  • 1. Data: 2004-02-23 10:00:21
    Temat: Odsetki ustawowe - algorytm (wzor) - podstawa prawna
    Od: "ceram" <c...@p...pl>

    Witam

    Potrzebuje informacji o podstawie prawnej dotyczącej sposóbu obliczania
    odsetek
    ustawowych a dokładniej podstawy prawnej (kodeks, rozporządzenie, etc.)
    zawierającej wzór (algorytm) obliczania ww. odsetek.
    Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2004-02-23 10:21:21
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    Wpisz pytanie w wyszukiwarkę.

  • 3. Data: 2004-02-23 11:36:06
    Od: "ceram" <c...@p...pl>

    Jeszcze przed zadaniem pytania do grupy korzystałem z wyszukiwarki -
    ale nic nie znalazlem oprocz stawek za dane okresy i odpowiednie
    rozporządzenia to regulujące.
    Interesuje mnie czy wzor poniższy lub alborytm
    On=(Kz*L*S%)/365
    Znajduje się w jakies ustawie, rozporządzeniu lub kodeksie , ...
    Jezeli tak to prosze o podanie zródła
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2004-02-23 11:46:49
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    Dobra masz tu gotowy kalkulator odsetek skarbowych i ustawowych.
    http://podatki.pl/tools01.htm

  • 5. Data: 2004-02-23 16:40:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ceram" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    Algorytm jest taki, że po pierwsze ustalasz na dany dzień wysokość
    odsetek. Ustalasz je dzieląc obowiązującą stopę przez 365 dni. I tak dla
    każdego dnia oblicza odsetki za jeden dzień, a później to sumujesz.
    Wysokość odsetek jest zmienna i jest publikowana w Dziennikach Ustaw.
    Wrzuć słowo odsetki w wyszukiwarkę na http:/www.sejm.gov.pl, to powinnaś
    dostać kompendium tej wiedzy.

  • 6. Data: 2004-02-24 01:04:16
    Od: "Marek" <d...@p...com>

> [...]
    > On=(Kz*L*S%)/365
    > Znajduje się w jakies ustawie, rozporządzeniu lub kodeksie , ...

    Na stronie http://www.iie.home.pl/bipp/p-odset.htm podają że jest ów wzór
    zalecany przez MF.
    W rozporządzeniu (Dz.U. 2003.166.1613) jest:
    Wysokość odsetek ustawowych ustala się na 12,25% w stosunku rocznym.
    Wnioskuję z tego, że sposób liczenia odsetek nigdzie nie jest podany
    bezpośrednio.
    Wynika to raczej z kodeksu cywilnego.
    Wszystko jest tam określone nawet to, że rok ma 365 dni (art 114)

    Marek