  • 61. Data: 2008-01-03 21:58:36
    Temat: Re: nowy dowod a panstwo policyjne
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > prostu

    > ludzi
    >

    > ja mam rozwiazanie. Trzebaby zaprotestowac w szczegolny sposob.
    > Wystarczyloby spelniac wszystkie obowiazki o tymczasowych meldunkach a
    > urzedy stanelyby w natloku pracy. Migiem zmieniliby prawo.
    >

    > Icek
    >
    > --
    > www.StareGry.pl - Najwiekszy polski serwis o tematy ce starych gier

    A niby kto miałby tak zaprotestować. Może te zwierzątka co oglądają wenezuelskie
    i polskie seriale, koła fortuny, tańce z gwizdami? Marzyciel.

  • 62. Data: 2008-01-03 23:20:30
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    witek napisał(a):

    > oczywiscie ze meldujesz sie sam, a nie wlasciciel ciebie. Jak masz
    > wątpliwosci to czas sie douczyc.

    Uczyć się nie muszę.
    Czy zameldujesz na stałe kogoś kto wynajmuje od Ciebie mieszkanie?

    > po za tym najwyrazniej chcesz siedziec za skladanie falszywych oswiadczen?

    E tam. Przyjdę 2 razy do Ciebie "zbierać suchy chleb dla konia", albo
    sprzedać Ci super odkurzacz i na każdym wykrywaczu mogę z przekonaniem
    zeznawać, że przebywałem pod wskazanym adresem.

    > wymeldowanie ciebie w trybie administracyjnym to zaden problem.

    To dlaczego ludzie tak się cykają, żeby lokatora zameldować na stałe,
    a często nawet na pobyt czasowy?
    Wyjaśnij.

    Rafał

  • 63. Data: 2008-01-04 00:25:14
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Liwiusz wrote:

    > Niekoniecznie.

    Art. 9. ust. 2a ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych jest
    innego zdania.

    Jeśli meldujący się ma tytuł prawny do lokalu (np.
    > umowę najmu), to obecność właściciela jest zbędna.

    A gdzie ja napisałem, że właściciel ma być *obecny*? No i poza tym
    meldujący się *musi* mieć (zawrzeć) umowę, bo inaczej nie prawa mieszkać.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 64. Data: 2008-01-04 00:35:18
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Rafal Franczak wrote:

    > Czy zameldujesz na stałe kogoś kto wynajmuje od Ciebie mieszkanie?

    Już Ci przecież napisano, że *nie da się* zameldować kogoś! Meldować się
    *trzeba* samemu (z jednym małym wyjątkiem - art. 9a u o ewidencji
    ludności i dowodach osobistych). W opisanym przypadku właściciel ma
    *obowiązek* potwierdzić pobyt, o ile najemca tam faktycznie mieszka. A
    jak się wymiguje - art. 147 KW.

    > To dlaczego ludzie tak się cykają, żeby lokatora zameldować na stałe,
    > a często nawet na pobyt czasowy?

    Bo nie znają art. 9 ust. 2b UoELiDO i wydaje im się, że meldunek daje
    meldowanemu jakieś prawa do lokalu.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 65. Data: 2008-01-04 00:37:10
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Rafal Franczak wrote:

> [...]

    > a często nawet na pobyt czasowy?

    Bo nie znają art. 9 ust. 2b UoELiDO i wydaje im się, że meldunek daje
    meldującemu się jakieś prawa do lokalu.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 66. Data: 2008-01-04 01:52:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafal Franczak wrote:

    > Uczyć się nie muszę.
    > Czy zameldujesz na stałe kogoś kto wynajmuje od Ciebie mieszkanie?

    jesteś niereformowalny beton
    to nie ja bede kogokolwiek meldował, tylko osoba która u mnie będzie
    mieszkała ma obowiązek zrobić to w trzy dni.
    Nawet gorzej właściciel mieszkania ma obowiązek zawiadomić policję
    jeżeli wie, że ktoś mieszkający u niego nie dopełnił obowiązku
    meldunkowego. Też jest na to paragraf w kodeksie wykroczen.

    > E tam. Przyjdę 2 razy do Ciebie "zbierać suchy chleb dla konia", albo
    > sprzedać Ci super odkurzacz i na każdym wykrywaczu mogę z przekonaniem
    > zeznawać, że przebywałem pod wskazanym adresem.

    gadasz jak potłuczony.

    > To dlaczego ludzie tak się cykają, żeby lokatora zameldować na stałe,
    > a często nawet na pobyt czasowy?
    > Wyjaśnij.

    bo są niewyuczalni. i żadne argumenty do starych pierdli już nie
    docierają. Chyba dopiero policjant z mandatem ich może jakoś przekonać.

  • 67. Data: 2008-01-04 08:16:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr Kubiak pisze:

    > Art. 9. ust. 2a ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych jest
    > innego zdania.

    No i co z tego? To jest jedna z wielu możliwości. Jak się meldujesz
    na pobyt stały, to potwierdzenie nie jest wymagane, wystarczy tytuł
    prawny. A jak tytułu nie masz, to w ostateczności możesz zameldować się
    w drodze decyzji administracji, jeśli innymi dowodami udowodnisz, że tam
    mieszkasz.

    > Jeśli meldujący się ma tytuł prawny do lokalu (np.
    >
    > A gdzie ja napisałem, że właściciel ma być *obecny*? No i poza tym
    > meldujący się *musi* mieć (zawrzeć) umowę, bo inaczej nie prawa mieszkać.

    Polemizowałbym, czy nie ma prawa. Poza tym nawet jak mieszka
    bezprawnie, to zameldować się musi.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 68. Data: 2008-01-04 08:16:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Rafal Franczak pisze:

    > To dlaczego ludzie tak się cykają, żeby lokatora zameldować na stałe,
    > a często nawet na pobyt czasowy?
    > Wyjaśnij.

    Wynika to z nieznajomości prawa. Ludzie myślą, że jak kogoś
    zameldują, to później trudniej się go pozbędą...

  • 69. Data: 2008-01-04 09:38:56
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Wynika to z nieznajomości prawa. Ludzie myślą, że jak kogoś zameldują,
    > to później trudniej się go pozbędą...

    Czyli zmiana będzie że tak powiem "pokoleniowa"?
    Nastąpi z wymarciem PRL-generation albo z wymarciem obowiązku
    meldunkowego, cokolwiek nastąpi wcześniej.

    Rafał

  • 70. Data: 2008-01-04 09:39:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Rafal Franczak pisze:

    > Czyli zmiana będzie że tak powiem "pokoleniowa"?
    > Nastąpi z wymarciem PRL-generation albo z wymarciem obowiązku
    > meldunkowego, cokolwiek nastąpi wcześniej.

    Nie wiem. Przepisy o obowiązku meldunkowym są tak nielogiczne i
    niekiedy sprzeczne same w sobie (muszę sam się meldować, ale niekiedy
    nie zrobię tego bez zgody właściciela, choć teoretycznie ta zgoda nie
    jest wymagana), że rozsądniejszym będzie zniesienie tego obowiązku, albo
    ograniczenie go po prostu do zgłoszenia (podobnie jak np. aktualizacja
    NIP) bez bawienia się w żadne potwierdzenia i tytuły prawne.