  • 1. Data: 2002-06-18 10:42:45
    Temat: Reklama porównawcza - czy wolno?
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

    Czy jest dozwolone w publikacjach reklamowych podawanie cen konkurencji i
    porównywanie ich do swoich?
    Bardzo proszę o odpowiedz i z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2002-06-18 10:58:00
    Temat: Re: Reklama porównawcza - czy wolno?
    Od: lutek <n...@n...polska>

    On Tue, 18 Jun 2002 12:42:45 +0200, "Master2003" <m...@w...pl>
    wrote:

    >Czy jest dozwolone w publikacjach reklamowych podawanie cen konkurencji i
    >porównywanie ich do swoich?
    >Bardzo proszę o odpowiedz i z góry dziękuję.

    nie.

    lutek...

  • 3. Data: 2002-06-18 11:08:31
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    Użytkownik "lutek" <n...@n...polska> napisał w wiadomości

    > nie.
    >
    > lutek...

    Lakonicznyś ;-)

    Można jakieś bliższe szczegóły, np. Dz.U.
    Wiem, że reklama porównawcza została dopuszczona, ale z ograniczeniami.

    Pozdrawiam,
    Kiełpiś
    --
    Bzdrężyło, szłapy maślizgajne Tomasz Kiełpiński
    Bujowierciły w gargazonach. kielpis(at)poczta(dot)onet(dot)pl

  • 4. Data: 2002-06-18 11:13:00
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

    > Można jakieś bliższe szczegóły, np. Dz.U.
    > Wiem, że reklama porównawcza została dopuszczona, ale z ograniczeniami.
    Słyszałem coś podobnego i właśnie nie wiem jak to jest. Chcę porównywać
    identyczne produkty (tych samych producentów) - różnią się jedynie ceną.

  • 5. Data: 2002-06-18 12:38:29
    Od: lutek <n...@n...polska>

    On Tue, 18 Jun 2002 13:08:31 +0200, Tomasz Kiełpiński
    <k...@U...onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "lutek" <n...@n...polska> napisał w wiadomości

    >Lakonicznyś ;-)
    >
    >Można jakieś bliższe szczegóły, np. Dz.U.
    >Wiem, że reklama porównawcza została dopuszczona, ale z ograniczeniami.

    Zgodnie z art. 16 ust. 3 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
    (Dz. U. z 1993 roku, Nr 47, poz. 211 z późn. zm.) reklama porównawcza
    jest reklamą umożliwiającą bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie
    konkurenta albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta.

    http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=7698&s=3

    more:
    http://www.google.com.pl/search?q=reklama+por%C3%B3w
    nawcza&ie=UTF8&oe=UTF8&hl=pl&btnG=Szukaj+z+Google&lr
    =lang_pl

    lutek...

  • 6. Data: 2002-06-18 12:45:03
    Temat: Re: Reklama porownawcza - czy wolno?
    Od: argh <a...@o...pl.usun.to>

    Z tego, co zauwazylem stosuje sie taka praktyke:
    "Cena naszego wspanialego proszku 'Biale pranie' to 5.99, podczas gdy proszki
    tej samej jakosci, innych wiodacych firm, kosztuja ponad 7 PLN".

  • 7. Data: 2002-06-18 13:23:29
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

    Użytkownik "argh" <a...@o...pl.usun.to> napisał w wiadomości
> [...]
    proszki
    > tej samej jakosci, innych wiodacych firm, kosztuja ponad 7 PLN".
    Zaryzykowałem. Sprawdzę w praktyce co na to konkurencja. Na szczęście skala
    jest niewielka(1 miasto) :)

  • 8. Data: 2002-06-18 14:14:03
    Od: "Yig" <y...@S...waw.pl>

    Użytkownik "Master2003" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest dozwolone w publikacjach reklamowych podawanie cen konkurencji i
    > porównywanie ich do swoich?
    > Bardzo proszę o odpowiedz i z góry dziękuję.

    tak, jest dozwolone, jesli zostaja spelnione okreslone warunki:

    (Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, art 16 )
    ust. 3. Reklama umożliwiająca bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie
    konkurenta albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta, zwana dalej
    "reklamą porównawczą", stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, jeżeli jest
    sprzeczna z dobrymi obyczajami. Reklama porównawcza nie jest sprzeczna z
    dobrymi obyczajami, jeżeli łącznie spełnia następujące przesłanki:
    1) nie jest reklamą wprowadzającą w błąd, o której mowa w ust. 1 pkt 2,
    2) w sposób rzetelny i dający się zweryfikować na podstawie obiektywnych
    kryteriów porównuje towary lub usługi zaspokajające te same potrzeby lub
    przeznaczone do tego samego celu,
    3) w sposób obiektywny porównuje jedną lub kilka istotnych,
    charakterystycznych, sprawdzalnych i typowych cech tych towarów i usług, do
    których może należeć także cena,
    4) nie powoduje na rynku pomyłek w rozróżnieniu między reklamującym a jego
    konkurentem, ani między ich towarami albo usługami, znakami towarowymi,
    oznaczeniami przedsiębiorstwa lub innymi oznaczeniami odróżniającymi,
    5) nie dyskredytuje towarów, usług, działalności, znaków towarowych,
    oznaczeń przedsiębiorstwa lub innych oznaczeń odróżniających, a także
    okoliczności dotyczących konkurenta,
    6) w odniesieniu do towarów z geograficznym oznaczeniem regionalnym odnosi
    się zawsze do towarów z takim samym oznaczeniem,
    7) nie wykorzystuje w nieuczciwy sposób renomy znaku towarowego, oznaczenia
    przedsiębiorstwa lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta ani też
    geograficznego oznaczenia regionalnego produktów konkurencyjnych,
    8) nie przedstawia towaru lub usługi jako imitacji czy naśladownictwa towaru
    lub usługi opatrzonych chronionym znakiem towarowym albo innym oznaczeniem
    odróżniającym.

    --
    Cinis sum, cinis terra est, terra dea est...
    ergo mortuus non sum.

  • 9. Data: 2002-06-18 14:26:56
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    Użytkownik "lutek" <n...@n...polska> napisał w wiadomości

    > nie.
    >
    > lutek...

    Poczytałem linki, które podałeś. Z którego punktu wg Ciebie wynika zakaz
    porównania cen?

    Bo IMVHO (nie jestem prawnikiem) można to uczynić (oczywiście pod pewnymi
    warunkami)

    Pozdrawiam,
    Kiełpiś

  • 10. Data: 2002-06-18 15:01:59
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

    > tak, jest dozwolone, jesli zostaja spelnione okreslone warunki: (...)

    porównuje tylko cenę, producent, marka itd. są identyczne
    wiec mysle ze spelniam te warunki