w pewnych konfiguracjach może do tego dojść.

  • 87. Data: 2011-07-29 18:47:12
    Od: "Haha" <e...@g...com>

    Haha wrote:

    > Tej osobie nie został praktycznie żaden majątek.
    >
    > Pewnie jeszcze o czymś nie napisałem.
    >
    > Mam zamiar iść do prawnika z tym ale chciałbym wiedzieć co myślą ci
    > bardziej zorientowani w prawie bywalcy tej grupy.

    Napisałem maila do ambasady w tym kraju z pytaniem jaka jest procedura
    uzyskania jakiegoś aktu zgonu i dostałem odpowiedź, że u nich nie ma
    żadnego centralnego rejestru i bez miejsca zamieszkania nic nie można
    zrobić. A ja dokładnych
    danych nie mam.

    Znalazłem też listę krajów które mają z Polską podpisaną jakąś "umowę" o
    przekazywaniu
    sobie tego typu dokumentów i tamtego kraju też nie ma.

    Jakie są szanse że ten akt zgonu kiedyś tu trafi ?

  • 88. Data: 2011-07-30 07:04:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Jul 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie, ale istnieje takie zagrożenie,
    > że w pewnych konfiguracjach może do tego dojść.

    Z zastrzeżeniem, że do tego Gurunduwaju się wybierze, ale pozwoli tam
    wywieźć jakiś swój majątek.
    Bo z kolei ichnie prawo niekoniecznie jest egzekwowalne w Polsce.
    Zgadza się?

    pzdr, Gotfryd

  • 89. Data: 2011-07-30 07:06:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Jul 2011, Haha wrote:

    > Jakie są szanse że ten akt zgonu kiedyś tu trafi ?

    Już opisano w wątku - zależy z jaką intencją został wysłany ów list.
    Jeśli to jakiś wierzyciel wie o śmierci i spadkodawcach i chce ich
    "wtopić", to już on się postara aby akt trafił.

    pzdr, Gotfryd

  • 90. Data: 2011-07-30 07:58:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Z zastrzeżeniem, że do tego Gurunduwaju się wybierze, ale pozwoli tam
    > wywieźć jakiś swój majątek.
    > Bo z kolei ichnie prawo niekoniecznie jest egzekwowalne w Polsce.
    > Zgadza się?

    Tak. Choć tam zapadnie wyrok o nabyciu spadku, to w Polsce raczej będzie
    honorowany