  • 1. Data: 2002-06-18 11:49:18
    Temat: nieuczciwy komis
    Od: "alma" <c...@k...net.pl>

    Dzień dobry
    Piszę poraz pierwszy i prosze o rade
    W niedziele byłem na gieldzie samochodowej w Myslowicach spodobal mi sie
    samochod. Rozmawiajac z osoba sprzedajaca uzyskalem inf. ze samochod stoi w
    komisie ogladajac i wypytujac sprzedawce stwierdzilem ze samochod jest w
    dobrym stanie za wyjatkiem kola ktore trzeba wymienic bo ma krzywa felge.
    Umowilem sie ze sprzedawca na pononiedzialek poniewaz jestem z Krakowa
    chcialem miec pewnosc iz jak przyjade samochód bedzie do kupienia sprzedawca
    powiedzial ze bedzie i bedzie kolo zmienione a dla pewnosci prosi o zaliczke
    w wysokosci 500 zl. Spisalem na kartce oswiadczenie wraz z imieniem
    nazwiskiem osoby pobierajacej zaliczke adresem. I wszystko bylo ok. W dniu
    wczorajszym pojechlem ze znajomy do komisu ogldalismy jeszcze raz samochod i
    jak sie okazalo rzeczy ktore dzialaly dzien wczesniej np. ABS teraz nie
    dzialaly i jeszcze pare drobiazgow, typu klimatyzacja miala slaby nawiew
    itp.
    Wiec postanowilem nei brac tego samochodu i poprosilem o zwrot zaliczki na
    co wlasciciel stwierdzil ze nie odda mi jej a pracownik ktory ja w czoraj od
    nas pobral jesli ja zwroci to nie otrzyma wyplaty. Prosze o rade w jaki
    sposob moge odzyskac moje pieniadze? Wiem ze pojecie zaliczka wiaze sie z
    suma ktora jest zwrotna i wiaze sie z suma ktora jest przeznaczona np. na
    naprwe, natomiast zadatek jest to suma ktora nie podlega zwrotowi w calosci
    lub wcale.
    -- Chce nadmienic iz nie zostalem poinformowany o braku zwrotu zaliczki
    jezeli nie zdecyduje sie na kupno , oraz ze wlasciciel komisu mial pretesje
    do pracownika ze nie przyjechal ze mna do komisu i nie spisal oswiadczenia o
    pobraniu zaliczki na ich drukach.
    Wiem ze pewnie myslicie ze jestem naiwny i tu sie z wami musze zgodziec.
    PROSZE o porade i z gory dziekuje

    Paweł

  • 2. Data: 2002-06-18 12:05:06
    Temat: Re: nieuczciwy komis
    Od: "Rafal Majewski" <r...@s...pl>

    [ciach]
> [...]
    > pobraniu zaliczki na ich drukach.
    > Wiem ze pewnie myslicie ze jestem naiwny i tu sie z wami musze zgodziec.

    Generalnie to masz marne szanse na odzyskanie pieniedzy :-(. Jezeli na
    swistku nie masz zapisanych warunkow zwrotu zaliczki to mozna by cos
    probowac w sadzie. W ostatecznosci o ile masz zapisane na papierku na jaki
    samochod sie umawiales mozesz poczekac az go sprzedadza i wtedy sie o niego
    upomniec :-). Poniewaz nie beda go mieli to musza Ci oddac zaliczke.
    Oczywiszcie to tylko teoria a praktyka jest rozna.

    Rafal