  • 1. Data: 2015-05-01 10:51:05
    Temat: Termin w podatku od nieruchomosci - sobota dniem wolnym czy swiatecznym ?
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Doręczenie decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego z tytułu
    podatku od nieruchomości nastapiło w piątek 17-IV-2015 (odbiór na poczcie),
    termin na wniesienie odwołania upływałby w piątek 01-V-2015, ale to akurat
    święto.
    Pytanie:
    Termin 14-dniowy na wniesienie odwołania upływa w sobotę 02-V-2015, czy w
    poniedziałek 04-V-2015 ?

  • 2. Data: 2015-05-02 11:57:03
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Nikt nie umie odpowiedzieć??
    www.pit.pl/ostatni-dzien-zlozenia-drukow-pit-w-sobot
    e-lub-swieto--zasady-przesuwania-terminow-w-2015-r-1
    4431/
    Wg mnie ten konkretny termin upływa w poniedziałek, ale nie chciałbym się
    mylić.

    -----

  • 3. Data: 2015-05-02 14:05:58
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż"

[...]
    ---
    Sobota nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy

  • 4. Data: 2015-05-06 10:19:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 May 2015, re wrote:

> [...]
    > mylić.
    > ---
    > Sobota nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy

    Co jest prawdą, ale nie ma nic do pytania, bo (sobota) jest
    traktowana jak dzień wolny z mocy Ordynacji.
    "Jeżeli ostatni dzień terminu przypada na sobotę lub dzień ustawowo
    wolny od pracy"
    Cytat z art.12 Ordynacji.

    "Nieświąteczność" soboty nie ma więc znaczenia.
    Termin upłynął więc w poniedziałek :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2015-05-06 11:04:27
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Pytanie dodatkowe na tym przykładzie:
    Jeżeli podatrnik złoży w postępowaniu podatkowym (od nieruchomości) pismo w
    poniedziałek faksem na opublikowany nr faksu urzędu (prezydenta miasta), a
    urząd nada prezentatę dopiero z wtorku lub z czwartku (złośliwie, z życia),
    to obowiązuje data faksu ("pismo podatnika zostało wydrukowane przez
    urządzenie odbiorcze"), czy data prezentaty widzimisieurzedasa?

    -----

  • 6. Data: 2015-05-06 18:33:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 May 2015, ąćęłńóśźż wrote:

> [...]
    > to obowiązuje data faksu ("pismo podatnika zostało wydrukowane przez
    > urządzenie odbiorcze"), czy data prezentaty widzimisieurzedasa?

    Trudna sprawa i nie podejmuję się "odpowiedzi z przekonania".
    Na pierwszy rzut oka, podatnik jest na przegranej pozycji - sprawy wnosi
    się pisemnie lub ustnie, przy czym ten drugi przypadek w razie potrzeby
    dowodowej AFAIR ma być "do protokołu".
    Faks nijak "formą pisemną" nie jest, więc ta droga odpada.
    Pozostaje wersja z protokołem.
    Ale tu piłeczka jest po stronie urzędnika (znaczy wersja ze to
    petent/podatnik sporządza protokół chyba się nie ostoi).
    No to sporządzeniem protokołu będzie moment "zapieczątkowania", a nie
    "możliwości zapoznania się" :(
    No chyba że gdzieś w przepisie byłoby czarno na biały, że wystarcza aby
    urząd "miał możliwość zapoznania się".

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2015-05-08 20:15:15
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Faks jest jak najbardziej formą pisemną (patrz odpowiedź jakiegoś
    wiceministra na interpelacje).

    -----

  • 8. Data: 2015-05-09 13:29:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-08 o 20:15, pisze:
    > Faks jest jak najbardziej formą pisemną (patrz odpowiedź jakiegoś
    > wiceministra na interpelacje).

    Faks jest formą pisemną, ale z brakiem formalnym w postaci braku podpisu.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-05-09 22:39:28
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Tak, ale nie w tym jest istota pytania:
    Czy terminem złożenia pisma podatkowego faksem jest dzień i godzina nadania
    faksu (z potwierdzeniem i urządzenia nadawczego i bilingu operatora
    telekomunikacyjnego), czy dzień i godzina widzimisięurzędasa przybicia
    prezentaty?

    -----

  • 10. Data: 2015-05-09 22:51:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-09 o 22:39, pisze:
> [...]
    > faksu (z potwierdzeniem i urządzenia nadawczego i bilingu operatora
    > telekomunikacyjnego), czy dzień i godzina widzimisięurzędasa przybicia

    Wtedy, kiedy faks dotarł.

    --
    Liwiusz