  • 1. Data: 2012-04-30 05:31:58
    Temat: Stłuczka rowerowa, co zrobić po tygodniu?
    Od: maruda <m...@n...com>

    Witam.
    Jadąc rowerem zostałem potrącony (by nie powiedzieć "rozwalony") przez
    babę, też na rowerze, która wyskoczyła zza rogu jadąc lewą stroną i
    walnęła we mnie. Poniosłem straty w sprzęcie i drobne uszkodzenia ciała
    (wizyta w szpitalu, rtg, wypis). Mam świadka.
    Wziąłem pani adres i nr tf. Po 3 dniach podliczyłem straty, pani
    zgodziła się na 200zł. No i na tym się skończyło. Nie odbiera telefonów.

    Co radzicie zrobić?

    Zgłoszenie na policji wykroczenia drogowego? (Może odnotują zdarzenie,
    więc będę miał punkt zaczepienia do ew. roszczenia cywilnego, może wtedy
    pani nabierze chęci do rozmowy?)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 2. Data: 2012-04-30 07:34:11
    Temat: Re: Stłuczka rowerowa, co zrobić po tygodniu?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-30 05:31, maruda pisze:
> [...]
    >
    > Zgłoszenie na policji wykroczenia drogowego? (Może odnotują zdarzenie,
    > więc będę miał punkt zaczepienia do ew. roszczenia cywilnego, może wtedy

    Co to znaczy, że pani się zgodziła na 200zł? Jakieś oświadczenie
    napisała? Generalnie należałoby wystąpić wobec niej z roszczeniem cywilnym.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-04-30 07:39:43
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-04-30 07:34, Liwiusz pisze:

    > Co to znaczy, że pani się zgodziła na 200zł? Jakieś oświadczenie
    > napisała? Generalnie należałoby wystąpić wobec niej z roszczeniem cywilnym.

    Zgodziła się telefonicznie, kilka dni po zdarzeniu, jak podliczyłem moje
    straty (nie nagrałem rozmowy). Sięganie "aż do sądu" wydaje mi się
    armatą na muchy, chyba, że można to załatwić nie ruszając się z domu?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 4. Data: 2012-04-30 08:40:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    maruda wrote:

> [...]
    > moje straty (nie nagrałem rozmowy). Sięganie "aż do sądu" wydaje mi
    > się armatą na muchy, chyba, że można to załatwić nie ruszając się z

    masz notatkę spisaną? numer ubezpeiczeni nir rejestracyjny... :)

    no widzisz...

  • 5. Data: 2012-04-30 10:19:59
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

> [...]
    >
    > Zgłoszenie na policji wykroczenia drogowego? (Może odnotują zdarzenie,
    > więc będę miał punkt zaczepienia do ew. roszczenia cywilnego, może wtedy

    A byla policja stwierdzila kto byl winny?

    Kto zaplacil mandat i za co? No i czy rowery byly ubezpieczone wraz z
    glupota ich wlascicieli?

  • 6. Data: 2012-04-30 13:18:50
    Od: SDD <s...@t...pl>

    maruda pisze:
    > Witam.
    > Jadąc rowerem zostałem potrącony (by nie powiedzieć "rozwalony") przez
    > babę, też na rowerze, która wyskoczyła zza rogu jadąc lewą stroną i

    Baba to jeszcze nic. Najgorsze, to są rozpędzone drzewa, albo słupy -
    zwłaszcza te betonowe.

    Jedziesz sobie spokojnie na rowerku, a tu takie drzewo czy slup
    zapierdziela prosto na Ciebie.

    Brrrr. Okropność.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2012-04-30 19:15:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zgłoszenie na policji wykroczenia drogowego? (Może odnotują zdarzenie,
    > więc będę miał punkt zaczepienia do ew. roszczenia cywilnego, może wtedy

    Kolizja drogowa, jak każda inna. Skoro pani nagle zamilkła, a masz świadka,
    to idziesz do najbliższej jednostki Policji i zgłaszasz. Mandatem tego
    zakończyć nie sposób, więc jeśli kobieta faktycznie jest winna (trudno
    ocenić, bo opis zbyt skąpy, by zająć stanowisko) to zostanie skierowany
    wniosek o ukaranie do sądu. Wyrok skazujący będzie podstawą do roszczenia o
    odszkodowanie. Roszczenie można kierować albo do kobiety albo jej
    ubezpeiczyciela - czasem ubezpieczenie OC w życiu codziennym jest przy
    innych ubezpieczeniach sprzedawana (np. mieszkania), a sami zainteresowani
    o tym nie wiedzą.

  • 8. Data: 2012-04-30 21:58:27
    Temat: Re: Re: Stłuczka rowerowa, co zrobić po tygodniu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Apr 2012, Marek Dyjor wrote:

    > masz notatkę spisaną? numer ubezpeiczeni nir rejestracyjny... :)

    Z tym drugim to się posłów z Ruchu Palikota nasłuchałes, a co do
    ubezpieczenia to możliwe, acz dosc powatpiewam.
    No, chyba że własnie prawnik ubezpieczyciela kazał jej "siedzieć
    cicho" (prawie każde ubezpieczenie ma klauzulę o "daniu głosu"
    prawnikom ubezpieczyciela).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-04-30 22:00:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Apr 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Kolizja drogowa, jak każda inna. Skoro pani nagle zamilkła, a masz świadka,
    > to idziesz do najbliższej jednostki Policji i zgłaszasz.
    > Mandatem tego zakończyć nie sposób,

    Nie podważam, ale z ciekawosci spytam: co stoi na przeszkodzie?
    Brak "niezwłocznosci"?
    (zakładam, że sprawczyni by się przyznała, inaczej mandatu rzeczywiscie
    nie dostanie).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-05-01 00:26:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie podważam, ale z ciekawosci spytam: co stoi na przeszkodzie?
    > Brak "niezwłocznosci"?
    > (zakładam, że sprawczyni by się przyznała, inaczej mandatu rzeczywiscie
    > nie dostanie).

    art. 97 kpow - sprawca nie został ujęty na gorącym uczynku.