  • 61. Data: 2015-05-03 18:10:20
    Temat: Re: o kur...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > to znaczy, że wynajmuję komuś swoje mieszkanie?

    To właśnie to znaczy, co napisałem (brawo!)

    --
    Liwiusz

  • 62. Data: 2015-05-03 18:16:35
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    dziekuje Tobie i Wszystkim

    ale na co się nastawić jeśli pojawią się "pytania krzyżowe"?

  • 63. Data: 2015-05-06 10:23:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Apr 2015, platformowe głupki wrote:

    > http://zsyp.eu/smieci/jakis_kibel_1.jpg
    >
    > bardzo proszę o wyjaśnienie, tylko jak koniowi o miedzy...

    To jest skutek braku podatku liniowego.
    Jakbyś płacił jak te 18 czy 19% podatku, tak normalnie, to żadne
    podobne oświadczenie nie byłoby potrzebne.
    A że są "skale" i "kwoty niepodlegające wpłaceniu", to nie ma
    tak dobrze, że zarobki można opodatkować NIEZALEŻNIE od siebie.

    Oczywistym jest że (skoro podatek nie jest liniowy), to suma
    podatków z dwu podstaw nie wychodzi równa podatkowi od sumy podstaw
    (poza teoretycznymi zdarzeniami trafienia w możliwe punkty przecięcia,
    nie mające zastosowania przy występujących wartościach), to chyba
    jasne i przy braku "platformy"? :P

    Jak oświadczeń nie podpiszesz, to prosto - zapłacisz podatek
    "tak jakby był odrębny", na koniec roku porachujesz sobie
    mądrze na PIT-37 (czy ile tam wypełniasz) i wyjdzie Ci kwota
    do zwrotu. Nie ma problemu, niechętnie ale zwrócą.
    Jakbyś oświadczenia podpisał, to na koniec roku wyjdzie że
    podatek jest niedopłacony a Ty usiłowałeś wyłudzić nienależne
    obniżenie "podwójnej kwoty niepłaconej".
    Ewentualnie coś więcej.
    W skarbówce się ucieszą, bo minister kazał "podnieść procent
    skuteczności kontroli" do 80%, a jeden chętny sam się znajdzie ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2015-05-06 10:25:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 May 2015, platformowe głupki wrote:

    > no ale tu występuje sprzeczność (no ja wiem, że to zasługa dyrektyw eu)
    >
    > mam B poinformować o A, a do tego mogę nie podpisać?

    Nie, NIE MUSISZ informować A o B i wzajemnie, wtedy po prostu nie będą
    mieli PRAWA do odliczania Ci przysługujących "kwot nieopodatkowanych"
    oraz (ryczałtowych) kosztów uzyskania.

    Osobna sprawa, to fakt że A i B mogą podejrzewać Cię właśnie o to, że
    pracujesz u konkurencji ;) (lub prowadzisz DG).
    Ale na to już zapodał rozwiązanie Liwiusz.

    pzdr, Gotfryd