  • 1. Data: 2007-02-16 08:54:19
    Temat: Udział w posiedzeniu Sam. Kolegium Odwoławczego
    Od: "Magda" <m...@p...onet.pl>

    Moja sprawa trafiła do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Przyszedł do mnie
    list urzędowy, w ktorym jest tak napisane:" na mocy art 10 Kodeksu
    postępowania administracyjnego umożliwa się stronie ( czyli mnie )
    wypowiedzenie się NA PIŚMIE co do zebranych dowodów i matariałów w ciagu 7
    dni od daty otrzymania pisma"

    W związku z tym mam pytanie. Chciałabym na mocy art 10 K.p.a wziąć udział w
    posiedzeniu SKO i wypowiedzieć się ustnie przed wydaniem decyzji. SKO
    twierdzi, ze takiej możliwości nie ma. Tymczasem zapis art 10 brzmi tak:
    Art. 10. § 1. Organy administracji publicznej obowiązane są zapewnić stronom
    czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji
    umożliwić im wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów oraz
    zgłoszonych żądań.
    Wg mnie zapewnia mi to możliwość udziału w posiedzeniu SKO ( ostatecznie
    jeset to któreś tam stadium postepowania ) i nie jest napisane, że musi być to
    zawsze wypowiedż pisemna na dodatek ograniczona czasowo.
    A, na pisemku z SKO było napisane, że na tę decyzję nie przysługuje zazalenie.
    A dla mnie jest to jednek nie fair i nie do końca zgodne z przpisami.

  • 2. Data: 2007-02-16 14:13:13
    Od: "ksli" <k...@p...onet.pl>

    posiedzenia SKO są niejawne
    mogłabyś wziąć udział w rozprawie, ale z tego co rozumiem
    w tej sprawie jak i w 99,9 % spraw adm. jej nie będzie
    bo i po co

    możesz przejrzeć akta we wskazanym terminie

    możesz się wypowiedzieć też ustnie do protokołu
    (panie w sekretariacie spiszą)
    lub na piśmie - co jest najsensowniejsze bo będziesz mieć
    czas przy pisaniu przemyśleć swoje stanowisko

    od biedy być może przewodniczący składu (zawodowy członek)
    zgodzi się z tobą spotkać i coś tam ci powie/ poinformuje

    jeśli masz rację to nie ma znaczenia czy to powiesz czy napiszesz

    ksli