  • 31. Data: 2004-02-29 09:55:39
    Temat: Re: niezapłacony mandat - pismo z urzędy skarbowego
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
    news:c1nsg3$4e4$2@inews.gazeta.pl...

    > i trafia, do Państwa

    Wiem. A trafia do pokrzywdzonych? Potrafilbys to
    wykazac?
    Pamietaj, ze z faktu ze cos trafia do panstwa, nie
    wynika, ze pokrzywdzeni obywatele tegoz panstwa,
    cokolwiek otrzymaja.

    > użytkownikami drogi są wszyscy, jedynym podmiotem zdolnym do działania w
    > imieniu wszydtkich jest państwo... nawet źle działające

    ?!
    Nie oslabiaj mnie. Panstwo nasze dziala w interesie
    politykow, urzednikow ale nie w intersie podatnikow.
    Na tym wlasnie polega choroba tego panstwa.
    Panstwo juz dawno zatracilo wspolnote interesu z podatnikiem
    ktory finansuje to panstwo.
    Przyklad: niedawno jeden z dyrektorow US mial powiedziec,
    ze interes Skarbu Panstwa jest inny niz interes podatnikow.
    Tak mowil dyrektor US! Facet oczywiscie nadal pracuje w US.
    Nikomu z wyzszych urzednikow panstwa (premier, prezydent itp)
    nie przyszlo do glowy by takiego facet po prostu
    wyslac na bezrobocie...
    Tak wiec nadal podatnicy musza finansowac takiego trutnia,
    pasozyta....

    WOJSAL

  • 32. Data: 2004-02-29 10:51:48
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    WOJSAL wrote:
    > Wiem. A trafia do pokrzywdzonych? Potrafilbys to
    > wykazac?

    A kto jest pokrzywdzonym?

    > ?!

    Tak, wiem, potrafisz wskazać inny podmiot, który mógłby zastąpić w tym
    wypadku państwo?

    KG

  • 33. Data: 2004-02-29 11:46:32
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Wiem. A trafia do pokrzywdzonych? Potrafilbys to
    > wykazac?

    Jakich znowu pokrzywdzonych? Nie mozesz pojąć że w tego rodzaju
    wykroczeniach nie ma pokrzywdzonego?

    pdr
    Olo

  • 34. Data: 2004-02-29 11:48:02
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A kto jest pokrzywdzonym?

    No dobrze - ustalmy ze pokrzywdzonym jest Kolega Wojsal i mandaty powinny
    spływac na jego konto :-)

    pdr
    Olo

  • 35. Data: 2004-03-01 07:24:12
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    >A kto jest pokrzywdzonym?

    I tu jest problem. Mozna w przyblizeniu powiedziec,
    ze uczestnicy drogi. Lecz jest to duze przyblizenie.

    > Tak, wiem, potrafisz wskazać inny podmiot, który mógłby zastąpić w tym
    > wypadku państwo?

    Kazda inna organizacja, osoba moze zastapic tu panstwo.
    I oczywiscie bedzie to tak samo bezsensowne - oplate
    pobiera ktos, kto nie jest pokrzywdzonym.

    Natomiast pieniadze te moglyby po prostu wracac
    do uzytkownikow drogi. I to juz jest lepsze rozwiazanie.
    Oczywiscie powrot tych pieniedzy polegalby nie na
    kolejnym bezsenswonym przesylaniu pieniedzy, lecz
    na obnizeniu podatku.
    Obecnie zas panstwo pobiera haracz bo .... lubi
    pobierac haracz pod byle pretekstem. I to jest chore
    oczywiscie.

    Matomiast idea by placic panstwu zawsze gdy nie ma
    pokrzywdzonego jest po prostu chora.
    Tak samo byloby chore: placic mi zawsze gdy brak
    jest pokrzywdzonego.

    WOJSAL

  • 36. Data: 2004-03-01 07:29:01
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > No dobrze - ustalmy ze pokrzywdzonym jest Kolega Wojsal i mandaty powinny
    > spływac na jego konto :-)

    Pomysl przez chwile.
    Obecnie jest tak: nie ma pokrzywdzonego, wiec
    pieniadze bierze X.

    I teraz: jesli X=panstwo to to jest bardzo madre, logiczne,
    sprawiedliwe. A jesli X=wojsal to to jest juz glupie
    i smieszne.
    Nie sadzisz ze glupie jest w ogole pobieranie pieniedzy
    przez kogos, kto nie ma z ta sprawa nic wspolnego? Bez
    wzgledu na wartosc X. Chodzi o zasade a nie o wartosc X.

    WOJSAL

  • 37. Data: 2004-03-01 07:36:19
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Jakich znowu pokrzywdzonych? Nie mozesz pojąć że w tego rodzaju
    > wykroczeniach nie ma pokrzywdzonego?

    Nie moge.
    W kazdym wykroczeniu musi byc pokrzywdzony, zagrozony.
    Jesli nie ma pokrzywdzonego, zagrozonego tzn. ze panstwo
    stanowi prawo po to, by moc potem zdzierac haracz.

    A Ty nie mozesz pojac, ze istota kary jest
    zadoscuczynienie (naprawianie krzywdy pokryzwdzonemu)
    a dopiero potem pokrycie kosztow organow panstwowych?
    A jak mozna zadoscuczynic, jesli nie ustalono pokrzywdzonego?

    Zbieranie haraczu przez panstwo przy byle okazji, nie
    najlepiej swiadczy o takim panstwie. Zgadza sie?

    WOJSAL

  • 38. Data: 2004-03-01 17:11:36
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    WOJSAL wrote:
    > Nie moge.
    > W kazdym wykroczeniu musi byc pokrzywdzony, zagrozony.

    Dlaczego musi?
    Nie musi być, są pewne czyny, w których nie można określić
    bezpośredniego pokrzywdzonego, a jednak, ze względu na konieczność
    regulowania życia społecznego, muszą być zabronione.

    > A Ty nie mozesz pojac, ze istota kary jest
    > zadoscuczynienie (naprawianie krzywdy pokryzwdzonemu)

    Udowodnij to :)

    KG