  • 31. Data: 2004-03-29 13:23:02
    Temat: Re: odpowiedzialnosc za dlugi babci
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
    news:c47jtn$i33$1@inews.gazeta.pl...

    > Dlaczego? Dlaczego ten dług nie miałby wchodzić do spadku?

    Niewidomy jestes, czy masz problemy z percepcja?
    Z tego, co wskazalem:

    Art. 97 (prawa bankowego)
    1. Bankowy tytul egzekucyjny moze byc podstawa egzekucji prowadzonej wedlug
    przepisów Kodeksu postepowania cywilnego po nadaniu mu przez sad klauzuli
    wykonalnosci wylacznie przeciwko osobie, która bezposrednio z bankiem
    dokonywala czynnosci bankowej i zlozyla pisemne oswiadczenie o poddaniu sie
    egzekucji, oraz gdy roszczenie objete tytulem wynika bezposrednio z tej
    czynnosci bankowej.

    Art. 98
    1. Bankowy tytul egzekucyjny moze byc takze podstawa egzekucji przeciwko
    osobie trzeciej, gdy osoba ta przejmie dlug wynikajacy z czynnosci
    bankowej, o której mowa w art. 97 ust. 1.

    2. Jezeli po dokonaniu czynnosci bankowej, o której mowa w art. 97 ust. 1,
    obowiazek spelnienia swiadczenia przeszedl na inne osoby w wyniku
    spadkobrania lub przeksztalcenia osoby prawnej albo gdy zachodzi potrzeba
    egzekucji z majatku wspólnego malzonków, podstawa egzekucji moze byc tytul
    wykonawczy oparty na bankowym tytule egzekucyjnym zaopatrzonym w sadowa
    klauzule wykonalnosci nadana przez sad przeciwko tym osobom.

    > Z czego miałoby to wynikać?
    >
    > KG

    Jakbys zrozumial akapit, z ktorego wyciales cytat, to bys nie pytal. Brzmial
    on tak:

    > Mowiac krotko, bank moglby scigac spadkobierce (spadkobiercow), gdyby
    babcia
    > zmarla po uzyskaniu przez bank tytulu egzekucyjnego. Jak wynika z opisu
    > suytuacji, babcia nie uprzedzila banku o swojej smierci i zmarla w trakcie
    > splacania (czy tez niesplacania) ostatnich rat kredytu.

    Najkrocej mowiac - dlug nie wchodzi do spadku, ani tez bank nie moze sie
    domagac jego splaty od spadkobiercow, bo nie ma tytulu egzekucyjnego i nie
    ma szans go uzyskac.

    Wyrazam sie wystarczajaco precyzyjnie, nie mam ochoty ponownie Ci tego
    tlumaczyc.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 32. Data: 2004-03-29 13:30:53
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "..:: sjf ::.." <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > ostatecznie chciałbym ustalić:
    > * czy długi są traktowane identycznie jak spadek?

    ?? W jakim sensie? Po pierwsze zrozum, ze dlug musi byc prawnie uznany. W
    mojej ocenie, poniewaz bank nie ma tytulu wykonawczego (ani szans go
    uzyskac) nie moze domagac sie od spadkobiercow splaty niezaplaconych przez
    babcie rat.

    > * czy w przypadku przyjęcia takiego spadku (wraz z długami) _z
    > dobrodziejstwem inwentarza_, po stwierdzeniu, że spadek składa się jedynie
    > długów, co dałoby spadek ujemny, wynika z tego, że nie mam nic do
    spłacania,
    > bo odpowiadam do wysokości spadku (a ten jest ujemny)?

    jesli to zastrzezesz, bo jesli nie, to bedziesz musial uiscic roznice..

    > * czy w ogóle jest sens cokolwiek robić?

    Na tak ogolne pytanie odpowiadam - oczywiscie. Pytanie tylko co i w jakiej
    sprawie.
    W tej sprawie spokojnie czekalbym na ruchy banku. Przeciez na razie niczego
    sie od nikogo nie domaga?

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 33. Data: 2004-03-29 14:14:51
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Prefix wrote:
    > Niewidomy jestes, czy masz problemy z percepcja?

    Jaki związek mają te przepisy z kwestią spadku?

> [...]
    > ma szans go uzyskac.
    >
    > Wyrazam sie wystarczajaco precyzyjnie, nie mam ochoty ponownie Ci tego

    Żebyś choć zaczął...
    Podaj podstawę twierdzenie że aby dług wszedł do spadku musi istnieć
    tytuł egzekucyjny.
    Dlaczego uważasz że niemożliwe jest jego uzyskanie?

    KG

  • 34. Data: 2004-03-30 08:20:15
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Prefix wrote:

> [...]
    > osobie trzeciej, gdy osoba ta przejmie dlug wynikajacy z czynnosci
    > bankowej, o której mowa w art. 97 ust. 1.

    No i gdzie jest problem ?

    dlug jest spadkiem, nieodrzucila spadku w terminie wiec PRZYKJELLA i dlug.

    Boguslaw

  • 35. Data: 2004-03-30 08:23:08
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Prefix wrote:

> [...]
    > mojej ocenie, poniewaz bank nie ma tytulu wykonawczego (ani szans go
    > uzyskac) nie moze domagac sie od spadkobiercow splaty niezaplaconych przez

    Przeciez dlug JEST UZNANY. Nikt nie zaprzecza,z e babica wisella kredyt i go
    nie splacila.

    Dlug jest czescia spadku - i tyle.

    Nie klucmy sie wiec o kolejnosc.

    Jesli okazalobu sie ze wnuczka WIE, ze jest spadkobierca i NIE ODRZUCA
    spadku, to go nabywa...i bank doczeka sie a jesli nie to moze sam wystapi
    o stwierdzniee nabycia spadku...

    Boguslaw