    From: "Rafal Majewski" <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieuczciwy komis
    Date: Tue, 18 Jun 2002 14:05:06 +0200

    [ciach]
    > Wiec postanowilem nei brac tego samochodu i poprosilem o zwrot zaliczki na
    > co wlasciciel stwierdzil ze nie odda mi jej a pracownik ktory ja w czoraj
    od
    > nas pobral jesli ja zwroci to nie otrzyma wyplaty. Prosze o rade w jaki
    > sposob moge odzyskac moje pieniadze? Wiem ze pojecie zaliczka wiaze sie z
    > suma ktora jest zwrotna i wiaze sie z suma ktora jest przeznaczona np. na
    > naprwe, natomiast zadatek jest to suma ktora nie podlega zwrotowi w
    calosci
    > lub wcale.
> [...]

    Generalnie to masz marne szanse na odzyskanie pieniedzy :-(. Jezeli na
    swistku nie masz zapisanych warunkow zwrotu zaliczki to mozna by cos
    probowac w sadzie. W ostatecznosci o ile masz zapisane na papierku na jaki
    samochod sie umawiales mozesz poczekac az go sprzedadza i wtedy sie o niego
    upomniec :-). Poniewaz nie beda go mieli to musza Ci oddac zaliczke.
    Oczywiszcie to tylko teoria a praktyka jest rozna.

    Rafal