  • 1. Data: 2004-02-09 22:23:45
    Temat: notowany co to oznacza?
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

    Witam!

    Ciekawi mnie kwestia słowa "notowany". Często podczas rutynowych kontroli
    pada takie sofrmułowanie pomiędzy policjantami "nie notowany itp " . Co to w
    zasadzie oznacza ?? Karany ? Jak np. mają się do tego wyroki w zawieszeniu
    albo wyroki które są "zatarte"?

    Pozdrawiam i dziękuję za zaspokojenie ciekawości.....

    Słonik

  • 2. Data: 2004-02-09 23:57:00
    Temat: Re: notowany co to oznacza?
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Słonik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Ciekawi mnie kwestia słowa "notowany".

    notowany, to taki, ktory byl kiedys podejzewany

  • 3. Data: 2004-02-10 07:02:48
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

    > notowany, to taki, ktory byl kiedys podejzewany

    tzn, ze osoba podejrzana o cokolwiek a pozniej uniewinniona zostaje do konca
    zycia "notowana" ????

  • 4. Data: 2004-02-10 14:46:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Słonik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    Policja prowadzi stosowne zbiory informatyczne. I jesteś w nich notowany,
    albo nie. Generalnie odnotowuje się tam różne rzeczy, ale nie do
    wszystkich ma dostęp policjant na drodze. Z założenia powinno zostać
    odnotowane każde Twoje spotkanie z policjantem (legitymowanie),
    popełnienie wykroczenia lub też przedstawienie zarzutu. Jest wiele innych
    powodów notowań. W praktyce różnie z tym bywa.

  • 5. Data: 2004-02-10 16:17:07
    Od: "detektyw" <s...@g...pl>

    w policyjnej bazie nie ma pojecia "przedawnienie"

  • 6. Data: 2004-02-10 18:12:42
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

    > w policyjnej bazie nie ma pojecia "przedawnienie"

    W koncu nie wiem dalej kiedy sie jest notowanym :)
    Czy w momencie "bycia" podejrzanym (zdjete odciski palcow), czy tez po
    aresztowaniu, po wyroku w zawieszeniu, wyroku bezwględnego pozbawienia
    wolności?
    W związku z tym jak nie ma w bazie przedawnienia to czy obywatel, któremy
    założmy wyrok się "zatarł" nie może normalnie żyć, tylko przy
    mniejszej/większej kontroli wszyscy pasażerowie w aucie muszą wiedziec o
    jego przesłości ??? Trochę to dziwne...

    Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz

  • 7. Data: 2004-02-10 18:14:34
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

> [...]
    > popełnienie wykroczenia lub też przedstawienie zarzutu. Jest wiele innych
    > powodów notowań. W praktyce różnie z tym bywa.

    Dzięki za odpowiedź, czy w takim razie policjant na ma prawo zadawania pytań
    przy pasażerach za co kiedy i po co itp ???
    Dodajmy też tu sytuację rzeczywistego przedawnienia wyroku np. w zawieszeniu
    gdzie według kartoteki jest się "czystym" a według drogówki nie ? :)
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-02-10 19:38:46
    Od: "PePe" <b...@a...net.pl>

> [...]
    > Dodajmy też tu sytuację rzeczywistego przedawnienia wyroku np. w
    > zawieszeniu gdzie według kartoteki jest się "czystym" a według

    Policjant może pytać, ale Ty nie musisz odpowiadać na te pytania.
    Musisz tylko odpowiedzieć na pytania dotyczące:
    -tożsamości swojej lub innej osoby
    - obywatekstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub zamieszkania
    i nic poza tym.
    Pozdrawiam PePe

  • 9. Data: 2004-02-10 20:30:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PePe" <b...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Policjant może pytać, ale Ty nie musisz odpowiadać na te pytania.

    Moim zdaniem policjant nawet nie powinien pytać, głównie z tego powodu, że
    to bez sensu. Na pewno w wypadku kontroli drogowej. Zresztą takich
    informacji policjant na drodze nie dostaje drogą radiową, przynajmniej
    zazwyczaj. W wypadku kontroli drogowej, to najistotniejszą informacją jest
    to, czy dana osoba nie jest poszukiwana oraz czy po daniu iluś tam punktów
    nie przekroczy ustawowego progu. Czasem operator podaje inne informacje, o
    ile są istotne - np. że ktoś ma związek z kradzieżami samochodów, by
    policjant szczególnie przyjrzał się samochodowi. Ale nikt całego dossier
    nie czyta.

    > Musisz tylko odpowiedzieć na pytania dotyczące:
    > -tożsamości swojej lub innej osoby
    > - obywatekstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub zamieszkania

    Znalazł bym jeszcze kilka innych pytań, na które powinien odpowiedzieć,
    ale za diabła nie wiem, z czego wynika, że ma poinformować policjanta o
    swoim zawodzie. Poza postępowaniem karnym *(tam jest taka rubryka w
    protokole) to nie ma to żadnego znaczenia.

  • 10. Data: 2004-02-11 07:08:19
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 10. lutego 2004 19:12 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Słonik:

> [...]
    > założmy wyrok się "zatarł" nie może normalnie żyć, tylko przy
    > mniejszej/większej kontroli wszyscy pasażerowie w aucie muszą wiedziec o

    Wiesz.... On ukradł, jemu ukradli... Co za różnica... Był zamieszany w
    kradzież i już :)

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)