  • 121. Data: 2012-05-04 20:11:10
    Temat: Re: niebezpieczne ogrodzenie - dylemat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 May 2012, news wrote:

> [...]
    [...]
    > Dobrze by było jak byś podparł się jakimś aktem prawnym,

    Dla ustalenia uwagi - dryfujesz z nami po prawie anglosaskim, czy
    ignorujesz Wikingów, kanał la Manche, zabory i lata komuny?
    :)

    "Przegięcie" spowodowane przez komunę spowodowało, że i tak silne
    w naszych okolicach "moje nie ruszać" zostało wzmocnione przekonaniem
    że wszelkie ograniczenia prawa własnosci to "komuna".
    Skutek jest taki, że nawet immisji trudno przeciwdziałać (w praktyce).

    > Nawet ostatnio widziałem taką górę piachu wysypaną na taką drogę i obok wbity
    > znak z napisem: "zakaz wjazdu, teren prywatny"

    Całkiem jakby o .pl chodziło :]

    pzdr, Gotfryd

  • 122. Data: 2012-05-04 20:39:58
    Od: <news>

    Użytkownik "Kris" napisał:
    > Własnie wczoraj skończyłem montaż 70metrów ogrodzenia.
    > Koszt ok 2000zł. Tu masz zreszta kompletny system
    > http://allegro.pl/siatka-ogrodzeniowa-pcv-1-50-kompl
    et-i2299508093.html

    30 zeta za metr to raczej tylko siatka, słupki i druty pewnie drugie tyle,
    beton też nie za darmo i robocizna pewnie trzecie tyle, czyli wykonanie
    najtańszego ogrodzenia to koszt ok 100zł za metr.
    Więc ogrodzenie hektarowej działki koszt 4rech milionów złotych (według
    ciebie 1,2 miliona) i teraz porównaj to sobie z ceną tego hektara gruntu.
    Jak to drogi grunt budowlany to pewnie to grodzenie się opłaca, ale powiedz
    mi jaki jest sens grodzenia działki kiedy cena ogrodzenia przekracza cenę
    gruntu?

  • 123. Data: 2012-05-05 21:22:27
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 4 May 2012 16:19:06 +0200, news napisał(a):

    > Dobrze by było jak byś podparł się jakimś aktem prawnym, bo ostatnio mamy
    > wysyp takich dokładnie spraw, mianowicie nowo bogadzcy wykupują grunty,
    > bezprawnie wynajmują geodetów co im wymierzają nowe granice działek i
    > zaorują/zagradzają/blokują wszelakie gruntowe drogi dojazdowe istniejące tam
    > nieraz i od setki lat.
    > Nawet ostatnio widziałem taką górę piachu wysypaną na taką drogę i obok
    > wbity znak z napisem: "zakaz wjazdu, teren prywatny"

    Pisałem o szkockim prawie - dość nietypowym (Land Reform Act 2003 - nieźle
    testuje umiejętność czytania po angielsku... ;-) )

    W Polsce ochrona miru domowego z KK i szkodnictwo polne z KW - nie
    zabraniają właścicielom grodzenia i utrudniania przejazdu, ale też nie
    utrudniają innym omijania tych utrudnień o ile przy tym nic nie niszczą (za
    wyjątkiem lasów).

    Pozdrawiam,
    Henry