  • 1. Data: 2004-03-26 07:52:37
    Temat: Drukowanie okładek do DVD
    Od: "Solen" <S...@g...pl>

    Chcę świadczyć usługi drukarskie i chcę też drukować okładki do DVD wydanych
    w gazetach. Okładki nie są kopią dostępnych na rynku okładek z wydań
    pudełkowych, ale są przygotowane przez grafika choć oczywiście są pochodną
    kadrów filmowych, notatek o filmie z internetu, plakatów filmowych itp.
    Nurtuje mnie pytanie czy to jest dozwolone z punktu widzenia praw autorskich
    ew. jak się zabezpieczyć aby nie było tu żadnych wątpliwości prawnych. W
    końcu usługi poligraficzne mogę wykonywać. Czyli jeśli klient mi dostarczy
    materiał do druku to muszę sprawdzać jego prawa do drukowanego materiału?
    Czy wolno mi wydrukować dostarczony przez klienta materiał? Jakie warunki
    musiałbym spełnić?
    Z góry dzięki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2004-03-26 11:33:59
    Temat: Re: Drukowanie okładek do DVD
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Fri, 26 Mar 2004 08:52:37 +0100, na pl.soc.prawo, Solen napisal(a):

    > Czy wolno mi wydrukować dostarczony przez klienta materiał?

    Tak. Dlatego ze na uzytek wlasny kazdy moze wydrukowac prawie wszystko (nie
    jestem pewien jak to jest np. z banknotami - czy wolno sobie wydrukowac czy
    karane jest dopiero wprowadzanie do obrotu ale to nalezaloby sprawdzic).
    Dopiero wprowadzenie do obrotu, w tym wypadku okladek, ktore naruszaja
    czyjes prawa autorskie, skutkowaloby sciganiem ale wprowadzajacego je do
    obrotu a nie wykonujacego.

    Zreszta w wypadku ktory wspominasz w gre wchodzi zakres praw jaki nabyl
    wydawca - zapewne nabywajac prawo do wydania plyty z czasopismem zastrzegl
    sobie i prawo reklamowania tego faktu i wykorzystania np. fragmentow filmu
    do promocji.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 3. Data: 2004-03-26 15:45:38
    Od: "Solen" <S...@g...pl>

    Użytkownik "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Dlatego ze na uzytek wlasny kazdy moze wydrukowac prawie wszystko

    No dobrze, a jeśli przed otrzymaniem zlecenia wskażę klientowi skąd ma
    ściągnąć okładkę :) Ew. zrobić to za niego jeśli mnie o to poprosi?
    Jak się sprawa ma wtedy?

  • 4. Data: 2004-03-26 20:05:48
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Fri, 26 Mar 2004 16:45:38 +0100, na pl.soc.prawo, Solen napisal(a):

    > No dobrze, a jeśli przed otrzymaniem zlecenia wskażę klientowi skąd ma
    > ściągnąć okładkę :) Ew. zrobić to za niego jeśli mnie o to poprosi?
    > Jak się sprawa ma wtedy?

    To jest to zwyczajna kradziez praw autorskich do okladki ktora ktos
    zaprojektowal.

    Kyniu

    --
    _ __ _