  • 81. Data: 2008-01-04 21:04:03
    Temat: Re: nowy dowod a panstwo policyjne
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Obawiam się, że 99% panów policjantów w komendach nie wiedziałoby o co
    > właściwie komu chodzi ;)

    Nie martw się. Douczą się na poczekaniu.

  • 82. Data: 2008-01-05 09:14:20
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote
    > wystarczy zgłosić na policji, że właściciel odmówił wam potwierdzenia
    > pobytu na druczku.

    No taa, jasne..., teoretycznie. Potem wezwania, rozpytania itd. Wyobrażasz
    sobie po takmi czymś kontynuowanie umowy ustnej z właścicielem albo przez
    właściciela w praktyce...
    Prawda jest taka, że jak właściciel wynajmuje na gębę i nie chce potwierdzić
    pobytu to zostaje nam tylko z niego zrezygnować (wtedy sobie można zgłaszać,
    jak ktoś lubi chadzać na przesłuchania).

  • 83. Data: 2008-01-05 14:47:38
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Liwiusz wrote:

    > No i co z tego? To jest jedna z wielu możliwości. Jak się meldujesz
    > na pobyt stały, to potwierdzenie nie jest wymagane, wystarczy tytuł
    > prawny.

    Cytuję:

    ,,Przy zameldowaniu na pobyt stały [...] należy przedstawić
    *potwierdzenie pobytu* w lokalu osoby zgłaszającej pobyt stały [...],
    dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym
    do lokalu, *oraz*, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do
    lokalu tego podmiotu. [...]''

    W skrócie: mieszkaniec ma pokazać potwierdzenie pobytu, dokonane przez
    właściciela, a właściciel ma pokazać swój tytuł prawny do lokalu.
    Mieszkaniec nie musi pokazywać żadnego tytułu prawnego[1]!

    > Polemizowałbym, czy nie ma prawa. Poza tym nawet jak mieszka
    > bezprawnie, to zameldować się musi.

    Bez umowy - nie ma prawa. Inną sprawą jest, że tak czy siak chroni go
    ochrona posiadania. I wtedy też właściciel *musi* pobyt poświadczyć,
    choćby i jednocześnie zgłaszał włamanie.

    [1] No, chyba że to jest jeden i ten sam dokument.
    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 84. Data: 2008-01-05 17:10:09
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Piotr Kubiak pisze:
> [...]
    > właściciela, a właściciel ma pokazać swój tytuł prawny do lokalu.
    > Mieszkaniec nie musi pokazywać żadnego tytułu prawnego[1]!

    zgubiłeś w tej interpretacji część zdania po 'lub'

    KG

  • 85. Data: 2008-01-05 19:21:14
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    kam wrote:

    > zgubiłeś w tej interpretacji część zdania po 'lub'
    >
    > KG

    Które "lub" masz na myśli? Żeby nie było wątpliwości cytuję całość:

    Art. 9 ust. 2a: ,,Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający
    ponad 3 miesiące należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
    zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące, dokonane
    przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do
    lokalu, oraz, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu
    tego podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może
    być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja
    administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł
    prawny do lokalu.''

    Wyciąłem pobyt czasowy, oraz zdanie drugie - definicję czym jest
    dokument potwierdzający tytuł prawny. Meldujący się ma natomiast
    przedstawić *potwierdzenie pobytu w lokalu*, a nie tytuł prawny.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 86. Data: 2008-01-05 19:31:38
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Piotr Kubiak pisze:
    > Które "lub" masz na myśli?

    w cytacie było jedno

    > Wyciąłem pobyt czasowy, oraz zdanie drugie - definicję czym jest
    > dokument potwierdzający tytuł prawny. Meldujący się ma natomiast
    > przedstawić *potwierdzenie pobytu w lokalu*,

    ale nie musi być ono dokonane przez właściciela

    KG

  • 87. Data: 2008-01-05 19:43:38
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    kam wrote:

    > w cytacie było jedno

    OK, świadomie skróciłem "właściciela lub inny podmiot dysponujący
    tytułem prawnym do lokalu" do samego właściciela, bo w tym wątku
    zupełnie nie o to chodzi. Chodzi o to, że mieszkaniec *sam* się nie
    zamelduje.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 88. Data: 2008-01-05 20:51:11
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

> [...]
    > tytułem prawnym do lokalu" do samego właściciela, bo w tym wątku
    > zupełnie nie o to chodzi. Chodzi o to, że mieszkaniec *sam* się nie

    Kontrprzykład obalający Twoją tezę: mieszkaniec z umową najmu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 89. Data: 2008-01-05 22:43:33
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Wed, 2 Jan 2008 14:18:05 +0100, niechetny do pracy w Polsce
    napisał(a):

    > Nie walczę z wymianą i swój dowód wymieniłem w odpowiedniej chwili dla
    > swojej wygody, by móc podróżować po Europie, dlatego nie żal mi gamoni
    > którym przez 6 lat nie chciało się tego zrobić. Jednak jestem ciekawy
    > czy faktycznie teraz policjant gdy ktoś mu się wylegitymuje książeczką
    > wystawi mandat, albo powie, że ten dokument nie potwierdza tożsamości?
    > Rzeczywiście nikt nie dostanie poleconego na poczcie i nie wypłaci
    > pieniędzy z konta pokazując zieloną książeczkę?

    Moim zdaniem tak powinno być - żadna sprawa urzędowa nie powinna być
    załatwiona z zieloną książeczką

    Podobnie jak z denominacją pieniędzy 1995 roku. Był jakiś okres
    przejściowy, kiedy funkcjonowały stare i nowe złote, był określony dzień do
    kiedy trzeba było wydać stare złote w sklepie, bo kto nie wydał w sklepie,
    musiał iść do banku, był chyba określony dzień, kiedy banki też przestały
    brać stare złote, a trzeba było iść do NBP i o dziwo z pieniędzmi nie było
    większych problemów... ludzie pozamieniali stare na nowe.

    Zwróćcie uwagę, że teraz bardzo dużo osób, będzie miało dowody ważne do
    końcowych miesięcy 2017 i początkowych 2018 roku i sytuacja ze spiętrzeniem
    pracy w urzędach będzie podobna... wg mnie zero litości, dokument nieważny
    - sprawy nie załatwisz.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 90. Data: 2008-01-06 00:38:38
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> [...]
    > pracy w urzędach będzie podobna... wg mnie zero litości, dokument nieważny
    A nie wydaje Ci się, że to spiętrzenie wynika właśnie z idiotycznego
    sposobu przeprowadzania obecnej wymiany? Trzeba być chyba ministrem,
    żeby założyć, że na przestrzeni tych iluś-tam lat wymiany dowodów,
    liczba podań rozłoży się równomiernie, nie powodując zablokowania pracy
    urzędów. Równie dobrzy wszyscy się mogli rzucić na wymianę na samym
    początku i też zablokować urzędy. Normalnie myślący człowiek zdaje sobie
    sprawę, że duża część ludzi poczeka z tym do końca, zwłaszcza, że
    operacja wiąże się z poniesieniem kosztów (dla jednych większych, dla
    innych pomijalnie małych) i stratą czasu
    Maciek