  • 1. Data: 2005-06-10 05:14:20
    Temat: Samowola budowlana
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Jak długo musi stać budynek gospodarczy postawiony bez planu i zezwolenia,
    żeby "zalegalizować" taką samowolę? Chodzi mi o okres, po którym nie będzie
    można właścicielowi nakazać jego rozbiórki.
    Czy prawo wogóle przewiduje taki okres?
    Jacek

  • 2. Data: 2005-06-10 05:19:18
    Temat: Re: Samowola budowlana
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > żeby "zalegalizować" taką samowolę? Chodzi mi o okres, po którym nie będzie
    > można właścicielowi nakazać jego rozbiórki.

    coś mi 5 lat świta po głowie. Ale nie wiem, czy nie zmienili tego w
    jakiejś nowelizacji.

  • 3. Data: 2005-06-10 09:53:45
    Od: "Tomek" <j...@w...pl>

    Wydaje mi sie ze w swietle przepisow prawa budowlanego mozna taka budowle
    zalegalizowac ale to duzo kosztuje.

  • 4. Data: 2005-06-10 20:52:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    Nie ma takiego terminu. Po 5 latach przedawnia się odpowiedzialność
    karna - czyli nie można zostać skazanym na karę pozbawienia wolności. Co
    do ewentualnej legalizacji, to stosuje się tu przepisy stosowne do
    okresu budowy. Pisze z głowy, wiec przed zastosowaniem prośże sobie
    posprawdzać dokładnie daty wejścia w życie ustaw. Przed 1994 rokiem
    można było legalizować. Wówczas weszło nowe prawo budowlane, które
    przewidywało obligatoryjną rozbiórkę i obowiązywało bodaj gdzieś do 2003
    roku. Od tego czasu można legalizować, ale to kosztuje bodaj 80.000 zł,
    więc taniej pewnie wyjdzie zburzyć i postawić zgodnie z planem.

  • 5. Data: 2005-06-11 10:42:55
    Od: "Marcin" <i...@k...com.pl>

> [...]
    > będzie
    > można właścicielowi nakazać jego rozbiórki.

    Jeżleli jest to 5 lat, to musisz zlecić wykonanie projektu powykonawczego,
    mapy geodezyjne itp.
    Inaczej mówiąc musisz zalegalizować obiekt, jego istnienie

    --
    Marcin
    www.kraspol.com.pl