  • 11. Data: 2004-02-11 18:55:43
    Temat: Re: notowany co to oznacza?
    Od: "PePe" <b...@a...net.pl>

    > Znalazł bym jeszcze kilka innych pytań, na które powinien
    > odpowiedzieć, ale za diabła nie wiem, z czego wynika, że ma
    > poinformować policjanta o swoim zawodzie. Poza postępowaniem karnym
    > *(tam jest taka rubryka w protokole) to nie ma to żadnego znaczenia.

    W postępowaniu mandatowym kierowca musi udzielić tych informacji i tylko tych.
    Cytat z Kodeksu Wykroczeń:
    Art. 65.

    § 1. Kto umyślnie wprowadza w błąd organ państwowy lub instytucję

    upoważnioną z mocy ustawy do legitymowania:

    1) co do tożsamości własnej lub innej osoby,

    2) co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub

    zamieszkania, podlega karze grzywny.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie udziela właściwemu

    organowi państwowemu lub instytucji upoważnionej z mocy ustawy

    legitymowania, wiadomości lub dokumentów co do okoliczności

    wymienionych w § 1.

    Policjant może pytać o zawód ponieważ jest obowiązany np. do skierowania wniosku
    do sądu, jak odmówisz przyjęcia mandatu, nie musi więc być to postępowanie
    karne. W tym wniosku do sądu o ukaranie było bardzo dużo informacji np. wysokość
    zarobków, stan cywilny itd. choć informacji tych wcale nie trzeba było udzielać.
    Teraz dane te są zalecane a nie obowiązkowe.
    Pozdrawiam PePe

  • 12. Data: 2004-02-11 22:41:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PePe" <b...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    udzielać.
    > Teraz dane te są zalecane a nie obowiązkowe.

    Nie, no wszystko fajno, tylko że wyszliśmy od kontroli drogowej, a nie od
    postępowania mandatowego. Z postu kolegi nie wynika, ze coś przeskrobał.
    Po za tym, to jeśli już nie przyjmiesz mandatu, to zasadniczo powinieneś
    zostać przesłuchany w charakterze podejrzanego / obwinionego. Tego raczej
    na drodze i przy świadkach się nie realizuje w praktyce. Tak, czy inaczej
    takiego rozpytania przy świadkach się nie powinno prowadzić.

  • 13. Data: 2004-02-12 17:14:13
    Od: "User" <b...@a...net.pl>

    > Nie, no wszystko fajno, tylko że wyszliśmy od kontroli drogowej, a
    > nie od postępowania mandatowego. Z postu kolegi nie wynika, ze coś
    > przeskrobał.
    Chyba ma znaczenia czy coś przeskrobał czy nie- policjant jest ustawowo
    uprawniony
    do legitymowania i podczas zwykłej kontroli drogowej może żądać różnych
    informacji, a te o których wspomniałem trzeba podać, bo jak nie to może być
    grzywna. Więc pasażerowie mogą się dowiedzieć tylko o personaliach
    obywatelstwie, miejscu pracy i zamieszkania.

> [...]
    > / obwinionego. Tego raczej na drodze i przy świadkach się nie
    > realizuje w praktyce. Tak, czy inaczej takiego rozpytania przy

    Niestety się prowadzi :(( pytają cie o te wszystkie dane na miejscu, a potem
    jeszcze przesłuchują na komisariacie.
    Pozdr. PePe

  • 14. Data: 2004-02-12 20:24:27
    Od: "k_g" <k...@o...pl>

    Notowanym jesteś dopiero po jakimkolwiek wyroku (sad
    grodzki,wojewódzki,-karny).
    Obligatoryjnie prawdopodobnie po 5-10 latach wpis powinien sam zostać
    wykasowany z rejestru, jednak stupiocętow pewność daje złorzenie wniosku o
    kasację wpisu. , oczywiście po tym okresie.

    Pozdrawiam Kaśka