  • 1. Data: 2011-07-27 16:56:32
    Temat: Opłaty za wspólne mieszkanie a rozwód
    Od: pawlak <s...@s...net>

    Witam

    Małżeństwo kupiło kilka lat temu mieszkanie na kredyt.
    Jakiś czas temu doszli do wniosku, że nie ma przed nimi wspólnej
    przyszłości.
    Mąż wyprowadził się z mieszkania i wynajmuje dla siebie inne, został
    złożony pozew o rozwód.
    Małżonkowie umówili się, że opłaty za wspólne mieszkanie, tj. ratę kredytu,
    czynsz, media przez okres kilku miesięcy nadal będzie regulował mąż.
    Umówiony okres upłynął lecz żona nie poczuwa się do ponoszenia opłat za
    mieszkanie, nie ma zamiaru się wyprowadzić. Zmieniła również w mieszkaniu
    zamki i nie dała mężowi nowych kluczy pomimo jego wyraźnych, kilkukrotnych
    próśb.

    Co może w takiej sytuacji zrobić mąż aby zmusić żonę do regulowania opłat ?
    Żona pracuje i zarabia.
    Czy orzeczenie rozwodu bez podziału majątku coś w tej sytuacji zmieni ?

    --
    pozdrawiam
    pawlak

  • 2. Data: 2011-07-28 06:14:53
    Temat: Re: Opłaty za wspólne mieszkanie a rozwód
    Od: "FiFi" <a...@a...pl>

    No bezczelna baba ale to standard w dzisiejszych czasach. Kobietom nie wolno
    ufać i tyle :] Ale prawnikiem nie jestem więc nic nie podpowiem :)

    Fifi

  • 3. Data: 2011-07-28 08:40:43
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-07-27 18:56, pawlak pisze:
> [...]
    > Żona pracuje i zarabia.
    > Czy orzeczenie rozwodu bez podziału majątku coś w tej sytuacji zmieni ?

    Kto jest formalnym właścicielem mieszkania ?
    mąż, żona, oboje ?

  • 4. Data: 2011-07-28 11:42:25
    Od: pawlak <s...@s...net>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 10:40:43 +0200, gary napisał(a):

    > Kto jest formalnym właścicielem mieszkania ?
    > mąż, żona, oboje ?

    Właścicielami mieszkania są oboje (małżeńska wspólność majątkowa), kredyt
    jest na oboje.
    Członkiem spóldzielni mieszkaniowej jest mąż. Umowa na dostarczanie prądu i
    gazu jest tylko na męża.

    --
    pozdrawiam
    pawlak

  • 5. Data: 2011-07-28 12:26:13
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pawlak" <s...@s...net> napisał w wiadomości grup
    net...

    > Umowa na dostarczanie prądu i gazu jest tylko na męża.

    te umowy można wypowiedzieć, im szybciej tym lepiej

    potem wizyta w spółdzielni/wspólnocie, zgłosić formalnie swoją wyprowadzkę i
    ustalić aby opląty przychodziły na aktualnego dysponenta mieszkania

    wizyta w banku pewnie niewiele da, bo ich to mało obchodzi, ale może coś
    podpowiedzą

    w każdym razie raty kredytu płacić, bo inaczej dostanie się do bik'u,
    natomiast podnieść tą kwestię przy sprawie rozwodowej i podziale majątku i
    wtedy odzyskać "nadpłatę" do żony

    tak przynajmniej ja bym zrobił

  • 6. Data: 2011-07-29 00:15:37
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-07-28 13:42, pawlak pisze:

> [...]
    > jest na oboje.
    > Członkiem spóldzielni mieszkaniowej jest mąż. Umowa na dostarczanie prądu i

    Tak czy siak muszą płacić solidarnie za wszystko po połowie.

    --
    animka

  • 7. Data: 2011-07-29 00:57:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/28/2011 7:15 PM, Animka wrote:

    > Tak czy siak muszą płacić solidarnie za wszystko po połowie.

    ty sie wez zdecyduj czy solidarnie czy po połowie

  • 8. Data: 2011-07-29 06:23:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 14:26:13 +0200, szerszen napisał(a):

    > te umowy można wypowiedzieć, im szybciej tym lepiej

    To jeszcze napisz: Kto może wypowiedzieć? I wtedy chyba zobaczysz, że to
    nie takie proste.

  • 9. Data: 2011-07-29 07:31:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:j0tjki$lpe$...@n...onet.pl...

    > To jeszcze napisz: Kto może wypowiedzieć? I wtedy chyba zobaczysz, że to
    > nie takie proste.

    jak to kto, ten co je podpisywał, a podpisywał je zainteresowany, a nie
    migająca się małżonka