  • 1. Data: 2008-01-02 14:19:33
    Temat: naruszenie podstawowych obowiązków wobec pracownika
    Od: Ewelina <e...@n...wysylaj.spamu.net>

    Czy wypłacanie wynagrodzenia z kilkudniowym opóźnieniem jest ciężkim
    naruszeniem podstawowych obowiązków pracodawcy wobec pracownika?

    Czy w takim przypadku mogę na podstawie art. 55. §1^1 KP rozwiązać umowę
    o pracę bez wypowiedzenia?

    Wedle umowy wynagrodzenie powinno być wypłacane ostatniego dnia
    miesiąca. Pracodawca wynagrodzenie za grudzień wypłaci np. 10 stycznia.
    Do kiedy mogę rozwiązać umowę bez wypowiedzenia?
    art. 52 § 2

    Ewelina

  • 2. Data: 2008-01-02 16:10:41
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Ewelina dość niespodziewanie napisał(a):
    > Czy wypłacanie wynagrodzenia z kilkudniowym opóźnieniem jest ciężkim
    > naruszeniem podstawowych obowiązków pracodawcy wobec pracownika?

    Wedle orzecznictwa SN tak

    > Czy w takim przypadku mogę na podstawie art. 55. §1^1 KP rozwiązać
    > umowę o pracę bez wypowiedzenia?

    j.w.

> [...]
    > miesiąca. Pracodawca wynagrodzenie za grudzień wypłaci np. 10
    > stycznia. Do kiedy mogę rozwiązać umowę bez wypowiedzenia?

    tak

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 3. Data: 2008-01-02 16:17:28
    Od: Ewelina <e...@n...wysylaj.spamu.net>

    Roman Rumpel pisze:

    > tak

    Jeśli dziś (03.01) zorientowałam się, że nie otrzymałam w terminie
    wynagrodzenia, to do kiedy mogę rozwiązać bez wypowiedzenia umowę?

    Miesiąc od dziś, czy miesiąc od chwili, gdy dostanę wynagrodzenie?

    Ewelina

  • 4. Data: 2008-01-02 17:33:20
    Od: "lux" <b...@b...servera>

    > Jeśli dziś (03.01) zorientowałam się, że nie otrzymałam w terminie
    > wynagrodzenia, to do kiedy mogę rozwiązać bez wypowiedzenia umowę?
    ======
    dopuki pracujesz :)

    > Miesiąc od dziś, czy miesiąc od chwili, gdy dostanę wynagrodzenie?
    =====
    ale o co chodzi. Rozwiązujesz kiedy chcesz.

    --
    lux

  • 5. Data: 2008-01-02 19:27:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> wrote

    > Wedle orzecznictwa SN tak

    A czy nie przypadkiem "uporczywe" czy tam "umyślne" itp??? Bo braki
    płynnośći mogą nieco zakłócić wypłacanie, ale jeśli to nie jest wina
    pracodawcy to jakie to ciężkie naruszenie? Jak ma, a nie płaci to na pewno
    narusza, a jak nie ma...?

  • 6. Data: 2008-01-02 19:34:39
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> writes:

> [...]
    > płynnośći mogą nieco zakłócić wypłacanie, ale jeśli to nie jest wina
    > pracodawcy to jakie to ciężkie naruszenie? Jak ma, a nie płaci to na pewno

    To jak długo *twoim zdaniem* może "nie płacić" jak "nie ma"?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Nie uchodzi, nie uchodzi.

  • 7. Data: 2008-01-02 20:03:30
    Od: Ewelina <e...@n...wysylaj.spamu.net>

    lux pisze:
    > ======
    > dopuki pracujesz :)

    > =====
    > ale o co chodzi. Rozwiązujesz kiedy chcesz.

    Niestety wygląda, że nie ma tak pięknie

    art. 55. § 2. Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę bez
    wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny
    uzasadniającej rozwiązanie umowy. Przepis art. 52 § 2 stosuje się
    odpowiednio.

    art. 52 § 2. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika nie może nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez
    pracodawcę wiadomości o okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy.

    Ewelina

  • 8. Data: 2008-01-02 22:52:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:flgd24$j44$1@inews.gazeta.pl Roman Rumpel
    <romane@screwspam,gazeta.pl> pisze:

    > Wedle orzecznictwa SN tak
    Ja bym nie był tak kategoryczny i z tym orzecznictwem zapoznał się
    dokładniej.
    Jednorazowe i niewielkie opóźnienie w wypłacie części czy całości
    wynagrodzenia jest z pewnością naruszeniem podstawowych obowiązków wobec
    pracownika, jednak nie każde naruszenie obowiązków podstawowych jest
    naruszeniem ciężkim.
    Zaś aby pracownik mógł zastosować artykuł art. 55 § 1^1 KP naruszenie musi
    być ciężkie.
    Nie spieszyłbym się tak od razu z rozwiazywaniem bez wypowiedzenia po małym
    opóźnieniu. Raczej wezwać pracodawcę na piśmie do wywiązania się ze
    zobowiązań płacowych; będzie w razie czego dowód w przyszłości, że to
    kolejny raz.

    http://prawo-pracy.pl/rozwiazanie_umowy_z_winy_praco
    dawcy-a-43.html

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-01-03 07:18:54
    Od: Ewelina <e...@n...wysylaj.spamu.net>

    Jotte pisze:
> [...]
    > wynagrodzenia jest z pewnością naruszeniem podstawowych obowiązków wobec
    > pracownika, jednak nie każde naruszenie obowiązków podstawowych jest
    Wynagrodzenie zawsze jest wypłacane z min 2-3 dniowym opóźnieniem z
    powodu "zapomniałem" itp. Czyli pewnie jest to ciężkie naruszenie?

    > Nie spieszyłbym się tak od razu z rozwiazywaniem bez wypowiedzenia po
    > małym opóźnieniu.
    Na razie tylko rozeznaję sytuacje, aby wiedzieć co można zrobić, gdy
    zajdzie taka konieczność.

    > Raczej wezwać pracodawcę na piśmie do wywiązania się
    > ze zobowiązań płacowych; będzie w razie czego dowód w przyszłości, że to
    > kolejny raz.
    Dowód naruszeń już jest w postaci wyciągu z mojego konta, tam jest
    termin wpływu wypłaty.

    Ewelina

  • 10. Data: 2008-01-03 10:50:24
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 02 Jan 2008 21:03:30 +0100, Ewelina napisał(a):

> [...]
    > pracownika nie może nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez
    > pracodawcę wiadomości o okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy.

    No i zrozumiałaś to?