    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.05.2013 09:14, Szymon von Ulezalka pisze:

    > zdajesz sobie sprawe ze ewolucja zostala juz wielokrotnie udowodniona,
    > co do jej dzialania nie ma obecnie zadnych watpliwosci?

    Co do ewolucji w obrębie gatunków. Ewolucji międzygatunkowej nie
    wykazano. To teoria.

    Poza tym, to nie jest sprzeczne z Bogiem, nawet gdyby udało się ludziom
    wyhodować owcę z ameby.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Co do ewolucji w obrębie gatunków. Ewolucji międzygatunkowej nie
    > wykazano. To teoria.

    Trudno pokazać coś "na oczy" Śmiejkowi, co zachodzi przez miliomy lat.
    Jednak co jest ważne - jak do tej pory ewolucji mogącej tworzyć nowe
    gatunki *nie zanegowano*.

    > Poza tym, to nie jest sprzeczne z Bogiem, nawet gdyby udało się ludziom
    > wyhodować owcę z ameby.

    Nie na tym polega ewolucja. Owca istnieje współcześnie i ameba istnieje
    współcześnie. Teoria genetycznego ewolucyjnego pochodzenia życia
    twierdzi tylko, iż jakby cofnąć się o odpowiednią ilość w czasie,
    trafilibyśmy na organizm, będący ich (owcy i ameby) wspólnym przodkiem.

    --
    Liwiusz

  • 1003. Data: 2013-05-02 10:57:48
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Żaden fakt. Jest nieobowiązkowa.

    Poczytaj wypowiedzi rodziców na ten temat.

    > Ponieważ jednak większość korzysta, to
    > wspólnota uznała, że lepiej żeby katecheta przyszedł do większości niż
    > większość latała za katechetą.

    Szkoła jest państwowa, więc jak juz płacimy na pensje nauczycieli religii,
    to wszystkich, choćby miał jednego ucznia.

    Pozdrawiam
    J.

    www.kontestacja.com

  • 1004. Data: 2013-05-02 11:11:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > NIC?

    Nic.

    > Pierwotny, zostawiony na czele cytowań tekst na który odpowiadam
    > to jest "nic"? No proszę Cię bardzo.

    Mogę coś zrobić przypadkiem, w nieświadomości, braku zrozumienia.

    > Wytknięcie faktu wycięcia treści stanowiącej meritum to "adpersonam"?

    Nie. Twierdzenie, że robię to specjalnie. I ogólnie wszystkie kąśliwe
    uwagi typu, że ty się wcale nie dziwisz, że ktośtam mnie atakuje

    > :)
    > Dobra, dobra.
    > Poprzestańmy na wersji że dopuszczamy egzamin (ale wtedy koniecznie
    > okresowo dla wszystkich).

    No to tu możemy podpisać pakt wstępnej zgodności, choć ja postuluję o
    zwiększający poziom.

    > W sumie chodziło o "szkolenie", w których widzisz panaceum
    > na wszystkie bolączki.

    Nie. Nie widzę panaceum na wszystko. Widzę JEDEN Z LEKÓW usuwający część
    chorób. To nie jest jedna choroba, a zbiór chorób i trzeba stosować
    różne techniki łączone.

    > A ja średnio, właśnie dlatego że widzę tych "wyszkolonych".

    Bo tu jest niedowład szkoleń. Tylko zamiast amputować chorą nogę lepiej
    ją rehabilitować.

    > Pomoże, dlatego wzmianka o opancerzeniu ;)

    Siebie ochronią, ale gość już Tirem skasuje przystanek

    > (hint: podobnie jak "zakup testowy" testowy, zgodny z przepisami
    > wyjazd z przecznicy owym transporterem to IMO dopuszczalna forma
    > "prowokacji").

    Czyli pomału już chcesz organizować egzamin w kontrolowanych warunkach,
    a nie obserwację i karanie za rzeczywiste błędy. No więc zbliżasz się do
    mojej wersji :D

    > Przecież one już w wielu miejscach są.

