  • 11. Data: 2006-02-13 11:21:43
    Temat: Re: nielegalne pliki z internetu i szyfrowanie danych
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Paweł napisał(a):
> [...]
    > policja po moim ip znajduje moj adres domowy.
    > przychodzi do mnie policja wtedy z nakazem i zabiera mi dysk twardy.
    > ja natomiast mam zaszyfrowany caly dysk twardy silnym algorytmem, praktycznie
    > nie do złamania w ciagu kilku lat.
    > i mam 2 pytanka:
    > 1. czy czekają mnie konsekwencja prawne, jesli nie udostepnie policji hasła do
    > mojego zaszyfrowanego dysku twardego?
    > 2. jesli zobaczyli, ze na moim ip, ktos sciagał pliki, ale nie moga sie dostac
    > do mojego dysku, bo jest zaszyfrowany i nie moga złamac hasła, to nie bede
    > mial z tego powodu zadnych konsekwencji?

    zacznijmy od tego ze mp3 i filmy o ile nie udostepniasz mozesz sciagac
    jezlei sa juz udostepnione przez kogos.

    P.

  • 12. Data: 2006-02-13 11:28:58
    Od: "Paweł " <j...@g...pl>

    pierwsze słysze ze moge sciagać jesli sa udostepnione.

    tym tokiem rozumowania isc, to moge kupować kradzione rzeczy na bazarze, nic
    mi nie grozi, bo to nie ja je ukradłem.

    moze ktos mi dac jakis przyklad tego ze moge sciagac do woli z torrentow i
    osiołków?
    :)
    ciekawe

  • 13. Data: 2006-02-13 11:48:17
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Paweł napisał(a):
    > pierwsze słysze ze moge sciagać jesli sa udostepnione.
    >
    > tym tokiem rozumowania isc, to moge kupować kradzione rzeczy na bazarze, nic
    > mi nie grozi, bo to nie ja je ukradłem.

    nie tym tokiem a ustawa o prawie autorskim ktora zezwala na korzystanie
    z juz rozpowszechnionego utworu na uzytek wlasny - o ile ni ejest to
    oprogramowanie. Czytaj archiwum

  • 14. Data: 2006-02-13 12:02:01
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Paweł wrote:

    > pierwsze słysze ze moge sciagać jesli sa udostepnione.
    >
    > tym tokiem rozumowania isc, to moge kupować kradzione

    Jezeli wiesz,z e sa kradzione, to nie siagaj. Tak samo nie kupuj rzeczy,
    ktore podejrzewasz, ze sa kradzione.

    ________________
    Lucyfer. Belzebub. Szatan. Czy istnieje? Jaki ma wpływ na ludzi
    w obecnych czasach? Czy te nazwy to tylko personifikacja zła? Demony
    opętanie, amulety, egzorcyzmy, kult szatana .... http://tiny.pl/mtwj

  • 15. Data: 2006-02-13 12:20:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2006 08:06:09 +0100, buraxta napisał(a):

    > Ale w jakim celu miałby to robić? :)

    Np. dla zabawy :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 16. Data: 2006-02-13 12:21:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2006 20:24:29 -0600, witek napisał(a):

    > Bo nikt sie nie bawi w wykręcanie dysków.

    Owszem, bawią się.

    > Dowód to jest wtedy jak go sędzia zaakceptuje.

    Jasne, zapomniałeś jednak, że to oni mają udowodnić że popełniono
    przestępstwo. Na podstawie samej nazwy pliku trudno coś takiego udowodnić.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 17. Data: 2006-02-13 12:55:31
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    scream napisał(a):
    > dowód w postaci logów to żaden dowód, bo równie dobrze mógl ściągać od
    > kumpla fotki z wakacji, które ten dowcipnie nazwał Adobe_photoshop.zip

    z tym ze dzisiejsze p2p nie sciagaja plikow po nazwach tylko po hash'ach
    ktore jednoznacznie identyfikuja plik

    czyli jak szukasz np Adobe_photoshop.zip to zaraz po wybraniu tego pliku
    do sciagniecia program pobiera jego hash i od tej pory nie szuka juz
    'adobe_photoshop.zip' tylko plikow ktorych hash jest taki sam jak hash
    pliku ktory sciagasz (dzieki temu ktos moze sobie zmieniac nazwe pliku
    na jakolkolwiek a p2p i tak sciagnie ten wlasciwy)

    hash - to, w duzym uproszczeniu, suma kontrolna pliku w postaci
    A6F8E239A5BF76...

    wiec nawet jak po sciagnieciu pliku 'adobe_photoshop.zip' zmienisz mu
    nazwe na 'zdjecia_z_wakacji.zip' to i tak inni beda wiedzieli ze to
    'adobe_photoshop.zip'

  • 18. Data: 2006-02-13 12:56:49
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Paweł " <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mi nie grozi, bo to nie ja je ukradłem.
    >
    > moze ktos mi dac jakis przyklad tego ze moge sciagac do woli z torrentow i

    jakim tokiem?? to grupa o prawie jest i czy Ci sie podoba czy nie to
    sciaganie juz udostepnionych plikow muzycznych czy filmow nie jest
    przestepstwem w przeciwienstwie do paserstwa

    Jacek

  • 19. Data: 2006-02-13 13:42:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2006 13:55:31 +0100, Garvey napisał(a):

    > z tym ze dzisiejsze p2p (...)

    Nie wszystkie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 20. Data: 2006-02-13 13:47:29
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    scream napisał(a):

    > Owszem, bawią się.

    > Jasne, zapomniałeś jednak, że to oni mają udowodnić że popełniono
    > przestępstwo. Na podstawie samej nazwy pliku trudno coś takiego udowodnić.

    dokladnie, i samo POSIADANIE nie jest dowodem na UZYSKANIE, ktos mogl
    bez naszej wiedzy 'wgrac'.

    P.