    From: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialność Policj i(kazus)
    Date: Mon, 11 Apr 2005 17:08:57 +0200
    <d38a3b$6jh$1@inews.gazeta.pl> <6o16e.9043$Xm3.6514@trndny01>
    <d3ap3c$2ir$2@news.onet.pl> <yZ96e.2106$ha3.932@trndny02>
    <d3baou$3hu$1@news.onet.pl> <6ea6e.2112$ha3.993@trndny02>
    <d3bc01$bg7$3@news.onet.pl> <Iua6e.3504$Fm5.279@trndny09>
    <d3bcee$nsh$1@news.onet.pl> <d3bi69$iis$1@inews.gazeta.pl>
    <d3bift$lo0$1@news.onet.pl> <d3bita$lhp$1@inews.gazeta.pl>
    <d3bj75$p57$1@news.onet.pl> <d3bjg2$o3b$1@inews.gazeta.pl>
    <d3bjjn$p57$2@news.onet.pl> <Syf6e.9603$Xm3.3685@trndny01>
    <d3c2g6$hk4$3@news.onet.pl> <m7g6e.4311$ok4.2229@trndny07>
    <d3c2vp$hk4$5@news.onet.pl> <Udg6e.2280$ha3.1088@trndny02>
    <d3c3f9$fte$2@news.onet.pl> <oxg6e.9612$Xm3.8315@trndny01>
    <d3c7sm$57r$1@inews.gazeta.pl> <osh6e.4316$ok4.4159@trndny07>
    <d3c9f3$9ol$1@inews.gazeta.pl> <xTh6e.6284$ff4.1034@trndny08>
    <d3dd4a$gbt$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> <d3djg7$7va$2@inews.gazeta.pl>
    <d3dkut$g24$1@inews.gazeta.pl> <d3dutd$c66$1@inews.gazeta.pl>

> [...]
    > się od nich za każdym razem udowodnienia, że jednak nie było to
    > morderstwo? Ostatni raz takie założenia prawne były bodaj w Niemczech
    > Hitlerowskich i pozwalały na wysyłanie do obozów ludzi tylko dla tego,
    > że nie mogli udowodnić, że są niewinni. Chyba nawet Stalin formalnie
    > czegoś takiego nie miał, choć mniej więcej na tej zasadzie działał. Ale
    > od tych czasów, to raczej żadne państwo już nie próbowało wprowadzać w
    > życie takich zamysłów.
    >
    > O winie / niewinności policjanta w razie konieczności orzeka sąd na
    ]

    ktore znikaja albo dochodzi do absurdalnych kontr zarzutow
    ze strony policji chciacej chronic swe dupsko, i w zdecydowanej wiekszosci
    obywtael jest z gory skazany na przegrana.

    Nie można czynić założenia, ze jeśli nie
    > zabrali kamery, to są winni. Ba, brak kamery może być często wynikiem
    > przyczyn obiektywnych: niesprawność albo po prosu brak ich
    > wystarczającej liczby.

    w momencie braku kamery ktorej wziecie byloby zasranym obowiazkiem takich
    funkcjonariuszy
    wiarygodnosc ich zeznan na tym traci. koniec kropka.

    chodzi o sytuacje ekstremalne typu
    :
    "No nie pomijam tylko upraszczam.Bo tenże prokurator mógłby mnie zapytać
    który to z tych policjantów mnie pobił.Ja mu na to że ten w czarnej masce:-)
    Prokurator zdobywa liste osób uczestniczących w akcji, przepytuje wszystkich
    oczywiscie nikt nic nie widział nikt nic nie słyszał, a ten pobity pewnie
    się
    w przedpokoju o własne kapcie potknął;)I problem ma oczywiscie prokurator
    a nie ja .Gdyby masek nie było, problem z udowodnieniem byłby mniejszy."

    lub np jezlei o tych nastolatkow - jeden zabity, drugi kalka - chodzi.

    Mamy zeznanie swiadka, pokrzywdzonego i kilkunastu funkcjonariouszy.
    Film z kamery przemyslowej zniknal, kula tez. Komu sad uwierzy?
    A gdyby akcja byla zarejestrowana kamera wiadomo by bylo czy byl okrzyk
    policja,
    kiedy kto i czemu zaczal oddawac strzaly, w przypadku braku kamery uznaje
    sie
    zeznania pokrzywdzonego za wiarygodne.

    Polske stac na kamere jedna czy 2 na posterunek. To nie jest ogromny wydatek
    cyfrowki mieszcza sie obecnie w dloni.

    P.