    From: marek <b...@U...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nazwa firmy, domena, podszywanie
    Date: Mon, 11 Apr 2005 15:46:25 +0200

    > Oddzwon do tej firmy, najlepiej popros z czlowiekiem ktory do Ciebie
    > dzwonil i powiedz mu, ze bardzo Cie zaciekawilo z czego wynika ten obowiazek
    > powiadamiania o rejestracji podobnej domeny i ze chcialbys sobie o tym poczytac.
    > Jesli facet poda Ci linka do regulaminu Nasku, albo regulaminu ich firmy
    > albo czegos takiego, to wszystko ok, ale jesli nie, to znaczy ze jakis handlowiec
    > posunal sie ciut za daleko w pomysle na zarobek z rejestracji domen
    > (innymi slowy - naciaganie).

    chyba tak zrobie... ;)

    > Dialog:
    > - Prosze nie rejestrowac domeny abcd.com, bo ja mam firme abcd z 5-letnia
    > tradycja i jestem wlascielem bardzo popularnej domeny abcd.pl!
    > - Alez oczywiscie, bardzo przepraszamy, zaraz sobie zmienimy nazwe na xyz
    > i zarejestrujemy domene xyz.com, czy nie ma Pan nic przeciwko?
    >
    > Dobry joke, prawda?

    dobry, ale watpie ze istnieje firma o takiej samej nazwie - moja jest
    mocno specyficzna...

    > Twoja firma nie jest pepkiem swiata i mnostwo innych firm z roznych
    > branz i z roznych krajow (w tym z Polski oczywiscie) moga miec taka sama
    > nazwe i wtedy maja one takie samo prawo do abcd.com jak Ty. Liczy sie
    > zasada "kto pierwszy ten lepszy".

    understood

    > Tylko na drodze sadowej, gdy czarno na bialym udowodnisz, ze masz
    > wieksze prawa do domeny abcd.com niz jej obecny wlasciciel. Np. gdy
    > zarejestrujesz sobie nazwe abcd jako Trademark i obecny wlasciel dziala
    > w tej samej branzy co Ty, a konsumenci maja problemy z rozroznianiem was
    > obu ( i jeszcze kilka innych warunkow by trzeba udowodnic).
    >
    > Na marginesie - od 5-lat prowadzisz dochodowa firme i zal Ci niecalych
    > 100zl na rejestracje domeny com, zeby miec spokojny sen?

    nie o to chodzi, domena com nie jest mi potrzeba, ale idac Twoim tokiem to
    powinienem zarejestrowac domeny .com .com.pl .org .org.pl .krakow.pl
    .warszawa.pl i inne - w koncu ktos mnie moze uprzedzic, a przeciez zal mi
    byc nie powinno. Nie lubie po prostu wyrzucac pieniedzy w bloto - wole
    oddac na szlachetniejsze cele :)
    Ale sklaniam sie jednak ku rejestracji domeny com... :/

    dziekuje i pozdrawiam,
    marek