    From: kalka <p...@i...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialność Policj i(kazus)
    <d389e2$999$1@nemesis.news.tpi.pl> <d38a3b$6jh$1@inews.gazeta.pl>
    <6o16e.9043$Xm3.6514@trndny01> <d3ap3c$2ir$2@news.onet.pl>
    <yZ96e.2106$ha3.932@trndny02> <d3bald$fbi$1@inews.gazeta.pl>
    <aba6e.2111$ha3.1019@trndny02> <d3bc73$nq1$1@inews.gazeta.pl>
    <jxa6e.3505$Fm5.1776@trndny09> <d3bcms$pmv$1@inews.gazeta.pl>
    <hGa6e.2117$ha3.621@trndny02> <d3bdfh$stk$1@inews.gazeta.pl>
    <RWa6e.15024$1p4.13525@trndny06> <d3bf0l$5gp$1@inews.gazeta.pl>
    <Vsf6e.9601$Xm3.9423@trndny01> <d3c2ja$hk4$4@news.onet.pl>
    <zag6e.2279$ha3.1952@trndny02> <d3c36l$fte$1@news.onet.pl>
    <Jvg6e.9611$Xm3.8570@trndny01> <d3c4vs$cab$2@news.onet.pl>
    <d3e2m4$1pp$1@inews.gazeta.pl>
    Date: Tue, 12 Apr 2005 03:38:59 GMT

    Otto Falkenstein wrote:

    > Ja zaczął bym z innej strony. Orzeczenia SN nie są w Polsce źródłem
    > prawa. NIe maja w zasadzie żadnej mocy obowiązującej. Wyznaczają jedynie
    > pewien niewiazący kierunek interpretacji. Niewiążący także dla SN
    > któremu wielokrotnie zdarzało się popełniać wzajemnie sprzeczen
    > orzeczenia. Dlatego porównywanie polskiego orzecznictwa z anglosaskim
    > Case Law jest lekko pozbawione sensu.

    Tylko taki buc jak ty porownuje. Sady dzialaja jawnie nakazem
    konstytucyjnym i my mamy prawo znac nazwisko prostytutki sadowej ktora
    skazala Urbana za nazwanie starca z Watykanu starcem z Watykanu. Czy to
    orzeczenia SN czy sadu w Pcimiu, nie ma znaczenia. Stac ich na
    komputery, to i stac na wystawienie w sieci ich chlubnych wyrokow.

    > Poza tym umieszczenie całości orzecznictwa w internecie nic by nie
    > zmieniło. Jeśli ktoś potrzebnuje orzeczeń może do nich dotrzeć (np prez
    > LEXa),

    A dlaczego placimy podatki i za te pieniadze sekretariaty kupuja sobie
    komputery i serwisy www?

    > ale nie łudźmy się, że dzięki opublikowaniu wszyscy będa je znali
    > i stosowali.

    Nie oto dupo lubelska chodzi. Chodzi o kontrole spoleczenstwa nad tym co
    robia ich pracownicy, czyli urzednicy. Placimy podatki, wiec mamy prawo
    za nie otrzymac nalezna usluge.