  • 1. Data: 2006-02-13 01:31:43
    Temat: nielegalne pliki z internetu i szyfrowanie danych
    Od: "Paweł " <j...@N...gazeta.pl>

    witam,
    mam pytanka,
    hipotetyczne oczywiscie.
    załużmy ze sciagam sobie pliki, mp3, filmy itd, wiadomo kaza, osiołek itd.
    policja po moim ip znajduje moj adres domowy.
    przychodzi do mnie policja wtedy z nakazem i zabiera mi dysk twardy.
    ja natomiast mam zaszyfrowany caly dysk twardy silnym algorytmem, praktycznie
    nie do złamania w ciagu kilku lat.
    i mam 2 pytanka:
    1. czy czekają mnie konsekwencja prawne, jesli nie udostepnie policji hasła do
    mojego zaszyfrowanego dysku twardego?
    2. jesli zobaczyli, ze na moim ip, ktos sciagał pliki, ale nie moga sie dostac
    do mojego dysku, bo jest zaszyfrowany i nie moga złamac hasła, to nie bede
    mial z tego powodu zadnych konsekwencji?

    z gory dzieki za pomoc, pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-02-13 01:34:11
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Zabieraja komputer z dyskiem(mi) a nie sam dysk.
    A dowody maja w postaci logow itp.

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 3. Data: 2006-02-13 01:48:33
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2006 01:31:43 +0000 (UTC), Paweł napisał(a):

    > hipotetyczne oczywiscie.

    przeczytaj archiwum grupy z ostatnich kilku dni

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-02-13 01:49:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2006 02:34:11 +0100, Jacek23 napisał(a):

    > Zabieraja komputer z dyskiem(mi) a nie sam dysk.

    po co im caly komputer? powinni zabrac tylko dysk

    > A dowody maja w postaci logow itp.

    dowód w postaci logów to żaden dowód, bo równie dobrze mógl ściągać od
    kumpla fotki z wakacji, które ten dowcipnie nazwał Adobe_photoshop.zip

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-02-13 02:24:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scream wrote:

    > po co im caly komputer? powinni zabrac tylko dysk

    Bo nikt sie nie bawi w wykręcanie dysków.

    > dowód w postaci logów to żaden dowód, bo równie dobrze mógl ściągać od
    > kumpla fotki z wakacji, które ten dowcipnie nazwał Adobe_photoshop.zip

    Dowód to jest wtedy jak go sędzia zaakceptuje.

  • 6. Data: 2006-02-13 07:06:09
    Od: buraxta <b...@g...com>

    scream wrote:
    > dowód w postaci logów to żaden dowód, bo równie dobrze mógl ściągać od
    > kumpla fotki z wakacji, które ten dowcipnie nazwał Adobe_photoshop.zip

    Ale w jakim celu miałby to robić? :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 7. Data: 2006-02-13 07:17:55
    Od: "Paweł " <j...@g...pl>

    hm, swoja droga, z tego co wiem, admin ma obowiazek trzymac logi tylko 3 msc
    tak na marginesie.
    co do przykladu z photoshopem, to raczej nie jest on najszczesliwszy, bo
    wiadomo ze policja cyz tam te cale wielkie organizacje antypirackie
    udostepniaja w sieci rozne fake i namierzaja ludzi, ktorzy to sciagają.
    Naturalnie ciezko mi by bylo pozniej si wytlumaczyc z logu, w ktorym
    sciagnalem sobie film o wdziecznej nazwie ,,tylko mnie kochaj" tłumaczac ze
    jest to divix mojego kuzyna z drugiego konca polski, ktory tak nazwal swoje
    wesele.

    teraz nasuwa mi sie pytanie, czy log z sieci moze mnie obciazyc, jesli nie
    moga sie dobrać do mojego dysku i zobaczyc ze faktycznie ten film, czy gre
    sciagnalem?

  • 8. Data: 2006-02-13 09:37:54
    Od: "Staszek Alcatraz" <m...@a...com>

    > załużmy ze sciagam sobie pliki, mp3, filmy itd, wiadomo kaza, osiołek
    > itd.

    z tego co wiem Kazaa nie zabezpiecza Ciebei w zaden sposob, natomiast
    emule pozwala Ci sciagnac po kawaleczku z wielu komputerow. wtedy dowód ze
    sciagnoles 0,3 MB z 300 MB (z komputera podstawionego) Adobe Photoshop,
    nie jest chyba zadnym dowodem ?

  • 9. Data: 2006-02-13 09:43:56
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest to divix mojego kuzyna z drugiego konca polski, ktory tak nazwal swoje
    Przestępstwem jest uzyskanie utworu od osoby nieuprawnionej, a nie ściąganie
    plików o nazwie w jakiś sposób podobnej do chronionego utworu. Ściąganie fakeów
    - dobre sobie przestępstwo ;))).

    > teraz nasuwa mi sie pytanie, czy log z sieci moze mnie obciazyc, jesli nie
    > moga sie dobrać do mojego dysku i zobaczyc ze faktycznie ten film, czy gre
    > sciagnalem?

    Wg mnie log może być tylko słabą poszlaką, a na pewno powodem przeszukania.
    No, ale osądza sąd. Wydaje mi się, że jeśli jedynym dowodem jest log adwokat
    spokojnie wybroni delikwenta.

    A.

  • 10. Data: 2006-02-13 11:14:24
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Paweł " <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > załużmy ze sciagam sobie pliki, mp3, filmy itd, wiadomo kaza, osiołek itd.
    > policja po moim ip znajduje moj adres domowy.

    filmy, mp3 nie sa nielegalnymi plikami - sciagac mozesz tego dowoli lecz nie
    mozesz tego udostepniac

> [...]
    > 1. czy czekają mnie konsekwencja prawne, jesli nie udostepnie policji
    > hasła do > mojego zaszyfrowanego dysku twardego?

    nie

> [...]
    > nie bede
    > mial z tego powodu zadnych konsekwencji?

    Na przyszlosc, nie chcesz popelniac przestepstwa to nie udostepniaj plikow

    Jacek