  • 1. Data: 2004-03-26 06:21:46
    Temat: Czy sąd może przsyłać dokumenty dla strony zagranicę?
    Od: "Derek" <b...@s...ca>

    Jestem stroną o sprawę o uznanie spadku.
    Mieszkam na stałe zagranicą, dlatego chciałem, aby sąd przesyłał dokumenty
    sądowe pod mój adres zamieszkania.
    Okazało się to niemożliwe, dostałem taki oto faks, tak faks:

    "Sąd Rejonowy w ....., Wydział Cywilny informuje, iż Sąd może wysłać do Pana
    korespondencję do ......, ale w trybie doręczenia zagranicznego (drogą
    dyplomatyczną), co wydłuży postępowanie i zwiększy jego koszty. Ponadto
    będzie to tylko jedno doręczenie gdyż uczestnik będzie musiał wskazać
    pełnomocnika dla doręczeń w kraju pod rygorem pozostawiania przesyłek w
    aktach ze skutkiem doręczenia - art.1135 paragraf 1 i 2 kpc. Dlatego Sąd
    prosi o szybką informację w terminie 7 dni, czy uczestnik domaga się
    doręczenia zagranicznego...pod rygorem wdrożenia trybu doręczenia
    zagranicznego".

    Co mogę w tej sprawie zrobić, co radzicie?

    Dziękuję
    Derek
    --
    Return e-mail address have build in antispam "thiswillgonowhere", when
    replying remove it.

  • 2. Data: 2004-03-26 06:54:57
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Derek" <b...@s...ca> napisał(a)
    w news'ie: news:b%P8c.29881$A_2.1376918@news20.bellglobal.com

    > Jestem stroną o sprawę o uznanie spadku.
    > [.....................]

    Po co kilka razy to samo piszesz?

    PS. Sygnturka powinna mieć nie więcej niż 4 linijki.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Społeczeństwo nie jest samochodem lecz mułem,

  • 3. Data: 2004-03-26 08:20:35
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Derek wrote:
    > Jestem stroną o sprawę o uznanie spadku.
    > Mieszkam na stałe zagranicą, dlatego chciałem, aby sąd przesyłał
    > dokumenty sądowe pod mój adres zamieszkania.
    > Okazało się to niemożliwe, dostałem taki oto faks, tak faks:

    Sądy się modernizują. Ostatnio nawet wprowadzają elektryczne zszywacze do
    akt. A faks wysłano dlatego, że doręczenie zagranicza spowodowałoby badzo
    duże przeciągnięcie postępowania i koszty - dlatego w mierę mozliwości sądy
    starają się tego unikać.

> [...]
    > zagranicznego...pod rygorem wdrożenia trybu doręczenia zagranicznego".
    >
    > Co mogę w tej sprawie zrobić, co radzicie?

    Niestety wszelka korespondencja wychodzaca z sądu wysyłana jest za zwrotnym
    poświadczeniem odbioru. Takiej przesyłki nie mozna w zwykłym trybie wysłać
    za granicę - kwestia opłat za zwrot potwierdzenia. Dlatego jeżeli nie można
    doręczyć w kraju pozostaje tryb doręczeń międzynarodowych. W trybie szybkim
    przesyła się pisma do konsula polskiego, który następnie doręcza je lokalna
    pocztą. W trybie powolnym idzie to poprzez ministerstwa sprawiedliwości
    Polski i kraju adresata i trwa około 6 miesięcy.

    Jedyne co teraz można zrobić to wskazać pełnomocnika do doręczeń w kraju -
    osobę, któa po otrzymaniu pisma w kraju przekaże jego treść dalej. Jeżeli
    nie masz nikogo, komu mógłbyś zaufać możesz zwrócić się do jakiegokolwiek
    adwokata i albo umocować go do reprezentowania w sprawie albo tylko do
    odbierania przesyłek . Wiem, że tak czasami się dzieje.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 4. Data: 2004-03-26 08:51:03
    Od: "Derek" <b...@s...ca>

    > Po co kilka razy to samo piszesz?
    >
    > PS. Sygnturka powinna mieć nie więcej niż 4 linijki.

    1, Błąd przy wysyłaniu (myślałem, że mogę usunąć post, no i się pomyliłem)

    2. Sygnaturka jest na 4 line, zależy to jednak w jakiej czcionce masz strony
    News.

    3. Coś merytorycznego w sprawie?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-03-26 12:59:33
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Derek" <b...@s...ca> napisał(a)
    w news'ie: news:abS8c.39549$re.2376754@news20.bellglobal.com

    > [..............]
    > 2. Sygnaturka jest na 4 line, zależy to jednak w jakiej czcionce masz
    > strony News.

    Bzdura, od rodzaju czcionki zależne jest prawidłowe
    wyświetlanie ASCII, a nie ilość znaków w linii.
    Ustaw prawidłowe zawijanie linii po 72 - 74 znakach
    to zobaczysz jak wygląda Twój sig który w pierwszej
    linii ma 90 znaków.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Nie mam nic przeciwko ruchom kobiet, byleby były rytmiczne."