  • 91. Data: 2005-04-11 14:46:56
    Temat: Re: odpowiedzialność Policj i(kazus)
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    kam napisał(a):

    > www.sn.pl

    > Po jakich wielu? Sąd Najwyższy jest jeden, wystarczy się zwrócić o
    > udostępnienie orzeczenia.
    > Zresztą nie widzisz różnicy między poziomem rozwoju internetu w Stanach,
    > czasem jaki to zajęło, a tym samym w Polsce?

    Ja zaczął bym z innej strony. Orzeczenia SN nie są w Polsce źródłem
    prawa. NIe maja w zasadzie żadnej mocy obowiązującej. Wyznaczają jedynie
    pewien niewiazący kierunek interpretacji. Niewiążący także dla SN
    któremu wielokrotnie zdarzało się popełniać wzajemnie sprzeczen
    orzeczenia. Dlatego porównywanie polskiego orzecznictwa z anglosaskim
    Case Law jest lekko pozbawione sensu.

    Poza tym umieszczenie całości orzecznictwa w internecie nic by nie
    zmieniło. Jeśli ktoś potrzebnuje orzeczeń może do nich dotrzeć (np prez
    LEXa), ale nie łudźmy się, że dzięki opublikowaniu wszyscy będa je znali
    i stosowali. No ale niestety to do naszego emigranta nie dociera i nie
    dotrze.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 92. Data: 2005-04-11 14:47:18
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    > Prokurator nie musi się spotykać z tajnymi współpracownikami i jak nawet
    > jego twarz będzie powszechnie znana, to przez taką nieostrożność nie
    > zamordują tego współpracownika. Poz a tym, to wbrew pozorom prokurator w
    > zasadzie jest tylko urzędnikiem, który z tym idzie do sądu. Prokurator
    > jest relatywnie o wiele mniej groźny dla mafiosa, niż policjant. Bo
    > policjant, to nie tylko czynności, która można udokumentować, ale
    > również całą wiedza operacyjna tak naprawdę do końca nigdzie nie
    > udokumentowana oraz przede wszystkim odpowiednie dojścia do informacji.

    No nie znam sposobów działania brygad antyterrorystycznych ale
    zawsze sądziłem że oni są od działań siłowych.Czyli ktoś im pokazuje
    palcem gdzie mają wejść kogo zatrzymać, oni to robią i tyle.
    Mówisz mi że to są zwykli policjanci którzy gdy zdarza sie akcja,
    odrywają się od codziennej pracy ,
    zakładaja na głowę kominiarki i lecą eee no wejść do budynku czy zatrzymać
    mafiosa ?Czyli podsumowując nie są to ludzie których jedynym zadaniem jest
    bycie w gotowości do akcji i w razie potrzeby branie udziału w tej akcji?

  • 93. Data: 2005-04-11 15:06:35
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    tweede napisał(a):

    > Przeicez nie mowimy o ufoludkach a o konkrentych grupach policyjnych
    > celowo maskujacych sie dla uniemozliwienia pozniejszego ukarania ich.
    >
    > Jezeli masz grupe 10 osob, kazdy ze swoim numerem na plecach, kasku, z
    > przodu i z tylu i filmujesz zajscie, to mozna pozniej przesluchac
    > konkretnego sprawce i wiedziec dokladnie jaka jest jego osobista wina.
    > Brak identyfikacji jest sabotazem, bo uniemozliwia pozniejsza edukacje.

    Oto zdjęcia grup SWAT z
    Teksasu: http://www.ci.temple.tx.us/police/graphics/swat/swat
    1.jpg
    Arizony: http://www.ovpd.org/Images/swat_group_small.jpg
    Louisiany: http://www.kenner.la.us/images/pol_swat.jpg
    Kansas: http://www.emporia.com/police/swat.jpg
    Ohio: http://www.ci.reynoldsburg.oh.us/police/images_polic
    e/swat.gif
    Kalifornii http://cityofpetaluma.net/police/photos/arguscourier
    /ppd046a.jpg

    Jak widać wszyscy policjanci zakrywają twarze i jakoś żaden nie ma
    postulowanego przz ciebie numeru na plecach, na kasku z przodu i tyłu
    itp. Więc jak to jest? Wspaniała amerykańska policja celowo maskuje się
    w celu uniemozliwienia póżniejszego ukarania, czy może ktoś na tej
    grupie bredzi jak potłuczony?

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 94. Data: 2005-04-11 15:08:57
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > się od nich za każdym razem udowodnienia, że jednak nie było to
    > morderstwo? Ostatni raz takie założenia prawne były bodaj w Niemczech
    > Hitlerowskich i pozwalały na wysyłanie do obozów ludzi tylko dla tego,
    > że nie mogli udowodnić, że są niewinni. Chyba nawet Stalin formalnie
    > czegoś takiego nie miał, choć mniej więcej na tej zasadzie działał. Ale
    > od tych czasów, to raczej żadne państwo już nie próbowało wprowadzać w
    > życie takich zamysłów.
    >
    > O winie / niewinności policjanta w razie konieczności orzeka sąd na
    ]

    ktore znikaja albo dochodzi do absurdalnych kontr zarzutow
    ze strony policji chciacej chronic swe dupsko, i w zdecydowanej wiekszosci
    obywtael jest z gory skazany na przegrana.

