  • 1. Data: 2003-06-09 19:13:21
    Temat: nieuczciwy sprzedawca internetowy - Pomocy !
    Od: w...@p...onet.pl

    Zamówiłem w sklepie internetowym Foto Technika filtr na obiektyw do aparatu
    fotograficznego. Sprzedawca od samego poczatku nie dotrzymywał warunkow
    zamówienia tj:
    1. przesyłkę miałem otrzymać za posrednictwem Poczty Polskiej, a dostarczyła ją
    firma "siódemak" za co musialem zapłacić ponad 17 pln
    2. Mialem otrzymać fakturę Vat, ktorej do dnia dzisiejszego nie otrzymalem
    3. Nie dopowiadają na moje e-maile, a gdy dodźwoniłem się do nich Pan zktorym
    rozmawiałem obiecał załatwić sprawę, ale czas ten już minoł i nadzal cisza !
    4. A najgorsze, to to, że otzrymany filtr jest uszkodzony !

    Proszę poradźcie co robić !
    Pozdrawiam,
    SW

  • 2. Data: 2003-06-10 00:40:50
    Temat: Re: nieuczciwy sprzedawca internetowy - Pomocy !
    Od: "Kudłaty" <m...@S...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Proszę poradźcie co robić !

    Jeśli kupujesz przez internet to masz 10 dni roboczych w ciągu których
    możesz odstąpić od umowy (AFAIK jeśli nie przysłali faktury, to masz na to 3
    miesiące, ale przepis ten mógł ulec zmianie), jeśli więć nie mylę się,
    musisz wysłać zawaidomienie, że odstępujesz od umowyzgodnie z... (może ktoś
    podać konkretną podstawę prawną) a następnie wysłąć towar i cxzekać na zwrot
    kasy (a jak nie doczekasz się, to wystąpić na drogę prawną) tylko sprawdź
    dokładnie, czy te 3 miesiące faktycznie obowiązują!

    --
    Mateusz (Kudłaty) Mirski [WRO]
    GG# 551221

  • 3. Data: 2003-06-10 00:52:23
    Od: "Kudłaty" <m...@S...pl>

    Kudłaty wrote:
    > tylko sprawdź dokładnie, czy te 3 miesiące
    > faktycznie obowiązują!

    poczytaj:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/fb4a682201d63e62c12568b8004a79ab/$FIL
    E/D20000271.pdf

    może to coś pomoże

  • 4. Data: 2003-06-10 01:00:16
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    w...@p...onet.pl wrote:
    > Zamówiłem w sklepie internetowym Foto Technika filtr na obiektyw do aparatu
    > fotograficznego. Sprzedawca od samego poczatku nie dotrzymywał warunkow
    > zamówienia tj:

    Rozumiem że 10 dni od sprzedaży mineło?

    > 1. przesyłkę miałem otrzymać za posrednictwem Poczty Polskiej, a dostarczyła ją
    > firma "siódemak" za co musialem zapłacić ponad 17 pln

    Było nie odbierać. Teraz w sumie nie wiadomo jak to traktować a zwrot
    17zł moze być ci cięzko prawnie wyegzekwować.

    > 2. Mialem otrzymać fakturę Vat, ktorej do dnia dzisiejszego nie otrzymalem

    Masz zdaje się 7 lub 14 dni na domaganie się faktury vat.

    > 3. Nie dopowiadają na moje e-maile, a gdy dodźwoniłem się do nich Pan zktorym
    > rozmawiałem obiecał załatwić sprawę, ale czas ten już minoł i nadzal cisza !

    MZ napisz do nich pisemko, poślij poleconym z potwierdzeniem odbioru. W
    piśmie tym wspomnij o wcześniejszych żądania odnośnie faktury. Wyznacz im
    jakiś termin do którego mają ci tę fakturę nadesłać i czekaj. Jak to oleją
    to skontaktuj się z US lub/i Inspekcją Handlową (nie wiem który bardziej
    właściwy).

    > 4. A najgorsze, to to, że otzrymany filtr jest uszkodzony !

    jak uszkodzony?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-06-10 05:07:34
    Od: w...@p...onet.pl

    > Rozumiem że 10 dni od sprzedaży mineło?

    Nie !

    > Było nie odbierać. Teraz w sumie nie wiadomo jak to traktować a zwrot
    > 17zł moze być ci cięzko prawnie wyegzekwować.

    Nie mogłem tego stwierdzić do puki nie odebrałem paczki

    > Masz zdaje się 7 lub 14 dni na domaganie się faktury vat.

    Cały czaś ich monituję (e-maile i telefony)

    > jak uszkodzony?

    powłoki MC na filtrze mają coś na kształt plam, których środkami do czyszczenia
    szkieł optycznych usunąć się nie daje. A Jak mogę go reklamować skoro tak
    naprawdę nie posidam dowodu zakupu !?

  • 6. Data: 2003-06-10 05:45:21
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    w...@p...onet.pl wrote:
    > Nie !

    No to wiesz, że możesz zwrócić i to bez podawania przyczyn?

    > Nie mogłem tego stwierdzić do puki nie odebrałem paczki

    Nie rozumiem, kazano ci zapłacić za niewiadomo co, zapłaciłeś, a dopiero
    potem okazało się co to?

    > Cały czaś ich monituję (e-maile i telefony)

    Nie trać czasu. Jeśli chcesz zatrzymać ten towar to resztę załatwiaj
    pisemnie.

    > powłoki MC na filtrze mają coś na kształt plam, których środkami do czyszczenia
    > szkieł optycznych usunąć się nie daje. A Jak mogę go reklamować skoro tak
    > naprawdę nie posidam dowodu zakupu !?

    No z ta paczką nic nie przyszło? Nic nie jest wyszczególnione w
    dokumentach przewozu?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2003-06-27 00:22:26
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2003 07:07:34 +0200, wybraniecsebastia wrote:

    > Nie !

    > Nie mogłem tego stwierdzić do puki nie odebrałem paczki

    sorry, ale chyba przed odebraniem paczki miałeś możliwość zobaczyć KTO tą
    paczkę dostarcza, i ile chce za to. nie zgadzało się, więc miałeś wszelkie
    podstawy żeby nie odebrać.

    pozdrav

    maHo
    --