  • 1. Data: 2004-03-26 09:58:48
    Temat: zachowek/bez wartości/
    Od: <z...@g...pl>

    Zmarł ojciec.Spadkobiorczynią testamentową została trzecia żona zmarłego
    ( bezdzietna). Z poprzednich związków została 2 dzieci, którym należy się
    zachowek.
    Istnieje jednak problem -ojciec od 20 lat nie kontaktował się z dziećmi,
    dlatego nie wiedzą oni
    co wchodziło w skład spadku

    Podpowiedzcie proszę Szanowni Grupowicze czy:
    1. Czy mogą oni wystąpić o zachowek bez podawaniajego wartości
    2. A może muszą wystąpić do sądu o wyjawienie przedmiotów spadkowych

  • 2. Data: 2004-03-26 11:36:53
    Temat: Re: zachowek/bez wartości/
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Fri, 26 Mar 2004 10:58:48 +0100, na pl.soc.prawo, <z...@g...pl>
    napisal(a):

    > Istnieje jednak problem -ojciec od 20 lat nie kontaktował się z dziećmi,
    > dlatego nie wiedzą oni co wchodziło w skład spadku

    OT. Zawsze w takich sprawach frapuje mnie jedno - skoro taka byla jego
    (ojca) wola to dlaczego jej nie uszanowac - nawet jesli sie z nia nie
    zgadzamy.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 3. Data: 2004-03-26 12:43:55
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Kyniu wrote:

    > OT. Zawsze w takich sprawach frapuje mnie jedno - skoro taka byla jego
    > (ojca) wola to dlaczego jej nie uszanowac - nawet jesli sie z nia nie
    > zgadzamy.

    Medycyna zna rooozne przypadki...

    Bywa, ze ojciec po prostu nie chce widziec dzieci.
    bywa, ze dzieci nie chca widziec ojca..

    W tym pierwszym przypadku nie widze powodow,
    by sie o zachowek nie upomniec.

    A w kwestii zachowku...
    mysle, ze uprawniony do zachowku nie musi wiedziec ile
    konkretnie on wynosi - wystarzy ze jest czescia tego,
    co by mu przypadalo w przypadku braku testamentu.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-03-26 13:18:40
    Temat: Odp: zachowek/bez wartości/
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    W pozwie o zachowek trzeba podać kwotę, jaką się dochodzi.

    Jeśli nie znasz wyskości kwoty, to albo, tak jak proponowałeś, wnoś o
    wyjawienie przedmiotów spadkowych, albo zrób samodzielne dochodzenie i
    rozpytaj, co weszło w skład spadku. Potem to przedstawisz sądowi w pozwie o
    zachowek

    brett

  • 5. Data: 2004-03-26 20:05:40
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "brett" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyjawienie przedmiotów spadkowych, albo zrób samodzielne dochodzenie i
    > rozpytaj, co weszło w skład spadku. Potem to przedstawisz sądowi w pozwie

    Jak sadze jest postanowienie o nabyciu spadku w ktorym sad stwierdza co i w
    jakim ulamku komu przypadlo.

    NoMAD

  • 6. Data: 2004-03-26 20:58:03
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    NoMAD wrote:
    > Użytkownik "brett" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > Jak sadze jest postanowienie o nabyciu spadku w ktorym sad stwierdza
    > co i w jakim ulamku komu przypadlo.

    Jest. Ale ono stwierdza tylko w jakim ułamku kto dziedziczy. Wydając je sąd
    nie bada co wchodzi w skład spadku. Od tego jest postępowanie o dział.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 7. Data: 2004-03-26 21:56:40
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c425g7$qb1$1@inews.gazeta.pl...
    > Jest. Ale ono stwierdza tylko w jakim ułamku kto dziedziczy. Wydając je
    sąd
    > nie bada co wchodzi w skład spadku. Od tego jest postępowanie o dział.

    Ale jest tez otwarty i ogloszony testament. Majac wielkosc ulamkow mozna
    dojsc jaka wartosc kazdy ze spadkobiercow uzyskal.

    NoMAD

  • 8. Data: 2004-03-26 22:03:13
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Ale jest tez otwarty i ogloszony testament. Majac wielkosc ulamkow
    mozna
    > dojsc jaka wartosc kazdy ze spadkobiercow uzyskal.

    Niekoniecznie. W testamencie też mogą być (i w zasadzie nawet
    powinny) tylko ułamki.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-03-27 09:30:45
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > mozna
    >
    > Niekoniecznie. W testamencie też mogą być (i w zasadzie nawet
    > powinny) tylko ułamki.

    nikt nie mowil ze bedzie latwo.. :-)

    NoMAD

  • 10. Data: 2004-03-27 20:00:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    Ba! Może być, że wszystko dziedziczy żona.