  • 11. Data: 2004-02-23 14:56:42
    Temat: Re: niezapłacony mandat - pismo z urzędy skarbowego
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> napisał w wiadomości
    news:c1cnbr$ic9$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > 4. Pocaluje klamke, bo nikt do mieszkania go nie wpusci

    Utrudnianie egzekucji komorniczej grozi odpowiedzialnoscia karna. Nie dawaj
    mu glupich rad.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 12. Data: 2004-02-23 14:58:00
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    > Chcesz aby urzad skarbowy umorzyl mandat ?

    US jest tylko egzekutorem mandatu w imieniu innych organów panstwowych. Nie
    rozpatruje merytorycznosci tegoz mandatu wcale.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 13. Data: 2004-02-23 17:21:04
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Około pół roku temu dostałem mandat za
    > przekroczenie prędkości w wysokości 50 zł. Niestety jestem studentem i nie
    > posiadam żadnych zarobków w związku z tym nie mogłem tego mandatu
    zapłacić.

    To trzeba było nie przekraczać prędkości.

> [...]
    US
    > i wyjaśnieniu sprawy umożyć kwotę mandatu, oraz co grozi mi jeżeli się nie

    Nie ma szans bo nie ma podstaw do umożenia. Jak się nie stawisz - pewnie
    nic, jak nie zapłacisz - zapomnij o jakimkolwiek zwrocie.

    pdr
    Olo

  • 14. Data: 2004-02-23 17:23:37
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > 4. Pocaluje klamke, bo nikt do mieszkania go nie wpusci i wiecej mu sie
    > po 50 zł nie bedzie chcialo przychodzic ? ;-)

    hehe przyjdzie na drugi raz z nakazem prokuratorskim w asyscie policji
    (niektorzy to na prawdę są naiwni)

    > Dlaczego przedstawiacie tylko jakies negatywne warianty pytajacemu ?

    Negatywne to własnie Ty przedstawiasz (= złodziejom i bandziorom wszystko
    wolno)

    pdr
    Olo

  • 15. Data: 2004-02-23 17:25:30
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Zgodziłem się, ponieważ alternatywą z tego co wiem jest tylko proces
    > sądowy - a ten napewno bym przegrał, ponieważ policjanci złapali mnie na
    > radar. W takim wypadku głupotą było iść do sądu prawda?

    Dlaczego zatem nie uregulowałeś od razu należnej kwoty?

    pdr
    Olo

  • 16. Data: 2004-02-23 17:27:10
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Odpowiedz w skrocie brzmi: w opisanym przypadku praktycznie nie sa w
    > stanie wyegzekwowac, chyba ze ktos przestraszony zaplaci dobrowolnie. Od
    > tego ogolnego obrazu sytuacji zdarzaja sie czasami wyjatki.

    A nie ma w prawie polskim przypadkiem czegos takiego jak zamiana kwoty
    mandatu (grzywny) na odsiadke? W przypadku jak nie da sie wyegzekwowac
    pieniedzy chyba po prostu klienta zamykaja.

    pdr
    Olo

  • 17. Data: 2004-02-23 18:15:29
    Od: darek <d...@g...pl>

    Mon, 23 Feb 2004 18:21:04 +0100, na pl.soc.prawo, Olo Kwasniak napisał(a):

    Nic nierob. Umorza Ci postepowanie egzekucyjne ze wzgledu na
    niesciagalnosc. Wtedy rozpoczyna sie bieg przedawnienia.

  • 18. Data: 2004-02-23 19:06:16
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Olo Kwasniak wrote:

    > A nie ma w prawie polskim przypadkiem czegos takiego jak zamiana kwoty
    > mandatu (grzywny) na odsiadke? W przypadku jak nie da sie wyegzekwowac
    > pieniedzy chyba po prostu klienta zamykaja.

    Nie mam pojecia. :-) Ale raczej wydaje mi sie, ze nie.

    marekz

  • 19. Data: 2004-02-23 19:10:53
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Olo Kwasniak wrote:

    > hehe przyjdzie na drugi raz z nakazem prokuratorskim w asyscie policji
    > (niektorzy to na prawdę są naiwni)

    Ano wlasnie. Sa naiwni...

    > Negatywne to własnie Ty przedstawiasz (= złodziejom i bandziorom
    > wszystko wolno)

    Kto zostal tym zlodziejem i bandyta? Pytajacy, bo zadal normalne
    pytanie? Czy ja bo uzupelnilem odpowiedz? Ktos udzielil pytajacemu
    odpowiedzi najprawdopodobniej na bazie swoich teoretycznych przemyslen.
    A ja na podstawie swoich przemyslen ja uzupelnilem. Ogolnie
    rzeczywistosc wydaje sie byc taka, ze efektywnosc postepowac
    egzekucyjnych nie jest jakas bardzo wysoka, i biadolenie nad tym na
    grupach lub tez samooszukiwanie sie tego nie zmieni :-)

    pozdrowienia z krakowa, marekz

  • 20. Data: 2004-02-23 20:14:35
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > A nie ma w prawie polskim przypadkiem czegos takiego jak zamiana kwoty
    > mandatu (grzywny) na odsiadke? W przypadku jak nie da sie wyegzekwowac
    > pieniedzy chyba po prostu klienta zamykaja.

    grzywna powyżej 500 zł

    KG