    Wiem. Ale nie wszędzie. I jak na razie służą do łapania gwałcicieli,
    morderców itp. a nie tego, że źle zamigałem, bo miałem zły dzień i się 5
    sekund spóźniłem.

    > Zdecydowanie lepszy niż jednokrotne zdanie egzaminu, po którym
    > ów kierowca "ma papierek" i resztę przechowuje w wiadomym
    > miejscu ;)

    Wszystko musi iść w KOMPLECIE. Wielotorowo.

    > To się zdecyduj.

    No się decyduję, przeciąłeś po przecinku.

    > Nabrałem szacunku!
    > Ale fakt - założyłem a priori iż piszesz o szkoleniach *obowiązkowych*.
    > Tak było czy źle założyłem?

    Było. I szkolenia były obowiązkowe. Ba! Na wiele bardzo bezpiecznych
    nawet rzeczy trzeba było terminować u majstra. I nie można było sobie
    tak poza gildią otworzyć krawiectwa.

    Zresztą nawet patrząc na dzisiaj -- krawcem owszem, można być wg Twojego
    pomysłu. Szkodliwość niemalże zerowa, rynek zweryfikuje. Ale już lekarza
    weryfikowanego przez rynek sobie nie wyobrażam, bo ta weryfikacja jest
    na ofiarach. A kierowca kat. B to w ogóle nie będzie weryfikowany przez
    rynek, bo on jeździ dla siebie zazwyczaj. Więc Sam Z Siebie się nie
    zgłosi na szkolenia (w statystycznej większości). Musisz go przymusić.
    Ty go chcesz przymuszać stawianiem weryfikacji w postaci karania. Ja
    uważam, że to zła metoda, lepiej ustawić próg wejścia i karać tych, co
    świadomie łamią zasady a nie dać niski próg, pozwolić na nieświadome
    błędy i je karać.

    > Nie.
    > Jak SAMI się szkolą, to uzyskują efekt.
    > Jak zostają POSŁANI na szkolenie, to mają głównie pretensje do całego
    > świata.

    Jak nie czują przydatności szkolenia. A przydatność szkolenia na PJ
    czują, bo chcą być kierowcami.

    > Wobec szkoleń w zakresie, w którym i tak wszyscy są 'poszkodowani'
    > poprzez obowiązek chodzenia do szkoły - nie mam NIC.
    > Tak, tę wersję akceptuję :)

    Ale kat. B tam nie pasuje. A już C+E i D zupełnie nie ma szans tam się
    wpasować.

    > I jest klops - szkoleni nie idą dalej.

    Idą. Wychodzą z sal lekcyjnych i wsiadają do aut z instruktorami, gdzie,
    co wyciąłeś, weryfikują w kontrolowanych warunkach swoją wiedzę i
    umiejętność jej zastosowania w praktyce.

    > Nie są w stanie sprawdzić w przepisie, z czego wynika dane zachowanie,
    > obowiązek lub zakaz.

    Bo przepisy są mniej lub bardziej dupiato sformułowane niestety. Akurat
    w PoRD jeszcze w miarę prosto, choć też dyskusje pokazują, że nie do
    końca i nawet miałem starcia na forum z instruktorami, co twierdzili, że
    wyprzedzanie z prawej na autostradzie jest zabronione. No bo niestety
    przepis jest tu rozbity na kilka podpunktów i trzeba śledzić dobrze
    algorytm. Nie wspomnę już o miejscach niejasnych, jak wywołane przez
    ciebie ronda, gdzie faktycznie zgody nawet między biegłymi nie ma.

    Ja się generalnie ludziom nie dziwię ich niechęci do przepisów, bo sam
    nie jestem w stanie choćby tych nieszczęsnych watów pochytać. I wiem, że
    lepiej jak rozrysuję im schematy wyprzedzania z prawej niż jak podam
    PoRD i powiem znajdź sobie.

