  • 41. Data: 2002-08-15 15:30:38
    Temat: Re: Katedra kryminalistyki. bylo: gdzie mozna wykonac sobie...
    Od: "Dawid W." <h...@N...gazeta.pl>

    Jacek <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ile za to kasujesz i jaka dajesz pieczatke : WPiA, Katedra
    > Kryminalistyki ?

    Zle mnie zrozumiales. Ja jestem tylko studentem i jak to wyglada od strony
    technicznej i prawnej powiem Ci dopiero, gdy bede na 4 roku :] Ale wiem, ze
    daktyloskopia, jest w programie zajec z kryminalistykii, a skoro tak to
    pewnie maja odpowiedni sprzet, tudziez wspomniane karteczki. Sproboj, bo w
    sklepie papierniczym na pewno czegos takiego nie dostales.

  • 42. Data: 2002-08-15 16:04:29
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Jacku
    Kart daktyloskopijnych nie kupisz w Polsce w sklepie papierniczym. Są one na
    specjalnym papierze. Jeszcze raz powtarzam, jeśli chcesz to nieoficjalnie,
    zdaktyloskopuję Cię z największą przyjemnością - gratis. Tylko nie oczekuj
    ode mnie jakiejkolwiek pieczątki ani podpisu. Żaden policjant oficjalnie Ci
    tego nie zrobi, a jesli zrobi to "zmoczy tyłek". Niestety może to głupie ale
    nie możesz przyjść na policję o poprosić o daktyloskopię. To jest
    niemożliwe. Jeśli notariusz to uczyni jest oki. Napewno jednak od policjanta
    tego nie uzyskasz.

    ssj5

  • 43. Data: 2002-08-15 17:16:38
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    ssj5 wrote:

    > Jacku
    > Kart daktyloskopijnych nie kupisz w Polsce w sklepie papierniczym. Są one na
    > specjalnym papierze.
    Ale w stanach kupie wysylkowo za drobny grosz bez problemow.

> [...]
    > nie możesz przyjść na policję o poprosić o daktyloskopię. To jest
    > niemożliwe. Jeśli notariusz to uczyni jest oki. Napewno jednak od policjanta

    Ok.
    Ale z policja juz rozmawialismy i temat znam.
    Interesuje mnie ktos konkretnie, kto oferuje taka usluge publicznie,
    wszystkim zainteresowanym.
    Notariusze nadal nie wiedza o co chodzi.
    A Stanach notariusze wykonuja to standardowo w ramach drobnej oplaty i
    tak sie szkolilem w stanach na notary public.
    Odpowiedz konkretnie, gdzie ktos zainteresowany moze zaplacic za usluge
    i dostac karte do reki, aby ja wyslac za granice.
    Ale konkretnie bez poezji.
    Gdzie, adres, tel. i cena.

    Jacek

    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

  • 44. Data: 2002-08-15 17:20:19
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Odpowiedz konkretnie, gdzie ktos zainteresowany moze zaplacic za
    > usluge i dostac karte do reki, aby ja wyslac za granice.
    > Ale konkretnie bez poezji.
    > Gdzie, adres, tel. i cena.

    W Polsce oficjalnie nigdzie nikt Ci tego nie zrobi (wylaczajac
    miedzynarodowa pomoc prawną). Masz bez poezji.
    ssj5

  • 45. Data: 2002-08-15 17:51:05
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    ssj5 wrote:

    > W Polsce oficjalnie nigdzie nikt Ci tego nie zrobi (wylaczajac
    > miedzynarodowa pomoc prawną). Masz bez poezji.

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?
    Juz znalazlem jedna agencje detektywistyczna , ktora to robi ale drogo i
    oczywiscie oficjalnie. A chce zeby to zrobil notariusz w cenie
    uwierzytelnienia podpisu na karcie wzoru podpisu.
    Dlaczego twierdzisz, ze notariusz tego nie zrobi ?

    Jacek

  • 46. Data: 2002-08-15 19:06:31
    Temat: Re: gdzie mozna wykonac sobie karte daktyloskopijna ? bylo Re: odciski palców
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Otoz w Stanach notariusze wykonuja takie karty na drukach kart, ktore
    > mozna kupic w sklepach z papeteria za kilka dolarow.
    > Poza tym piszesz o laboratorium, a odciski palcow sa standardowo juz
    > skanowane i komputerowo identyfikowane i rozpoznawane.
    >
    > Zatem mozna sobie zrobic karte daktyloskopijna, aby np. wyslac do
    > zagranicznej policji, czy do ambasady, czy np. dla pracodawcy ?
    > Niektorzy pracodawcy, w niektorych krajach, stawiaja taki wymog.
    > I ile to kosztuje w kraju i kto wykonuje ?
    > Bo pytalem kilku notariuszy , ale nie wiedza o co chodzi.

