  • 1. Data: 2006-07-07 12:05:14
    Temat: nadgodziny w niepełnym wymiarze zatrudnienia 1/2 etatu a urlop
    Od: "rommia" <r...@n...pl>

    W związku z obowiązującym prawem i jak niektórzy twierdzą
    nieistniejącymi w kodeksie pracy przepisami powodującymi wyzysk
    pracownika zgłaszam pod dyskusję następujacą petycję:

    Zatrudnić urzędników (najlepiej tych z ministerstwa pracy i
    posłów) na pół etatu. I niech pracują w stawce godzinowej 8
    godzin, bo według przepisów nie ma wtedy żadnych nadgodzin a jak nie
    będą mieli nic do roboty to bedą mogli zostać zwolnieni wcześniej
    do domu tak jak przecietny pracownik zatrudniony w ten sposób, bo
    tylko w urzędach z tego co widać "czy się stoi czy się leży pensja
    i tak się należy" tak jak za osławionej komuny. I bez obrazy dla
    tych którzy mają naprawdę dużo do roboty. Zobaczą wtedy brak
    wyzysku po pierwszej wypłacie wynagrodzenia za urlop, które jest
    wypłacane,zgodnie z kodeksem pracy, za stawkę godzinową na jaką
    jest zatrudniony a nie rzeczywiście pracuje w ciągu roku.
    Ciekawe ile dało by się w ten sposób "zaoszczędzić" w skali
    państwa i ile czekalibyśmy na zmianę przepisów z których w tej
    chwili korzystają ile wlezie pracodawcy, działanie sieci
    hipermarketów znane z własnego doświadczenia 120-150 godzin w
    miesiącu a wynagrodzenie za urlop za 80 godz. miesiecznie, a ninne
    firmy z tego co wiem działają bardzo podobnie.

  • 2. Data: 2006-07-08 15:15:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    rommia napisał(a):

    > Zatrudnić urzędników (najlepiej tych z ministerstwa pracy i
    > posłów) na pół etatu. I niech pracują w stawce godzinowej 8
    > godzin, bo według przepisów nie ma wtedy żadnych nadgodzin

    To że nie ma nadgodzin nie znaczy że między 4 a 8 godziną pracuje się za
    darmo. To pogląd niedouczonych radców prawnych.

    > Ciekawe ile dało by się w ten sposób "zaoszczędzić" w skali
    > państwa

    Nic. Bo pracujący na cały etat (8 godzin dziennie) i zatrudnieni na 1/2
    etatu pracujący faktycznie 8 godzin dziennie zarabiają tyle samo.

    > i ile czekalibyśmy na zmianę przepisów

    Akurat tutaj przepisy są w porządku.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 3. Data: 2006-07-10 18:44:41
    Od: "rommia" <r...@n...pl>

  • 4. Data: 2006-07-10 18:52:28
    Od: "rommia" <r...@n...pl>

    Johnson napisał(a):
    > rommia napisał(a): ja nie twierdzę że za te 4 godziny pracuje się za darmo tylko że
    jak nie ma konjretnego zajęcia to pa pa do domu i już - nigdy nie wiesz kiedy
    skńczysz i ile zarobisz w danym dniu

> [...]
    >
    > Nic. Bo pracujący na cały etat (8 godzin dziennie) i zatrudnieni na 1/2
    > etatu pracujący faktycznie 8 godzin dziennie zarabiają tyle samo.

    rommia: no tak ale nie wiem czy wiesz że wynagrodzenie za urlop jest
    wypłacane za tyle na ile jesteś zatrudniony a nie za ile
    rzeczywiście pracujesz czyli 1/2 etatu pracujesz po 8 godzin, masz
    płacone za 8 idziesz na urlop masz wypłacane za 4.
    To nie jest oszczędność dla pracodawcy? Bo jak to nie
    oszczędność to co?

    Niewiele ale połowa 1,5 miesięcznego wynagrodzenia (przy urlopie
    26dni) pozostaje w kieszeni pracodawcy.

  • 5. Data: 2006-07-10 19:28:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    rommia napisał(a):

> [...]
    > rzeczywiście pracujesz czyli 1/2 etatu pracujesz po 8 godzin, masz
    > płacone za 8 idziesz na urlop masz wypłacane za 4.

    Twoja wiedza jest tylko pozorna. Jeśli faktycznie pracuje _stale_ 8
    godzin to jest to umowa na pełen etat, nawet jeśli w pisemnej umowie mam
    wpisane co innego.

  • 6. Data: 2006-07-11 22:34:14
    Od: "rommia" <r...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Twoja wiedza jest tylko pozorna. Jeśli faktycznie pracuje _stale_ 8
    > godzin to jest to umowa na pełen etat, nawet jeśli w pisemnej umowie mam
    > wpisane co innego.

    ok umowa może i jest "na pełen etat" ale jak "zmusić" pracodawcę
    żeby świadczenie urlopowe wypłacił np. ze średniej ilości godzin
    w roku

    druga sprawa pytanie w PIP ile to jest godzin praca na pół etatu
    pozostaje bez odpowiedzi
    w przepisach jest etat przec 40 godz w 5 dniowym tyg. pracy ale
    urzędnik z PIP nie był mi w stanie, w myśl obowiązujących
    przepisów, zdefinować ile to jest 1/2 etatu he he

    trzecia: żona pracując na 1/2 etatu zaszłą w ciążę
    teraz najlepsze:
    pracuje po 4 godziny (bo w ciąży nie można pracować w godzinach
    nadliczbowych)
    więc gdzieś chyba musi jednak być definicja 1/2 etatu
    ciekawe w ciąży praca na 1/2 etatu bez łamania przepisów to 4 godz
    poza ciążą nie na pow. 4 godzin pracy w godzinach nadliczbowych

    i jak w tej sytuacji muślisz o świadczeniu urlopowym i braku wyzysku
    przy zatrudnianiu na niepełny etat; znalazłem w sieci igłoszenie o
    pracy na 1/8 etatu ciekawe czy też po 8 godzin bo przecież dopiero
    powyżej są nadliczbowe a urlop sięwypłaci za 1 godzinę dziennie i
    będzie zgodnie z prawem

    rommia z autopsji

  • 7. Data: 2006-07-13 09:27:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    rommia napisał(a) :

    > rommia z autopsji

    Zbyszek z gdyni :-P

  • 8. Data: 2006-07-13 13:43:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    rommia napisał(a):

    > ok umowa może i jest "na pełen etat" ale jak "zmusić" pracodawcę
    > żeby świadczenie urlopowe wypłacił np. ze średniej ilości godzin
    > w roku

    Tak jak w przypadku każdego roszczenia które jest należne a nie
    wypłacone. Trzeba wystąpić do sądu.