    > Celem jest ustalenie, jaka musi być motywacja, aby ewentualne
    > szkolenie było SKUTECZNE.

    No najlepiej jak płynąca z głębi serca. Ale to se ne uda.

    > Dodatkowo, jeśli zainteresowany jest przekonany, że osiągnie
    > skutek inną drogą, to jego sprawa.

    Tylko jak błędne przekonanie nie będzie skutkowało ofiarami niestety

    > Nienienie.
    > On NIE MA RATOWAĆ.
    > To o czym piszę to ŚWIADOMOŚĆ SKUTKÓW.
    > Wyłącznie.
    > Lekki szok może ją dać, tak działa m.in. spowodowanie niebezpiecznej
    > sytuacji na drodze, gadanie średnio.

    Owszem, dlatego częścią szkolenia może być np. prezentacja policyjna ze
    zdjęciami z wypadków czy filmami. Pytanie tylko czy to jest
    psychologicznie uzasadnione, bo delikatniejsze osoby mogą sobie zdawać
    sprawę ze skutków na podstawie pewnych metafor, które do nich świetnie
    trafiają i od razu katować ich zdjęciami ofiar nie jest konieczne.

    > Problem jest inny - nadmierna wysokość sankcji, szczególnie
    > za drobne wykroczenia,

    Jakoś tak tego nie odczuwam. Za wspomniane przez ciebie kierunkowskazy
    jeszcze w obecnym systemie chyba nikt nie został ukarany.

    Dla wielu to ta wysokość kar jest wręcz symboliczna, bo co to jest
    stówka czy dwie w czasach, gdy idę do sklepu, kupuję kilka rzeczy na
    obiad i k-wa stówka leci.

    > Na czym ta "porządność" ma polegać?

    W jednym zdaniu? Na porządności. Wiele miejsc mógłbym wskazać gdzie
    szkolenia niedomagają. Choćby to, że wiele ,,szkółek jazdy'' prowadzi
    zajęcia na odwal się, obcinając godziny itp. Teraz się zaostrza system
    kontroli jakości szkoleń, ale nie jestem na bieżąco.

    jak chcesz program naprawczy podnoszący jakość szkoleń, to nie tak z
    biegu. Wg mnie większa liczba godzin, więcej filmów z akcji z
    komentarzami, ćwiczenia na symulatorach, więcej symulowanych akcji na
    drodze, bardziej złożone egzaminy z większą liczbą symulowanych
    zagrożeń, żeby się nie wstrzelić z egzaminem na sytuację, gdy coś
    wystąpi. Ja np. z własnej debilnej głupoty (za dużo analizowałem właśnie
    przepisów ,,w locie'' w swojej głowie zamiast działać odruchowo) oblałem
    egzamin na A. Za drugim razem już zdałem, ale sytuacja przez którą
    oblałem za pierwszym razem była dość specyficzna. I ja oblałem, a część
    kolegów zdała, może dlatego że nie miała tej sytuacji. Za to za drugim
    zdawaniem np. jeden kolega miał starcie ze złośliwym kierowcą walca i
    oblał, a jak ja jechałem to już walec potulnie stał na brzeżku.

    > Obawiam się powrotu do kwestii "czy oni wiedzą".

    Co wiedzą?

    > Ależ nie.
    > I tu wracamy do kwestii konstrukcji kontroli: jak
    > promilowa skuteczność starczy do kilkukrotnej sankcji
    > miesięcznie, to zainteresowany sam zainteresuje się
    > co z tym zrobić.

    Tylko skąd założenie, że promilowa skuteczność wystarczy do kilkukrotnej
    sankcji miesięcznie?

    > A czemu nie na szkolenie?
    > Sami, tak z intencją żeby szef ich na dzień dobry nie wykopał...

    Bo na drodze nie ma szefa. Mają Własną Działalność.

    > Ba.