    1. Policja nie pobiera odcisków palców na prywatne zamówienia.
    2. Gdy masz taką potrzebę, zamów wykonanie takiej karty przez
    biegłego z zakresu kryminalistyki, w razie potrzeby poświadcz
    ją u notariusza. (Tak naprawdę nie spotkałem się z takim
    przypadkiem, więc nie wiem, ile to może kosztować).
    3. Wzory kart daktyloskopijnych są zunifikowane dla celów
    kryminalnych, identyfikacyjnych (np. zwłok), pszukiwawczych
    i znajdują się w podanym przeze mnie zarządzeniu KGP.
    Jeśli taki wzór odpowiada Twoim celom, nie widzę trudności
    uzyskania karty w każdej komendzie policji, z pewnością ma też je
    każdy biegły z tej dziedziny.
    Możesz też spróbować sam wypełnić kartę w obecności
    notariusza, który poświadczy, że to Twoje odciski palców.
    Nie powinno się to różnić od poświadczenia np. podpisu.
    Do wykonania karty nie są potrzebne żadne wymyślne
    urządzenia - kawałek twardego podłoża, trochę specjalnej
    pasty tuszowej, ew. wałek. Jeszcze niedawno był to standard
    w większości komend.
    4. Policja może wykonywać czynności (także pobranie odcisków
    palców) zlecone przez organy zagraniczne, zlecenie musi być
    za pośrednictwem KGP (Interpol), sądu lub prokratury,
    nie na żądanie prywatnej osoby.
    5. Piszę o laboratorium, a chodzi konkretnie o pracownie
    daktyloskopijne w laboratoriach kryminalistycznych przy
    komendach policji (przeważnie dawne komendy wojewódzkie),
    tam właśnie karty są skanowane, klasyfikowane i prowadzone
    są dalsze badania. Tam też prowadzone są zbiory śladów i
    kart daktyloskopijnych - to oczywiście nie dotyczy tych
    wykonanych do eliminacji, o czym już było.

  • 47. Data: 2002-08-15 19:30:10
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?
    na podstawie przpisow prawa.... ale Leszek powie , ze jestem glupi.......

    > Juz znalazlem jedna agencje detektywistyczna , ktora to robi ale
    > drogo i oczywiscie oficjalnie.

    chca z ciebie kazse zedrzec

    >A chce zeby to zrobil notariusz w cenie
    > uwierzytelnienia podpisu na karcie wzoru podpisu.
    > Dlaczego twierdzisz, ze notariusz tego nie zrobi ?

    moze to zrobic, jak bedzie chcial, ale za wieksza kase. dlaczego? by miec
    wiecej zarobku:-(((

    ssj5
    ps. a Marcys gada dobrze i na temat:-))))

  • 48. Data: 2002-08-15 20:01:08
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Marcyś wrote:

> [...]
    > ją u notariusza. (Tak naprawdę nie spotkałem się z takim
    > przypadkiem, więc nie wiem, ile to może kosztować).

    Biegly z kryminalistyki wykonuja ekspertyze daktyloskopijna , a tutaj
    nie potrzeba ekspertyzy,
    a jedynie dokonac stwierdzenia i poswiadczenia tozsamosci.
    Takie czynnosci wykonuje w Polsce, jak i na swiecie notariusz, a nie
    biegly, ktore pracuje
    na materiale dowodowym.

> [...]
    > każdy biegły z tej dziedziny.
    > Możesz też spróbować sam wypełnić kartę w obecności
    > notariusza, który poświadczy, że to Twoje odciski palców.
    O tym mi dokladnie chodzi.
    Czy ktos ma doswiadczenia z notariuszem, ktory taka karte uwierzytelnil
    i tylko o to sie pytalem.

    > Nie powinno się to różnić od poświadczenia np. podpisu.

    Ale piszesz to w oparciu o doswiadczenie, czy teoretyzujesz ?

    > Do wykonania karty nie są potrzebne żadne wymyślne
    > urządzenia - kawałek twardego podłoża, trochę specjalnej
    > pasty tuszowej, ew. wałek. Jeszcze niedawno był to standard
    > w większości komend.

    Dokladnie. Ale na potrzeby komendy a nie jako usluga dla ludnosci.

    > 4. Policja może wykonywać czynności (także pobranie odcisków
    > palców) zlecone przez organy zagraniczne, zlecenie musi być
    > za pośrednictwem KGP (Interpol), sądu lub prokratury,
    > nie na żądanie prywatnej osoby.

    To przeciez wiem i napisalem na poczatku.
    Gdy interes ma ta osoba, to nie bedzie tracila czasu na kontakty z
    interpolem i 100 innymi instytucjami i generowala stosy papierow i
    ogromne koszty.

> [...]
    > kart daktyloskopijnych - to oczywiście nie dotyczy tych
    > wykonanych do eliminacji, o czym już było.

    To juz wiemy i wiemy, ze te laboratoria nie swiadcza uslug dla ludnosci.

    Zatem KONIEC DYSKUSJI.

    Jezeli ktos zna notariusza, ktory uwierzytelni podpis zainteresowanego
    na takiej karcie to niech
    poda adres jego kancelarii i oplate za usluge ,
    ale prosze juz nie kontynuowac dyskusji, ktora nie prowadzi do
    udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie.

    KONIEC DYSKUSJI
    albo adres notariusza, ktory uwierzytelnia karty daktyloskopijne.

  • 49. Data: 2002-08-15 20:31:45
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Przestan trollowac lamo i odpowiadaj dokladnie na temat.
    > Jezeli sie nie znasz, nie wiesz co odpisac, to przestan zasmiecac watek.
    > Pytanie jest w naglowku.

    Mimo że jestem wg.ciebie "lamą" wiem że należy ciąć posty i je podpisywać.Ty
    natomiast-międzynarodowy "expierd " w sprawach netykiety-niestety nie.

    Leszek

  • 50. Data: 2002-08-24 19:55:54
    Temat: Re: odciski palców
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <t...@l...com.pl> wrote:

    > Już pisałam wcześniej, że w tej sprawie nie mam nic na sumieniu, ale
    > potem jak odciski zostaną w jakimś centralnym rejestrze,

    Możesz spać spokojnie. ZTCW _nie ma_ czegoś takiego jak centralny
    rejestr czy baza odcisków palców.
    Do każdego dochodzenia są oddzielnie pobierane odciski palców
    i leżą tylko w aktach danej sprawy.
    Możliwe, że jest rejestr odcisków palców osób skazanych, ale też
    nie jestem tego pewien.

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]