  • 1. Data: 2005-06-10 08:05:44
    Temat: nowe zasady faktur w UE
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    W związku ze zmianą zasad wystawiania faktur jakie wprowadziło
    rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 roku (Dz. U. z 1
    maja 2004r.), które dostosowuje polskie przepisy do przepisów Unii
    Europejskiej, nie jest wymagany podpis nabywcy na fakturze VAT.

    I stąd moje pytanie jak ma wyglądać taka faktura- MIejsce na podpis
    kontrachenta już nie istnieje ? Czy moze być ale nie musi ?

    --
    ..::Pawel

  • 2. Data: 2005-06-10 08:19:11
    Temat: Re: nowe zasady faktur w UE
    Od: "Jarek" <k...@k...com>

    Witam.

    > I stąd moje pytanie jak ma wyglądać taka faktura- MIejsce na podpis
    > kontrachenta już nie istnieje ? Czy moze być ale nie musi ?
    Ja zostawiłem szablon do faktur bez zmian, a kontrahent albo się podpisuje
    albo nie.
    Miejsce w każdym razie jest, tak samo robią inne firmy, szablon jest bez
    zmian, wykropkowane miejsce na podpis, a odbierający sam decyduje czy podpis
    złoży czy też nie.

    Jarek

  • 3. Data: 2005-06-10 08:55:47
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Jarek <k...@k...com> dosć niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > Miejsce w każdym razie jest, tak samo robią inne firmy, szablon jest
    > bez zmian, wykropkowane miejsce na podpis, a odbierający sam decyduje

    Osobiście polecam zastosować innę zasady. Jeżeli kontrahent płaci gotówką -
    może nie podpidywać, ew. decydować, czy podpisuje. Jeżeli płacu kartą, a tym
    bardziej przelewem lub gotówką w odroczonym terminie, to pilnowac, żeby
    podpisał.
    Hint: przepisy k.p.c. o postępowaniu nakazowym.

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 4. Data: 2005-06-10 11:39:13
    Od: "x" <y...@o...pl>

> [...]
    > podpisał.
    > Hint: przepisy k.p.c. o postępowaniu nakazowym.

    Dobre wyjście, ale nawet przy płaceniu przelewem może nie podpisywać. I tak
    podstawą do roszczeń jest dołączony do niepodpisanej faktury dowód w postaci
    "zlecenia" na piśmie. Niby nie podpisywanie faktur miało w jakiś absurdalny
    sposób "ułatwić" przedsiębiorcom życie, a tak naprawdę, teraz trzeba na
    każdym kroku pilnować by otrzymać od zleceniodawcy "zlecenie na piśmie"...

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-07-01 00:24:11
    Od: "[cookie]" <c...@p...com>

    "x" <y...@o...pl> wrote:

    >sposób "ułatwić" przedsiębiorcom życie, a tak naprawdę, teraz trzeba na
    >każdym kroku pilnować by otrzymać od zleceniodawcy "zlecenie na piśmie"...

    zawsze trzeba tego pilnować - teraz i dawniej też....
    najprostsza nawet umowa jest więcej warta niż opieczętowana ze
    wszystkich stron faktura