    I szczerze mówiąc tak jest, choć system nie domaga i szczególnie w
    małych szkółkach, gdzie Pan Władek leci na kasę, obcina się godziny albo
    zatrudnia instruktora po 5zł za godzinę, który ma alles w dupie.

    > No to czego nie rozumiesz w moim stanowisku?

    Rozumiem, ale go nie podzielam. Wolę moją omylność i niedoskonałość
    poprawiać szkoleniami na starcie, a nie parzeniem się na błędach.

    > No.
    > Ale prawie na pewno skuteczne.

    No i co z tego, jak nieprzyjemne? Wolę skuteczne i przyjemne.

    > Dopóki nie chcesz ich *SAM* to skutek będzie zerowy lub
    > minimalny. W tym cały problem.

    Owszem, dlatego trzeba zachęcić żebym chciał sam i wyjaśnić ich
    przydatność. W przypadku PJ tak było. Chciałem jeździć, miałem 16 lat
    czy jakośtak, wiedziałem, że potrzebne mi szkolenie i na nie poszedłem z
    własnej woli.

    > Jest. Bardzo.

    I to ty mi piszesz o cięciu tendencyjnym? Jest motywującą, ale nie
    właściwą. To tak jakbyś przeciął zdanie

    > Kobieta mająca męża i kochanków nie jest żoną wierną

    > Kobieta mająca męża i kochanków nie jest żoną

    Jest.

    > wierną

    > A ja tak ;)

    No i tu się różnimy.

    > Ale "bez inwigilacji" :P
    > Niedasię.

    Owszem, ale jak inwigilacja ma łapać tych, co celowo łamią prawo, to nie
    jest tak duża potrzebna. Niż jak ma mieć funkcję trenowania tych, co się
    mylą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > zdajesz sobie sprawe ze ewolucja zostala juz wielokrotnie udowodniona,
    > co do jej dzialania nie ma obecnie zadnych watpliwosci?

    Ale on ma najwyższy atut - biblię. Nie ważne, że wielokrotnie została
    skompromitowana jako źródło wiedzy o świecie i jest wewnętrznie
    sprzeczna - głosi, że głosi prawdę, więc musi głosić prawdę. Logika
    fundziaka ;)

  • 1006. Data: 2013-05-02 13:16:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Co do ewolucji w obrębie gatunków. Ewolucji międzygatunkowej nie
    > wykazano. To teoria.

    Ależ tak. Tworzenie się nowych gatunków jest udowodnione. Ba, nawet cały
    czas zachodzi - popatrz sobie na tzw. "gatunki pierścieniowe". Są to
    wyraźne przykłady na gatunki "w pół kroku" rozdzielenia na dwa osobne
    gatunki.

  • 1007. Data: 2013-05-02 13:39:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 02.05.2013 09:32, krys pisze:

    > Lepiej załatw sobie. Nauczysz się zrozumiale wypowiadać.

    Ja napisałem wyraźnie. To ty ciągle coś przegapiasz.

    Samo usiłowanie jest już złe.

    > A ty masz zamiar dyskutować, czy wchodzisz w rejony w których świetnie się
    > odnajdujesz, czyli rynsztok?

    Rynsztok zacząłeś robić ty tymi bredniami powyżej.

    > Możesz poszukać tam, gdzie dymu nie ma.

    No to mi znajdź - to twoja hipoteza i ty się wysil.

    > Ale religia zawsze była.

    Niestety.

    > I będzie.

    To tylko twoja wiara ;)

    > Choćby bogiem miał być pieniądz albo władza.

    Może tak, może nie - ja mam nadzieję, że ludzkość wyrośnie w tych
    głupot. Fakt, niektórzy się kurczowo trzymają takich religii - Śmiejak
    swoich bajek, ty wierzysz w pieniądz...

    > A po WTC gaciami trzęśli islamiści, czy cały świat się ze strachu
    > prześwietlił i okamerował?

    Meh, USAmany zawsze lubią panikę. Kur też się swego czasu przestraszyli.

