1. Data: 2003-06-09 18:07:19
Temat:Przeliczenie ziemi rolnej na hektary przeliczeniowe
Od:"Leszek Miazga" <l...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak się przelicza hektary ziemi rolnej na hektary przeliczeniowe?
Jeśli to tak się fachowo rozlicza.

Np. Ile hektarów ziemi klasy VI stanowi jeden hektar przeliczeniowy?

Pozatem jakie dokładne są warunki zostania płatnikiem KRUS-u?

--
dziękuje z góry za pomoc
Łącze pozdrowienia

2. Data: 2003-06-10 08:23:12
Od:"Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Miazga wrote:
> Pozatem jakie dokładne są warunki zostania płatnikiem KRUS-u?

Rolnikiem chcesz zostac i nie wiesz?
Jak umiesz obslugiwac internet to poszukaj sobie..

3. Data: 2003-06-10 17:50:20
Od:"Robert Kondraciuk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Miazga" <l...@e...pl> napisał w wiadomości
> Jak się przelicza hektary ziemi rolnej na hektary przeliczeniowe?
> Jeśli to tak się fachowo rozlicza.
>
> Np. Ile hektarów ziemi klasy VI stanowi jeden hektar przeliczeniowy?

za mało danych aby obliczyć - wzór jest taki:

Hektar przeliczeniowy = powierzchnia gruntów * przelicznik

przelicznik zależy od klasy i okręgu podatkowego oraz rodzaju
użytków rolnych (grunty orne, łąki i pastwiska itp.)

jeżeli idzie o klasę VI użytków rolnych to przeliczniki są następujące:
a) grunty orne:

I (okręg podatkowy) - 0,20
II (okręg podatkowy) - 0,15
III (okręg podatkowy) - 0,10
IV (okręg podatkowy) - 0,05

b) łąki i pastwiska:

I (okręg podatkowy) - 0,15
II (okręg podatkowy) - 0,15
III (okręg podatkowy) - 0,10
IV (okręg podatkowy) - 0,05

Całą tabelkę można zobaczyć w ustawie o Podatku rolnym Dz.U.1993.94.431

Jeżeli idzie o okręgi podatkowe to możesz to sprawdzić w Załączniku nr 1
ROZPORZĄDZENIA MINISTRA FINANSÓW
z dnia 11 stycznia 1990 r.
w sprawie podatku rolnego.
Dz.U.1990.3.18