  • 21. Data: 2007-02-19 13:43:56
    Temat: Re: niezgodność z umową po gwarancji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Feb 2007, hefalump wrote:

    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał
    >
    > * Eeee - jakoś nie za bardzo kumam ;) Czyly co - żeby pracować w domu na
    > krześle, trzeba owe kupić na firmę?

    Nie, ale zakup w celach gospodarczych *lub zawodowych* nie uprawnia do
    korzystania z praw konsumenckich - w szczególności na miejscu sprzedawcy
    sprawdziłbym czy nie mam gdzieś nagrania jak twierdzisz że komp jest
    "potrzebny do pracy" :)

    Potocznie przyjmuje się, że wyłączony jest "zakup na firmę", czyli
    na f-rę z podaną nazwą DG - ale wg przepisów to nieprawda, jeśli sprzęt
    jest jakkolwiek wykorzystywany "w celach zawodowych", dajmy na to ktoś
    kupił aparat foto albo kompa żeby na umowy zlecenia robić fotki lub
    pisać programy, to *nie jest* konsumentem.

    > Praca = tylko praca stała w danej firmie? :-)

    Nie. "lub". Czyli "albo lub i" ;)

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm
    +++
    Art. 1.
    1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalnoœci
    przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej,
    która nabywa tę rzecz w celu niezwišzanym z działalnoœciš
    ---> zawodową <---
    lub
    ---> gospodarczą <---
    (towar konsumpcyjny).

    > Zdrawim.

    ...wzaim! - Gotfryd

  • 22. Data: 2007-02-19 18:44:41
    Od: "hefalump" <h...@T...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0702191436480.3012@athlon64...

> [...]
    > przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej,
    > która nabywa tę rzecz w celu niezwišzanym z działalnoœciš

    * Dzięki za wyjaśnienie. Jednakowąż raz - co to zmienia w przypadku
    niesprawności
    sprzętu. A dwa - jak to się ma do auta, który służy do przenoszenia mnie z
    domu
    do pracy (np. nie ma autobusów) czy do tego nieszczęsnego aparatu, który
    kupiłem
    dla rozrywki, ale okazało się, że zrobiłem kilka fajnych zdjęć i je
    sprzedałem?

    ZDrawim.

  • 23. Data: 2007-02-19 20:25:14
    Od: "Artur Gazda" <a...@n...pl>

    Panowie panowie,
    nie ma znaczenia czy jest to zakup na firmę czy osobę prywatną, czy kupiony
    jest do pracy - działalności gospodarczej czy do magisterskiej czy czego
    kolwiek, osoba prowadząca działalnośc gospodarczą też jest konsumentem,
    roznica polega na tym, czy zakup był dokonany w celu dalszej odsprzedaży
    towaru czy do użytku wlasnego firmy. I jest to proste, nikt nie bedzie
    takiego tlumaczenia kwestionował.

  • 24. Data: 2007-02-20 00:24:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.02.2007 Artur Gazda <a...@n...pl> napisał/a:
> [...]
    > roznica polega na tym, czy zakup był dokonany w celu dalszej odsprzedaży
    > towaru czy do użytku wlasnego firmy. I jest to proste, nikt nie bedzie

    Poproszę podstawę prawną (i odpowiadanie pod cytatem).

    --
    Marcin