    [ciach]

    > Raczej manipulacje.

    Mhm. W celu? Przez kogo? Jakie?

    > Zaprzeczysz, że zginęli za "Szatańskie Wersety"?

    Są też ludzie, którzy zginęli za równowartość kilku złotych.

  • 1008. Data: 2013-05-02 13:57:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.05.2013 10:57, krys pisze:
    > Poczytaj wypowiedzi rodziców na ten temat.

    Których?

    > Szkoła jest państwowa, więc jak juz płacimy na pensje nauczycieli religii,
    > to wszystkich, choćby miał jednego ucznia.

    U nas w szkole więcej osób korzysta z religii niż z wuefu. Więc do
    jednego ucznia jeszcze daleko.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.05.2013 10:02, Liwiusz pisze:

    > Trudno pokazać coś "na oczy" Śmiejkowi, co zachodzi przez miliomy lat.

    To ile milionów lat ma ziemia jeżeli jeden etap międzygatunkowy zachodzi
    wiele milionów lat? To ile od jednej komórki do człowieka?

    Poza tym, ewolucja w ramach gatunku zachodzi naturalnie też wolno, a
    jednak można ją przyspieszyć i wygenerować różne rasy psów dość szybko.

    > Jednak co jest ważne - jak do tej pory ewolucji mogącej tworzyć nowe
    > gatunki *nie zanegowano*.

    I ja też jej nie neguję.

    Po pierwsze: Nawet jeśli jest możliwa, nie znaczy że tak było.

    Po drugie: Nie jest powiedziane, że Boże Plan nie zakładał ewolucji. Ale
    że brak na to dowodów, to mi prościej opierać się na Bożym Słowie. Przy
    czym, jeżeli jakiś chrześcijanin woli ewolucyjną teorię powstania
    świata, to nie będę z nim jakoś mocno dyskutował i przekonywał, że się
    myli. To adiafora.

> [...]
    > twierdzi tylko, iż jakby cofnąć się o odpowiednią ilość w czasie,
    > trafilibyśmy na organizm, będący ich (owcy i ameby) wspólnym przodkiem.

    czyli po wygenerowaniu następcy, organizm pierwotny zanika? I w obecnej
    chwili mamy tylko już nie ewoluujące dalej organizmy? Czy też może za
    kolejny milion lat pies wyewoluuje w Cośtam innego gatunku?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To ile milionów lat ma ziemia

    Około 4500.

    > I ja też jej nie neguję.
    >
    > Po pierwsze: Nawet jeśli jest możliwa, nie znaczy że tak było.

    Nie znamy lepszego wytłumaczenia.

    > Po drugie: Nie jest powiedziane, że Boże Plan nie zakładał ewolucji. Ale

    Oczywiście. Dlatego ewolucja w żaden sposób nie przeczy boskiemu planowi.

    > czyli po wygenerowaniu następcy, organizm pierwotny zanika? I w obecnej

    Czasem tak, czasem nie. Warunkiem tego, aby "nie zanikł" jest trwałe
    oddzielenie się obu grup tak, aby nie mogły się krzyżować. Zachodzi
    wówczas oddzielna specjacja. Po pewnym czasie różnice są na tyle duże,
    że osobniki obu grup nie mogą się już krzyżować - tworzą różne gatunki.

    > chwili mamy tylko już nie ewoluujące dalej organizmy? Czy też może za
    > kolejny milion lat pies wyewoluuje w Cośtam innego gatunku?

    Pies to dobry przykład. Zobacz, wszystkie tak zwane rasy psów zostały
    wyhodowane na zasadzie doboru sztucznego przez człowieka, gdzie
    przodkiem był przodek obecnego wilka.

    Odpowiadając na pytanie: tak, za milion lat człowiek, pies, gołąb będą
    znacznie innymi osobnikami. Być może niektóre linie w ogóle nie dotrwają
    do tego czasu.

    --
    Liwiusz