  • 1. Data: 2012-04-29 15:27:35
    Temat: składanie zażalenia
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Witam

    Nigdy nie miałem osobiście do czynienia z sądami (ot tak jakoś się
    uchowałem) no i teraz przyszło z grubej rury. Otóż nie stawiłem się na
    posiedzenie sądu jako świadek, w wyniku czego dostałem postanowienie o
    nałożeniu mi grzywny. Cały problem w tym, że to postanowienie zostało
    wysłane na adres w którym się zgadza ulica na której mieszkam, nie zgadza
    się numer domu, numer wręcz wskazuje na kościół obok. Podejrzewam że w przy
    pierwszym wezwaniu również podobnie było zaadresowane, a listonosz dupa
    klepnął że adresata nie zastano. Tym razem doszło (po raz drugi awizowane),
    bo (pewnie inny) listonosz pokapował się (2 dni wcześniej dostałem
    poprawnie zaadresowany list dodtyczący całkiem czegoś innego)
    W każdym razie piszę zażalenie na decyzję o ukaraniu mnie. W pouczeniu mam
    że mogę się zażalić do sądu odwoławczego za pośrednictwem sądu pierwszej
    instancji..
    No i zagwozdka (pewnie banalna): dla Wydziału pracu i Ubezpieczeń
    Społecznych Sądu Rejonowego odwoławczym sądem jest Sąd okręgowy - Wydział
    II Cywilny-Odwoławczy czy jakiś inny (no na pewno nie karny odwoławczy)?
    Mam zamiar wysłać to poleconym z potwierdzeniem odbioru. Adres na kopercie
    to ten pierwszej instancji (czyli Wydział pracy i Ubezpieczeń)?
    Mam termin na zaskarżenie - tydzień. Teraz ten tydzień, to "dłuuugi
    weekend" - priorytet to może iść sobie długo.. Czy liczy się data stempla
    pocztowego?

    We wzorze jaki sobie zciągnąłęm z internetu jest punkt "Załączniki:" a w
    nim domyślnie odpis zażalenia - czy odpis zażalenia to po prostu dokładna
    kopia tego właściwego zażalenia, czy musi się czymś różnić? (co to w ogóle
    w tym konkretnym przypadku znaczy "odpis")

    Ja wiem, że pewnie post ten może wzbudzić u niektórych salwy śmiechu (za co
    z góry przepraszam ;-) ale ja tylko taki sobie mały robaczek bez sądowego
    obycia

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2012-04-30 08:38:25
    Temat: Re: składanie zażalenia
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Woszczynski" <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:1o65xlbnj2fle$.wgzimebs4m0s.dlg@40tude.net...
> [...]
    > II Cywilny-Odwoławczy czy jakiś inny (no na pewno nie karny odwoławczy)?

    Zażalenie składasz do Sądu Okręgowego Wydział Pracy i Ubezpieczeń
    Społecznych, za pośrednictwem Sądu Rejonowego Wydział Pracy i Ubezpieczeń
    Społecznych (czyli w nim składasz zażalenie).
    Przeczytaj dokładnie treść pouczenia.

    pozdr

  • 3. Data: 2012-04-30 22:29:36
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 08:38:25 +0200, Danusia napisał(a):

> [...]
    > Społecznych, za pośrednictwem Sądu Rejonowego Wydział Pracy i Ubezpieczeń
    > Społecznych (czyli w nim składasz zażalenie).

    Dzięki serdeczne za podpowiedź :)

    Piotr