  • 1. Data: 2004-02-23 10:38:14
    Temat: LISTY DŁUŻNIKÓW INNE NIŻ KRD
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Witam!!

    Mam do szanownych grupowiczów pytanie, czy po utworzeniu Krajowego Rejestru
    Dłużników, jest możliwe tworzenie innych list dłużników lub - dla pozoru,
    żeby było to coś innego - nieterminowych płatników? Czy regulujące
    działalność KRD zabraniają tworzenia innych baz danych z takimi informacjami
    ? Jedna z malutkich firm windykacyjnych zamieszcza dane "nietermonowych
    płatników", gdzie wpisujesz pesel lub nip i masz odpowiedz, czy dana osoba
    lub firma widnieje w ich bazie, a część z firm w tej branży zrezygnowała z
    takich "czarnych list".

    Poza tym są jeszcze instytucje, które mają inne niż KRD bazy dłużników,
    choćby bankowy BIK czy tego typu bazy, a jest ich kilka. Czy moożna więc
    stworzyć "branżową" bazę danych , do których dostęp miałyby osoby "z
    branży", np. firmy telekomunikacyjne?

    Proszę o odpowiedzi, opinie, sugestie, wnioski, akty prawne, słowem
    wszystko, co związane z tematem :-)

  • 2. Data: 2004-02-23 16:42:50
    Temat: Re: LISTY DŁUŻNIKÓW INNE NIŻ KRD
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "remeeq" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    Utworzenie takich list jest sprzeczne z prawem. Przejrzyj wątki z
    ostatnich dni, bo ktoś (chyba kolega KAM) podawał podstawę. Natomiast
    jeśli to Twoi dłużnicy, to z powodzeniem możesz ich wierzytelność wystawić
    publicznie do sprzedaży. Niby inaczej, ale na to samo wyjdzie.

  • 3. Data: 2004-02-23 21:58:56
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/23/2004 5:42 PM, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > jeśli to Twoi dłużnicy, to z powodzeniem możesz ich wierzytelność wystawić
    > publicznie do sprzedaży. Niby inaczej, ale na to samo wyjdzie.

    No, mnie to bierze ochota, że by do przyszłych i obecnych klientów
    takiego jednego wysłać ofertę tej mniej więcej treści:

    Oferujemy do sprzedaży...
    1...
    2...

    wierzytelnośc tego "jednego" w kwocie np. 20.000,- do zakupu za 35.000,-.

    Jak zapytają, dlaczego, przecież tyle sie nie uzyska - to odpowiem:
    - bo to proszę państwa ozdoba naszej kolekcji, więc niechętnie sie jej
    wyzbywamy...

    Pzdr: Catbert