    Nie można czynić założenia, ze jeśli nie
    > zabrali kamery, to są winni. Ba, brak kamery może być często wynikiem
    > przyczyn obiektywnych: niesprawność albo po prosu brak ich
    > wystarczającej liczby.

    w momencie braku kamery ktorej wziecie byloby zasranym obowiazkiem takich
    funkcjonariuszy
    wiarygodnosc ich zeznan na tym traci. koniec kropka.

    chodzi o sytuacje ekstremalne typu
    :
    "No nie pomijam tylko upraszczam.Bo tenże prokurator mógłby mnie zapytać
    który to z tych policjantów mnie pobił.Ja mu na to że ten w czarnej masce:-)
    Prokurator zdobywa liste osób uczestniczących w akcji, przepytuje wszystkich
    oczywiscie nikt nic nie widział nikt nic nie słyszał, a ten pobity pewnie
    się
    w przedpokoju o własne kapcie potknął;)I problem ma oczywiscie prokurator
    a nie ja .Gdyby masek nie było, problem z udowodnieniem byłby mniejszy."

    lub np jezlei o tych nastolatkow - jeden zabity, drugi kalka - chodzi.

    Mamy zeznanie swiadka, pokrzywdzonego i kilkunastu funkcjonariouszy.
    Film z kamery przemyslowej zniknal, kula tez. Komu sad uwierzy?
    A gdyby akcja byla zarejestrowana kamera wiadomo by bylo czy byl okrzyk
    policja,
    kiedy kto i czemu zaczal oddawac strzaly, w przypadku braku kamery uznaje
    sie
    zeznania pokrzywdzonego za wiarygodne.

    Polske stac na kamere jedna czy 2 na posterunek. To nie jest ogromny wydatek
    cyfrowki mieszcza sie obecnie w dloni.

    P.

  • 95. Data: 2005-04-11 17:14:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pawcio" <1...@n...spamowcow> napisał
    w wiadomości news:d3e2jm$5le$1@nemesis.news.tpi.pl...

    ... I odpowiada dowodzący pododdziałem.

  • 96. Data: 2005-04-11 17:16:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pawcio" <1...@n...spamowcow> napisał
    w wiadomości news:d3e2tm$87d$1@nemesis.news.tpi.pl...

    W kominiarkach działają nie tylko "brygady" antyrrorystyczne. Na
    marginesie nie mamy ani jednej takiej brygady :-)

  • 97. Data: 2005-04-11 17:16:43
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Otto Falkenstein napisał(a):
> [...]
    > któremu wielokrotnie zdarzało się popełniać wzajemnie sprzeczen
    > orzeczenia. Dlatego porównywanie polskiego orzecznictwa z anglosaskim

    A to inna sprawa.
    Ale jak chce sobie poczytać, to nie ma przeszkód.

    KG

  • 98. Data: 2005-04-11 17:36:13
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    > Użytkownik "Pawcio" <1...@n...spamowcow> napisał
    > w wiadomości news:d3e2tm$87d$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > W kominiarkach działają nie tylko "brygady" antyrrorystyczne. Na
    > marginesie nie mamy ani jednej takiej brygady :-)

    No co sie czepiasz;)skąd ja mam wiedzieć jak się te oddziały nazywają fachowo;)
    Ale jeżeli są jakieś "oddziały" których jedynym działaniem jest wykonywanie
    takich czynności jak opisałem w poprzednim poście to Twoja argumentacja
    o dojściach do informacji itd i związana z tym potrzeba noszenia
    kominiarek leży i kwiczy:)

  • 99. Data: 2005-04-11 18:54:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pawcio" <1...@n...spamowcow> napisał
    w wiadomości news:d3ecrf$elb$1@nemesis.news.tpi.pl..

    Funkcjonariusze AT, to niewielka część tych, którzy akcje wykonują w
    kominiarkach.

  • 100. Data: 2005-04-12 03:38:59
    Od: kalka <p...@i...net>

    Otto Falkenstein wrote:

> [...]
    > któremu wielokrotnie zdarzało się popełniać wzajemnie sprzeczen
    > orzeczenia. Dlatego porównywanie polskiego orzecznictwa z anglosaskim

    Tylko taki buc jak ty porownuje. Sady dzialaja jawnie nakazem
    konstytucyjnym i my mamy prawo znac nazwisko prostytutki sadowej ktora
    skazala Urbana za nazwanie starca z Watykanu starcem z Watykanu. Czy to
    orzeczenia SN czy sadu w Pcimiu, nie ma znaczenia. Stac ich na
    komputery, to i stac na wystawienie w sieci ich chlubnych wyrokow.

    > Poza tym umieszczenie całości orzecznictwa w internecie nic by nie
    > zmieniło. Jeśli ktoś potrzebnuje orzeczeń może do nich dotrzeć (np prez
    > LEXa),

    A dlaczego placimy podatki i za te pieniadze sekretariaty kupuja sobie
    komputery i serwisy www?

    > ale nie łudźmy się, że dzięki opublikowaniu wszyscy będa je znali
    > i stosowali.

    Nie oto dupo lubelska chodzi. Chodzi o kontrole spoleczenstwa nad tym co
    robia ich pracownicy, czyli urzednicy. Placimy podatki, wiec mamy prawo
    za nie otrzymac nalezna usluge.